Auteur Topic: Inlopen C&J  (4059 keer gelezen)

Andreas

  • Gebruiker
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Inlopen C&J
Gepost op: 22 januari 2008 – 17:12:57
Gisteren heb ik een paar C&J Weymouth (8,5) aangeschaft. Maar ze zitten (nog) niet echt lekker.. Maat 9 was te groot, maar deze knellen toch een beetje. Misschien in de leest niet zo geschikt voor mijn voet, maar volgens mij valt dat mee, als ze iets soepeler zouden zijn dan zo het prima moeten zijn. Zou dit na wat pijnlijke inloopdagen veranderen? Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn Santoni hadden niet echt een inloop nodig.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Inlopen C&J
Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2008 – 17:27:43
Al mijn schoenen hebben een inloopperiode nodig van enkele weken, zowel Santoni als C&J.

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Inlopen C&J
Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2008 – 17:29:17
jawel inlopen geblazen, maar ik zou het niet forceren en in achtereenvolgende dagen doen, dat is niet goed voor het leer. het hangt natuurlijk ook van de constructie van de schoen af, ik ben niet bekend met het model, maar als het veel stiksels en stug leer bevat duurt het langer.
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Inlopen C&J
Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2008 – 17:29:49
Het ene merk loopt makkelijker in als de ander rustig aan doen dan komt het wel goed.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Andreas

  • Gebruiker
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Inlopen C&J
Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2008 – 17:32:43
Citaat van: "Puccini"
jawel inlopen geblazen, maar ik zou het niet forceren en in achtereenvolgende dagen doen, dat is niet goed voor het leer. het hangt natuurlijk ook van de constructie van de schoen af, ik ben niet bekend met het model, maar als het veel stiksels en stug leer bevat duurt het langer.


Het is een wholecut, dus veel leer is het niet, maar ik heb wel de indruk dat het dikker is dan dat van Santoni. Bij Manwood hadden ze het overigens op de mogelijkheid van het 'oprekken' van schoenen, heeft iemand daar ervaring mee? Is dat niet slecht voor de schoen, en hoeveel scheelt het?

Overigens stellen jullie reacties me enigzins gerust. Dank!

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Inlopen C&J
Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2008 – 17:36:33
Citaat van: "Andreas"
Gisteren heb ik een paar C&J Weymouth (8,5) aangeschaft. Maar ze zitten (nog) niet echt lekker.. Maat 9 was te groot, maar deze knellen toch een beetje. Misschien in de leest niet zo geschikt voor mijn voet, maar volgens mij valt dat mee, als ze iets soepeler zouden zijn dan zo het prima moeten zijn. Zou dit na wat pijnlijke inloopdagen veranderen? Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn Santoni hadden niet echt een inloop nodig.

Geen beter teken van een juiste pasvorm dan dat je Goodyear gemaakte schoenen in het begin (en reken dan gerust op enkele weken, niet dagen, mits je je schoenen de voorgeschreven rust gunt) ietwat knellen.

Jouw Weymouths (gefeliciteerd trouwens, is een erg elegante Handgrade!) hebben als Goodyears een onzichtbaar voordeel ten opzichte van je Santoni's (ervan uitgaande dat dat geen Goodyears zijn maar Blakes): een kurken voetbed dat zich na verloop van tijd naar jouw voetzool vormt door op de juiste plekken 'in te deuken' en zo je voet meer ruimte te geven... waarna de schoenen als het goed is niet meer zullen knellen.

Wees dus blij met het knellen, is waarschijnlijk een teken dat je de juiste maat en pasvorm te pakken hebt!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Inlopen C&J
Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2008 – 17:41:11
Gewoon iedere keer een paar uurtjes dragen. Uiteraard nooit twee dagen achter elkaar en iedere keer een uurtje langer. Na een tijdje zullen ze perfect zitten.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Rutger Jan

  • Gebruiker
  • Berichten: 381
    • Bekijk profiel
Inlopen C&J
Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2008 – 17:54:28
Ikzelf vind het nog vrij lastig om de juiste schoenen te kopen. Zo heb ik schoenen die te groot zijn (die ik draag met hele dikke kousen) en schoenen die veel te klein zijn (waardoor ik nu ongeveer een week met m'n voet omhoog lig op de bank). Denk dat het verder, naast maat, ook heel belangrijk is om de juiste leest te hebben. M'n eerstvolgende paar schoenen haal ik, als leek, in ieder geval bij Sir Max.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de reacties hier aangaande het oprekken van een schoen. Ik heb dit bij de lokale hakkenbar laten doen met een paar schoenen en de ruimte voor m'n hak is nu aanzienlijk vergroot.

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Inlopen C&J
Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2008 – 18:09:13
Oprekken lijkt me een laatste redmiddel. Je moet het gewoon een paar weekjes de tijd geven. Als ze na die tijd nog niet goed zitten dan is de leest niet geschikt voor jouw voeten. Laten we hopen dat dat niet zo is, want het is een erg mooie schoen!

Maak je eigen inloopschemaatje :)

dag 1: 30 min, pauze van 1 of meer dagen

dag 2: 1 uurtje, pauze van 1 of meer dagen

dag 3: 3 uurtjes, pauze van 1 of meer dagen

tot

dag x: een hele werkdag
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Inlopen C&J
Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2008 – 18:17:31
Citaat van: "Rutger Jan"
Ikzelf vind het nog vrij lastig om de juiste schoenen te kopen. Zo heb ik schoenen die te groot zijn (die ik draag met hele dikke kousen) en schoenen die veel te klein zijn (waardoor ik nu ongeveer een week met m'n voet omhoog lig op de bank). Denk dat het verder, naast maat, ook heel belangrijk is om de juiste leest te hebben. M'n eerstvolgende paar schoenen haal ik, als leek, in ieder geval bij Sir Max.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de reacties hier aangaande het oprekken van een schoen. Ik heb dit bij de lokale hakkenbar laten doen met een paar schoenen en de ruimte voor m'n hak is nu aanzienlijk vergroot.


Hmm oprekken van het voorste gedeelte is me bekend maar het hak gedeelte? Verlies je dan niet veel van de stevigheid van de hak?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Inlopen C&J
Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2008 – 19:27:42
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Rutger Jan"
Ikzelf vind het nog vrij lastig om de juiste schoenen te kopen. Zo heb ik schoenen die te groot zijn (die ik draag met hele dikke kousen) en schoenen die veel te klein zijn (waardoor ik nu ongeveer een week met m'n voet omhoog lig op de bank). Denk dat het verder, naast maat, ook heel belangrijk is om de juiste leest te hebben. M'n eerstvolgende paar schoenen haal ik, als leek, in ieder geval bij Sir Max.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de reacties hier aangaande het oprekken van een schoen. Ik heb dit bij de lokale hakkenbar laten doen met een paar schoenen en de ruimte voor m'n hak is nu aanzienlijk vergroot.


Hmm oprekken van het voorste gedeelte is me bekend maar het hak gedeelte? Verlies je dan niet veel van de stevigheid van de hak?


Nooit oprekken!!!!
Dan heb je gewoon de verkeerde leest of verkeerde maat!!
Oprekken heeft in priciepe een funest effect op je leer, omdat je dan de leervezels uit elkaar rukt!
Laten we wel wezen... het werkt, maar het is een afschuwlijke oplossing voor een incorect gekochte of aangesmeerde schoen.

Ik heb een knobbel op mijn wreef en daardoor passen bv monks moeilijker vanwege de beperktere ruimte op de wreef. Wat er tot nu toe altijd gedaan is voor mij, is dat men in de fabriek op mijn exemplaar een extra laagje leer op de leest bevestigt en daarna pas het bovenwerk opspant. Hierdoor krijg je op natuurlijke wijze meer ruimte op het knelpunt! Zie uiteraard ook bespoke werk.
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Inlopen C&J
Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2008 – 23:05:34
Dat het niet goed is staat natuurlijk buiten kijf maar soms moet je wat als je de schoenen al hebt. Ik vrees alleen dat het oprekken van de hak nog veel ernstiger is vanwege de schade die je daarmee ook nog aan de constructie toebrengt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors