Auteur Topic: De uitdaging  (5658 keer gelezen)

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Gepost op: 15 januari 2008 – 16:24:02
Aangezien er de aankomende tijd veel in het huis geinvesteerd moet gaan worden, blijft er voor mijn budget voor een nieuwe voorjaarsgarderobe niet veel over.

Nu is er de uitdaging om paar leuke basiszaken samen te stellen die veel combinatiemogelijkheden bieden met shirts die ik al heb (kleuren en streepjes zat in de kast). Die set zou dan moeten bestaan uit: jasje dat gekleed maar ook casual gedragen kan worden en goede broek voor wat gekleder en een jeans voor casual.
Eventueel shirt erbij, maar hoeft niet.
Budget 750 euris.

Schoenen heb ik zat.

Waar moet het verder aan voldoen?

Wat betreft jasje, niet té gekleed, maar ook niet té casual. Netjes getailleerd. Geen drukke prints (Ubbink of iets dergelijks), qua kleurstelling zodanig dat het makkelijk te combineren is met allerlei ander spul. Ik denk aan "iets" blauws.
Broek, beetje vlot, geen bandplooi, maar ook niet allerlei zakken op de meest onmogelijke plaatsen.
Jeans, ik zoek in de stijl van JC, met wat smallere pijp in elk geval.
Kwaliteit vind ik belangrijk. Als dat budget-technisch betekent dat er slechts geld is voor een jasje met 1 broek, prima, dan maar dat. Liever dan veel spullen van dubieus allooi.

Denk aan mijn leeftijd, ik ben 41. Geen jong kuiken, maar ook geen ouwe zak.

Ik weet dat ik iets heel moeilijks vraag, maar ben toch zeer benieuwd naar jullie input.
In de winkel proberen ze uiteraard toch te sturen naar wat ze hebben hangen, terwijl ik nu toch eerst eens wil kijken naar de stijl op zich.
Ik hoop dat er mensen zijn die hier iets mee kunnen.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
De uitdaging
Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2008 – 16:29:21
Wat dacht je van de Jackets die je nu ziet op suitsupply.nl?

o.a.:


Daar koop je er 1 of 2 van en de rest jeans. Kun je allerlei combinaties maken met de hemden en schoenen die je hebt.
Fashion can be bought. Style one must possess.

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2008 – 16:30:31
MTM Suitsupply pak met opgestikte zakken en een mooie jeans (keuze genoeg) laten verbouwen.

Edit: Nexus was eerder.... :lol:

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2008 – 16:35:18
Ga snel even langs Tijssen in Nijmegen, veel in de aanbieding... (Wil geen reclame maken, werk er niet, maar lijkt me gewoon een goede optie).

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2008 – 16:39:46
Ja een jasje met een beetje structuur, dat vind ik zelf veel mooier staan op een spijkerbroek (en uberhaupt), dus geen al te fijn gewoven spullen. Streepje kun je misschien beter ook niet doen, (vind ik) . Het kan wel, maar om het goed te doen met een spijkerbroek... Het kan wel...

Ik weet niet hoe je tegenover ongewassen denim staat, maar dat is een beetje in denk ik en ik vind het zelf mooier dan de meeste was,verf,kreuk en strik patronen
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2008 – 17:49:36
Citaat van: "Nexus"
Wat dacht je van de Jackets die je nu ziet op suitsupply.nl?

o.a.:


Daar koop je er 1 of 2 van en de rest jeans. Kun je allerlei combinaties maken met de hemden en schoenen die je hebt.


Jasjes vind ik matig, moet ik eerlijk zeggen.

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2008 – 17:50:36
Citaat van: "Puccini"
Ja een jasje met een beetje structuur, dat vind ik zelf veel mooier staan op een spijkerbroek (en uberhaupt), dus geen al te fijn gewoven spullen. Streepje kun je misschien beter ook niet doen, (vind ik) . Het kan wel, maar om het goed te doen met een spijkerbroek... Het kan wel...

Ik weet niet hoe je tegenover ongewassen denim staat, maar dat is een beetje in denk ik en ik vind het zelf mooier dan de meeste was,verf,kreuk en strik patronen


Streepje dacht ik zelf ook niet voor een jasje.
Wat bedoel je met structuur?

Tinus

  • Gebruiker
  • Berichten: 231
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2008 – 20:07:40
jasje van Boglioli. heb je een super jasje wat zowel casuel als gekleed gedragen kan worden. is wel redelijk aan de prijs. normaal 600 euro. maar misschien kun je dat ergens nog in de uitverkoop op de kop tikken.
You should wear your clothes; never allow your clothes to wear you” Hertog van Bedford

AJM

  • Gebruiker
  • Berichten: 552
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #8 Gepost op: 15 januari 2008 – 20:42:47
Een jasje zoals dit misschien?


(klik)

Misschien een iets andere kleur, maar vind zoiets best mooi staan.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #9 Gepost op: 15 januari 2008 – 20:54:57
En eventueel MTM bij Heerlijk?

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2008 – 01:22:01
met structuur bedoel ik een wat dikkere stof met een wat grovere weving, bijvoorbeeld een visgraat zoals op het plaatje van AJM (maar je hebt veel meer weefpatronen uiteraard). Bij veel  confectie pakken en blazers is de stof redelijk dun en fijn geweven. Dat kreukt sneller en oogt vind ik minder goed bij een ruwere stof als denim.
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2008 – 10:34:45
Citaat van: "Bachelor"
En eventueel MTM bij Heerlijk?
Aha: daar is de onbetaalde (???) PR-man van NvN weer! :-)

Maar voor 750 € kom je dan toch nooit aan wat hij wil hebben? :

Citaat
Die set zou dan moeten bestaan uit: jasje dat gekleed maar ook casual gedragen kan worden en goede broek voor wat gekleder en een jeans voor casual.

klav

  • Gebruiker
  • Berichten: 266
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2008 – 10:45:22
JC: 200 euro voor een standaardmodel met vermaken
gekledere broek: 250-300 euro ( incotex of heerlijk)
blijft er nog 250-300 euro over voor een jasje, dus blijft er enkel rtw ss over

denk dat je best de jeans laat vallen en iets meer betaalt voor een jasje. een niet te klassieke "geklede" broek kan je ook best casual dragen
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2008 – 10:47:51
Citaat van: "klav"
JC: 200 euro voor een standaardmodel met vermaken
gekledere broek: 250-300 euro ( incotex of heerlijk)
blijft er nog 250-300 euro over voor een jasje, dus blijft er enkel rtw ss over

denk dat je best de jeans laat vallen en iets meer betaalt voor een jasje. een niet te klassieke "geklede" broek kan je ook best casual dragen


Jeans hoeft natuurlijk geen Jc te zijn... kan ook prima een nudie of zo iets zijn voor 129 euro.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
De uitdaging
Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2008 – 12:43:03
of een levi's 501 voor nog weer minder  :wink:
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.