Auteur Topic: Zijsplitten laten aanbrengen in jasje zonder split, kan dat?  (4142 keer gelezen)

Ger

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Zijsplitten laten aanbrengen in jasje zonder split, kan dat?
Gepost op: 13 januari 2008 – 08:51:53
Is het mogelijk om een jasje zonder split aan te laten passen zodat het twee zijsplitten krijgt?

Of heb je bij de splitten daar toch net een kleine zoom voor nodig om dat netjes te doen? Als dat zo is, is er na het 'inknippen' misschien net te weinig stof voor over om dat te doen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bketting

  • Gebruiker
  • Berichten: 105
    • Bekijk profiel
Zijsplitten laten aanbrengen in jasje zonder split, kan dat?
Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2008 – 11:31:29
Als ik zo mijn eigen jasjes bekijk lijkt het alsof er meer stof nodig is om de zijsplitten te maken dan dat er kwa stof op een jasje zonder split opzit. Ik zou alleen niet weten of het onmogelijk is, misschien kan een kleermaker wonderen verrichten.
The key to being happy in the future is staying happy today.

Nightwatch

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Zijsplitten laten aanbrengen in jasje zonder split, kan dat?
Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2008 – 13:32:03
Ik vrees dat dat bijzonder lastig gaat worden, zoals je zelf al aangeeft hebben die splitten een zoom nodig.  Daarbij hangt de split normaalgesproken iets over het jasje heen (of sluit het op zijn minst aan) waardoor je weinig tot geen stof over zult houden voor een zoom.

Laat een goede kleermaker (check evt het topic met adressen) er even naar kijken, wellicht dat het bij jouw jasje wel kan.

Succes!
En we verwachten uiteraard een foto van het resultaat...  :wink:

Guabello

  • Gebruiker
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
Zijsplitten laten aanbrengen in jasje zonder split, kan dat?
Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2008 – 16:11:14
Kan niet, wel andersom

groet

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Zijsplitten laten aanbrengen in jasje zonder split, kan dat?
Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2008 – 16:27:14
Misschien lukt het wel met een enkele split... Als het jasje ruim genoeg is... maar ik zou inderdaad maar eens naar een kleermaker gaan.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Zijsplitten laten aanbrengen in jasje zonder split, kan dat?
Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2008 – 16:54:22
Mijn redenatie is dat het in combinatie met tailleren van het jasje wel moet lukken, je houdt dan immers stof over. Weet natuurlijk niet of er voldoende stof is om te tailleren.

Misschien redeneer ik te simpel maar dan moet iemand die deskundig is op dit gebied mij maar even verbeteren.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Zijsplitten laten aanbrengen in jasje zonder split, kan dat?
Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2008 – 17:35:04
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Mijn redenatie is dat het in combinatie met tailleren van het jasje wel moet lukken, je houdt dan immers stof over. Weet natuurlijk niet of er voldoende stof is om te tailleren.

Misschien redeneer ik te simpel maar dan moet iemand die deskundig is op dit gebied mij maar even verbeteren.


Dat denk ik inderdaad ook. Maar misschien denken wij wel te simpel ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

toni sarto

  • Gebruiker
  • Berichten: 123
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijnhelsen.com
Zijsplitten laten aanbrengen in jasje zonder split, kan dat?
Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2008 – 23:30:22
Is te doen, maar niet zo simpel...  :lol:

Wanneer je een stuk stof moest overhebben van je jasje, gaat het.
Dan kunnen we de naad van het stuk dat eraan gestikt wordt n้t naar de binnenkant van de split plooien, zodat hij niet meer zichtbaar is.

Haalbaar, maar nogal arbeidsintensief.

Gr.

T.  8)
ww.stijnhelsen.com

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Zijsplitten laten aanbrengen in jasje zonder split, kan dat?
Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2008 – 01:12:04
misschien is het beter om een nieuw jasje te kopen en anders, als het een 3 knoops is doe je gewoon de bovenste en onderste open en zeg je dat je voor een Amerikaanse jaren '40 stijl gaat, stetson hoedje erbij, slappe boord...
ch m๖chte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.