Auteur Topic: Monks: do's-and-don'ts  (99624 keer gelezen)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Re: Monks: do's-and-don'ts
Reactie #180 Gepost op: 20 mei 2012 - 19:35:39
Het leuke van het vorenstaande is dat Leone, mede onder invloed van Stijlforum.nl, schoenen in kleuren is gaan dragen die hij voorheen niet zou hebben overwogen en op die manier dus ook een beetje meegaat met de ontwikkelingen van de tijd.

Ik heb persoonlijk dan weer meer moeite met een in mijn ogen verkeerde kleur veterschoen onder een pak, dan met een elegante monkstrap in de juiste kleur en met één enkel riempje.

Smaken verschillen.

(ik onderstreep maar even dat het een persoonlijke mening is, want daar wordt in de hate campain nogal eens overheen gelezen)
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #181 Gepost op: 20 mei 2012 - 21:32:39
Wat is voor jou de juiste kleur schoen bij welke kleur pak?

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #182 Gepost op: 20 mei 2012 - 23:02:12
Natuurlijk verandert men met de jaren, dat heeft Captain Obvious als waarheidskoe reeds bevestigd, hetgeen echter niet inhoud dat men elke verandering als stijlvol of zelfs maar positief moet zien.  :neutral:
Als je echt consequent zou zijn en niet aan mode of trends zou doen zouden wij in de omgeving van Driebergen/Zeist worden opgeschrikt door een man van middelbare leeftijd in een berenvel met een knuppel. Ik lees daar vrij weinig over in het lokale suffertje.

Grappig trouwens dat je jezelf citeert
Be yourself no matter what they say

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #183 Gepost op: 20 mei 2012 - 23:12:29
opgeschrikt door een man van middelbare leeftijd in een berenvel met een knuppel.
Briljante tekst  :mrgreen:
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #184 Gepost op: 20 mei 2012 - 23:30:43
@  DL    Leuk dat je dat vraagt.

Mijn mening is dress for the occcasion, dat kan dus heel divers zijn.

De alhier in NL geldende en veel gepropageerde klassieke mores, is op Engelse leest geschoeid en luidt;
-Geen bruin in de stad (en een pak draag je meestal in de stad).
-Geen bruin in de avond.
-Andere kleuren dan bruin en zwart zijn volgens de klassieke mores uit den boze.

Ik stoor mij daar dus niet zo aan, omdat deze mores volstrekt outdated is.

Bijvoorbeeld;
In Italië draag je uitsluitend zwarte schoenen op een begrafenis, een bruiloft of een afspraak bij de bank. Engelsen denken daar weer anders over.

Nu zijn Italianen en Britten het wel vaker oneens, al zien Prins Charles en Lapo Elkan er regelmatig even belachelijk uit.

Wanneer je op zeker wilt gaan, blijf je deze mores dus volgen.
Echter op zeker gaan is  -in mijn optiek-  voor watjes (behalve als je bij een bank, of op een andere baan in de financiële sector, solliciteert dan anticipeer je er op, omdat dat verstandig is).

Je vraagt mijn mening; die is redelijk conservatief.
-Als man draag je alleen zwarte of bruine schoenen (alle tinten bruin geoorloofd).
-Waarbij ik opmerk dat zwart niet altijd puur en diep zwart hoeft te zijn en best een zweem/gloed rood, blauw of groen mag bevatten (zie Berlutti of G&G etc.).

Ikzelf splits het graag op in zakelijk en niet zakelijk;

Zakelijk;
Mijn pakken zijn vrijwel uitsluitend blauw en grijs in vele varianten van die kleuren. Daarnaast heb ik een aantal zwarte pakken (zwart draag ik graag in oost Europa, of als ik uit ga, dan wel als ik gewoon zin heb in zwart.).

Bij werkzaamheden voor een cliënt in de financiële sector draag ik in het kader van de aanpassing altijd zwarte schoenen onder mijn pakken.

Bij advieswerkzaamheden in de MKB sector kies ik vaak iets aparts en draag ik gerust bruin gepatineerde schoenen onder een grijs of blauw pak. Recentelijk zelfs een paar heel donkerbruine Santoni monks met een riempje (ja Leone echt waar). Ik heb wel een voorkeur voor veterschoenen onder een pak, soms is iets afwijkends echter gewoon leuk en voel je, je daar goed bij en dan moet je dat gewoon doen.   

Wanneer het een creatieve sector is waar ik wordt gevraagd, vind ik het leuk, om wel klassiek maar met een eigen twist te keden.

Een ding is wel heel duidelijk. Onder een pak altijd lederen schoenen en lederen zolen. Nooit sneakers en met penny loafers zal je mij ook niet onder een pak zien, omdat ik dat gewoon lelijk vind.

Privé
Draag ik onder een pak die schoen waar ik zin in heb.
Midenbruine of cognackleurige gepatineerde schoen met bijpassende riem onder een pak, doe ik privé ook gerust. Zakelijk zou ik dat zelden kunnen doen, slecht bij mijn cliënten in de modebranche of de crea-bea’s.

Wat ikzelf wel belangrijk vind is dat je altijd een bijpassende kleur riem bij je schoenen in je pak draagt (ik draag geen bretels). 

Mijn mores luidt;
Doen waar je goed bij voelt en aanpassen aan de gelegenheid is de gedachte die ik volg.
Moet het formeel doe dan niet te veel afwijkends en als je al iets leuks of geks doet hou het dan bij één ding, anders leidt het vaak tot inboeten aan stijl.
Wat anderen er van vinden boeit mij in het geheel niet, tenzij ik iets moet bereiken en mijn uiterlijk dat in de weg zou kunnen staan. In dat soort gevallen pas ik mij aan.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #185 Gepost op: 20 mei 2012 - 23:44:01
Je mening ten aanzien van monks is mij inmiddels meer dan duidelijk, kan je ook wat foto's van je outifits posten in bijv. het WDDHV-topic?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #186 Gepost op: 21 mei 2012 - 10:10:14
Als je echt consequent zou zijn en niet aan mode of trends zou doen zouden wij in de omgeving van Driebergen/Zeist worden opgeschrikt door een man van middelbare leeftijd in een berenvel met een knuppel. Ik lees daar vrij weinig over in het lokale suffertje.

Grappig trouwens dat je jezelf citeert

Dan gaan we toch duidelijk te ver terug in de tijd nietwaar; de door jou omschreven kleding hebben wij volgens mij beide niet live meegemaakt {ik in ieder geval niet} en kan dan ook niet als startpunt worden gekozen; zelfs niet in de regio Utrecht. :wink:

Mijn kleding is inderdaad niet echt wezenlijk veranderd en heb al eerder aangegeven dat ik niet aan mode doe, wel aanpassingen op basis van voortschrijdende inzichten.

Dit forum is er eveneens debet aan dat er wel iets meer kleur in mijn kleding palet is gekomen, maar verder ben ik redelijk behoudend gebleven over het algemeen.

Wanneer men verzoekt de tekst niet te quoten is dat toch bijna een open invitatie dat juist wel te doen?  :mrgreen:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #187 Gepost op: 21 mei 2012 - 10:15:05
Wij hebben Leone dus aan z'n quizmastersjasjes geholpen. Nou ja, ik niet natuurlijk.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #188 Gepost op: 21 mei 2012 - 10:19:19
Wij hebben Leone dus aan z'n quizmastersjasjes geholpen. Nou ja, ik niet natuurlijk.

Jazeker, dat zijn de randverschijnselen van mijn keuze voor meer kleur zoals inmiddels duidelijk zichtbaar is in mijn schoencollectie.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #189 Gepost op: 21 mei 2012 - 10:21:44
Modepopje.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #190 Gepost op: 21 mei 2012 - 10:23:40
Ja goed hè en dan nu de Aldens nog?!  :wink:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #191 Gepost op: 21 mei 2012 - 10:26:42
Ik vind jou meer een type voor laarsjes. : )

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #192 Gepost op: 21 mei 2012 - 10:30:02
Die heeft Alden toch ook?

Van die stoere sneeuwschoenleest laarzen, is daar iets mis mee dan?  :mrgreen:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #193 Gepost op: 02 september 2012 - 18:25:51
Crosspostje uit nieuwe aanwinsten, m'n eerste paar double monks:

Is het slecht voor het leer om het voorste gespje dicht te laten bij het uit/aantrekken?

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #194 Gepost op: 02 september 2012 - 18:35:20
't Is maar wat je slecht noemt.. Ongetwijfeld zorgt het op zijn eigen manier voor plooien, dus als je dat vervelend vindt, moet je 't niet doen. Zelf til ik daar niet zo zwaar aan. Is karakter.
"One should either be a work of art, or wear a work of art."