Auteur Topic: Dé lengte van een jeans  (27405 keer gelezen)

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Gepost op: 07 december 2007 – 21:16:58


Inspiratie via sartorialist, klopt wel wat hij zegt, zwarte jeans iets langer maar mooie donkere denim op de klassieke lengte. Smalle pijp korter als een wijde pijp... Maaaaar, nu zie ook weer al meer smalle pijpjes bijv.Griffoni die weer langer moeten zijn, zelfs alsof ze te lang zijn, meestal in wat soepelere stretch denim.

Hoe gaan we hier mee om en verandert deze lengte keuze de komende seizoenen.

Temming

  • Gebruiker
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #1 Gepost op: 07 december 2007 – 21:28:59
Ik draag jeans altijd met smalle pijpen en dat blijf ik ook doen. Ongeveer 19 cm.
Dat hele smalle waar veel 16-jarigen mee rondlopen is niet aan mij besteed. Dan kun je net zo goed een majo aan doen, en dan een rokje er overheen. Dan lijkt het tenminste nog wat.
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars, the rest I just squanderd" George Best

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #2 Gepost op: 07 december 2007 – 21:36:08
Citaat van: "Temming"
Ik draag jeans altijd met smalle pijpen en dat blijf ik ook doen. Ongeveer 19 cm.
Dat hele smalle waar veel 16-jarigen mee rondlopen is niet aan mij besteed. Dan kun je net zo goed een majo aan doen, en dan een rokje er overheen. Dan lijkt het tenminste nog wat.


die zijn dan ook meestal erg laag vooraan

alle jeans;
 
citaat van sartorialist

I can understand black jeans being longer and with more crumpled break but I like my dark blue denim to be hemmed more like my pants. These jeans also , to my eye, have just the right amount of taper to the leg, they are slim and not skin tight.

einde citaat

ik kan me in bovenstaand erg goed vinden nl. maar wie weet zal dat over een paar jaar weer onzin lijken.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #3 Gepost op: 08 december 2007 – 00:33:02


Zo draag ik mijn spijkerbroeken ook, pijpjes op 19 cm.

K-mail

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #4 Gepost op: 08 december 2007 – 22:29:32
Citaat van: "Temming"
Ik draag jeans altijd met smalle pijpen en dat blijf ik ook doen. Ongeveer 19 cm.
Dat hele smalle waar veel 16-jarigen mee rondlopen is niet aan mij besteed. Dan kun je net zo goed een majo aan doen, en dan een rokje er overheen. Dan lijkt het tenminste nog wat.

 :lol:

Ik vind die hele strakke wel mooi, mits geen scheuren en belachelijke wassingen, maar ik pas ze gewoonweg niet.

Temming

  • Gebruiker
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #5 Gepost op: 09 december 2007 – 17:44:32
Wat de scheuren en vale plekken betreft: ik vind het casual boven een paar sneakers wel mooi staan. Zelf hoef ik er geen gaten in, maar een vale plek op de bovenbenen vind ik wel mooi.

Overigens hoorde ik iets interessants over een paar redelijk dure Diesel jeans. Die zijn volgens een verkoper uit één lap stof gemaakt en daardoor, zoals jeans horen te zijn, onverwoestbaar. Hij vond vrijwel alle andere spijkerbroeken op de markt prutswerk omdat die uit meerdere stukken stof gefabriceerd zijn. Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit of ze nou wel of niet uit één stuk gemaakt zijn, maar ik vraag me toch af hoe ze dat dan precies doen. Iemand hier enig idee?
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars, the rest I just squanderd" George Best

Temming

  • Gebruiker
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #6 Gepost op: 09 december 2007 – 17:46:30
Ik heb het overigens ook aan de verkoper gevraagd, maar die wist het  niet precies.
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars, the rest I just squanderd" George Best

Thibault

  • Gebruiker
  • Berichten: 227
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #7 Gepost op: 09 december 2007 – 17:48:53
Citaat van: "Temming"
Ik heb het overigens ook aan de verkoper gevraagd, maar die wist het  niet precies.


Ik heb er geen idee van, maar ik kan je wel zeggen dat Diesel-jeans over het algemeen vrij onverwoestbaar zijn. Er zit veel minder rek op deze jeans dan op andere.

Temming

  • Gebruiker
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #8 Gepost op: 09 december 2007 – 22:22:08
dat klopt, lekker sterk, maar die uit één stuk zou dus nog sterker moeten zijn. Overigens; een marketingdocent van me is nogal een kledingfreak (wel met een andere smaak dan ik heb) en hij vindt dat Diesel een helemaal verkeerde marketingstrategie hanteert omdat hun prijzen veel te hoog zijn voor de positie waarop ze zichzelf gezet hebben in de markt.

Marketingstrategie goed of niet. Ik laat mijn kledingkeuze er toch niet van afhangen. (Daar is hij het dan weer niet mee eens, maar goed daar is hij marketingdocent voor)
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars, the rest I just squanderd" George Best

Thibault

  • Gebruiker
  • Berichten: 227
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #9 Gepost op: 09 december 2007 – 23:13:29
Ik denk dat het niet echt uitmaakt waar in de markt een merk zich bevindt. Bij Diesel betaal je voor kwaliteit, en er zijn genoeg mensen die geld willen geven aan kwaliteitskleding in een andere "stijlklasse"...moeilijk te zeggen dus.
Om het met cliché te zeggen, maar ik bedoel het niet zo: Er zijn genoeg alternatievelingen die veel geld willen geven aan kleding.

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #10 Gepost op: 09 december 2007 – 23:14:24
Net nog een Diesel jeans gehaald. Ik vind ze helemaal niet zo duur en hier in de states nog steeds een vrij exclusief merk. Ik vraag me af welke positie Diesel volgens die marketingmeneer dan probeert in te nemen in de markt. Volgens mij zitten ze ergens ruim tussen middenklasse (Levi's/G-Star) en topklasse/designer jeans (Blue Blood, JC en al die rare Japanse merken) en klopt dat ook prima met de prijs  :?: .

Wel het idee dat de pasvorm steeds "jonger" wordt (dwz lager op de heup en strakker) maar dat ligt er waarschijnlijk gewoon aan dat ik inmiddels ook al een tijdje geen twintig meer ben  :D
The man with style, is the man who can smile

Thibault

  • Gebruiker
  • Berichten: 227
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #11 Gepost op: 09 december 2007 – 23:19:14
Voor veel mensen is 180€ (tussen de merken dat je genoemd hebt) nog steeds veel geld...
De pasvorm is inderdaad wat jonger, een Diesel-jeans zit bij mij perfect, zolang ik er niet moet mee fietsen:). Maar voor uit te gaan is er niets beter, omdat ze zalig zitten en heel stevig zijn.

Temming

  • Gebruiker
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #12 Gepost op: 10 december 2007 – 14:54:06
@Gianni: Hij denkt dat Diesel op het niveau van Prada en Armani wil opereren terwijl ze (volgens hem) door het grote publiek worden gezien als een substituut voor Replay en G-star. Maar we hoeven hier verder geen discusssie over te houden want we zijn het volgens mij aardig met elkaar eens. Volgens mij slaat hij namelijk ook de plank net mis.
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars, the rest I just squanderd" George Best

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #13 Gepost op: 10 december 2007 – 15:11:31
Citaat van: "Temming"
Overigens; een marketingdocent van me is nogal een kledingfreak (wel met een andere smaak dan ik heb) en hij vind dat Diesel een helemaal verkeerde marketingstrategie hanteert omdat hun prijzen veel te hoog zijn voor de positie waarop ze zichzelf gezet hebben in de markt.


Diesel is zich helemaal opnieuw aan het herpositioneren in de markt. Sinds enige tijd behoort de parfumlijn ook tot de luxedivisie van L'Oréal. Dat dit heel lastig is nadat je eenmaal ingeburgerd bent is wat anders. ;)
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Temming

  • Gebruiker
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
Dé lengte van een jeans
Reactie #14 Gepost op: 10 december 2007 – 15:38:03
Ah kijk als ze herpositioneren dan snap ik het. Dan is het dus gewoon een kwestie van tijd voor het imago bij het grote publiek ook verandert.
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars, the rest I just squanderd" George Best