Auteur Topic: Pochet  (315939 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Pochet
Reactie #960 Gepost op: 31 augustus 2013 - 12:44:24
Het pochet.

Inmiddels te mainstream? Te geaffecteerd? Te talkshowhost? Misschien toch niet meer doen?

Schopt u maar.

Alleen mainstream op het internet. Op straat/kantoor zie je het nauwelijks.

Charlie

• Gast
Reactie #961 Gepost op: 31 augustus 2013 - 13:06:42
Het pochet.

Inmiddels te mainstream? Te geaffecteerd? Te talkshowhost? Misschien toch niet meer doen?

Schopt u maar.

We kunnen toch wel concluderen dat er twee kampen zijn; de een vindt het helemaal niet gepast omdat het te opvallend is (zo ook op kantoor) en de ander vindt dat het juist moet kunnen, anders ziet het jasje er zo kaal uit. Ik schaar mijzelf onder de laatste categorie en ik heb nooit vreemde opmerkingen gekregen van collega's (maarja veel kantoorwerkervaring heb ik dan ook niet).

Gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt. Vive et vivant.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #962 Gepost op: 31 augustus 2013 - 13:43:24
Met Charlie eens, huh???? ( het moet niet gekker worden)

Doen wat je zelf wilt en lak hebben aan wat een ander ervan vindt.
Be yourself no matter what they say

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #963 Gepost op: 31 augustus 2013 - 13:45:11
Tja begin wel af en toe het idee te krijgen dat de outfit zonder beter is. Maar vind het gewoon leuk om te dragen dus blijf het doen.  :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #964 Gepost op: 31 augustus 2013 - 13:47:40
Ik draag ze alleen als ik ook een das draag.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pochet
Reactie #965 Gepost op: 31 augustus 2013 - 13:56:24
Luister naar marcos. Behalve binnen een serieuze zakelijke context kan het nog steeds, al is het inderdaad meer mainstream geworden (in Mokum zie ik ze wel vaker op straat dan pakweg vijf jaar geleden). Bijna iedereen kiest en propt verkeerd; des te meer reden om het zelf goed te doen.

Of het geaffecteerd is, hangt af van je stemming. Ik doe het tegenwoordig ongeveer net zo vaak wel als niet.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #966 Gepost op: 31 augustus 2013 - 15:53:42
In de grote steden zie je ze inderdaad steeds meer en vaker niet goed dan wel goed, zijn voor mij geen redenen die me op andere gedachten brengen. Draag ze al sinds ik hier rond hang vrijwel dagelijks, casual tegenwoordig minder vaak (want minder vaak een jasje) dan vroeger, maar naar kantoor nog wel iedere dag. Gewoon omdat het het geheel mooi completeert.

Nu vraag ik me hardop af of mensen in je zakelijke omgeving dit meewegen bij bepaalde carrièregerelateerde kansen die zich al dan niet voordoen. Als je er serieus over nadenkt natuurlijk niet, het gaat om de inhoud, maar toch. Die ene procent? ;-)

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #967 Gepost op: 31 augustus 2013 - 16:55:35
Ik denk dat het je carrière schaadt. Bij mij zou je nooit meegaan naar een klant. Dat stukje over dress codes bij Goldman Sachs liet ook zien dat er weinig ruimte is voor fratsen, helemaal niet als je net begonnen bent.

Charlie

• Gast
Reactie #968 Gepost op: 31 augustus 2013 - 17:05:15
Maar zit jij dan ook niet in de ICT, Marcos? Dan kan ik me wel voorstellen dat het grootste gedeelte wat hier op SF gangbaar is daar totaal niet gedragen kan worden.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #969 Gepost op: 31 augustus 2013 - 17:07:37
Ik denk dat het je carrière schaadt. Bij mij zou je nooit meegaan naar een klant. Dat stukje over dress codes bij Goldman Sachs liet ook zien dat er weinig ruimte is voor fratsen, helemaal niet als je net begonnen bent.

Is ook een wit linnen pocket square waarbij je enkel een randje toont not done in je business Marcos?
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #970 Gepost op: 31 augustus 2013 - 17:26:25

Maar ik ben bepaald niet 'net begonnen'. Sta wel alweer een tijdje stil. Hm, misschien heb je gelijk Marcos. :mrgreen:

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #971 Gepost op: 31 augustus 2013 - 17:27:43
Maar zit jij dan ook niet in de ICT, Marcos? Dan kan ik me wel voorstellen dat het grootste gedeelte wat hier op SF gangbaar is daar totaal niet gedragen kan worden.

Ik ben laatste tijd wel bezig met software, maar vanuit zakelijke dienstverlening (geen ICT). Daarvoor financiële markten (totaal niet IT-gerelateerd) en korter bij een multinational waarvan de naam met een a begint. Niet dat het spannend is wat ik doen (integendeel) maar kom nog wel eens ergens over de vloer dus weet wel een klein beetje hoe men er bij loopt.

Is ook een wit linnen pocket square waarbij je enkel een randje toont not done in je business Marcos?

Ik zou het niet doen. Ik ken collega's waarvan ik vermoed dat ze je pochet zullen gebruiken om de tomatensoep van hun mond te vegen.

Maar goed, in andere, creatievere branches werkt het misschien wel, geen idee.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #972 Gepost op: 31 augustus 2013 - 17:32:53
Maar ik ben bepaald niet 'net begonnen'. Sta wel alweer een tijdje stil. Hm, misschien heb je gelijk Marcos. :mrgreen:

Misschien iets nieuws proberen, driedelige pakken of zo.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #973 Gepost op: 31 augustus 2013 - 18:09:35
Ik dacht aan Church Consul's. : )

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #974 Gepost op: 31 augustus 2013 - 18:54:15
Zeker het overwegen waard, schoenen voor echte mannen. : )