Dan zelf maar even op onderzoek uitgegaan
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Madrid is geen kleding-walhalla.
Toch is er met enig zoeken wel wat leuks te vinden. Zo zijn er opvallend veel kleine shirtmakers te vinden. En natuurlijk de goedkope Spaanse schoenen. Hele winkels met schoenen voor 3 of 6 euro heb ik het dan over.
Vergeet de winkelstraten die op Sol uitkomen. Is werkelijk niets te vinden, anders dan de El Corte Ingles warenhuizen. Ook de GranVia is niet veel soeps, behalve de Carmina winkel die daar gevestigd is.

Er zijn er nog twee inmiddels.
Voor enigzins interessante zaken ga je naar de Calle Serrano. Daar vind je de Gucci’s, Prada etc. En een paar andere leuke zaken.Zoals de 2e Carmina winkel en Anglomania, waar o.a. Jacob Cohen, Santoni en pakken onder het Magee label verkocht worden (
http://www.mageedonegal.com/ ).
Ook zit daar de ABC, een winkelcentrum met 4 verdiepingen.

En Pedro Munoz, met oa Sutor Mantelassi

Later zag ik een zaak die o.a. Brioni en Kito verkocht. Helaas al dicht.

Evenwijdig hieraan is de Calle Claudio Coello, met o.a. de derde Carmina shop.
Carmina was een teleurstelling. Mooi gemaakte schoenen, maar de leesten konden me niet bekoren. De enige modellen die me aanspraken waren de wholecut en chukka op de Rain leest. Ik herkende de modellen van de verschillende sites, want het personeel had 0,0 verstand van zaken. Ook al liepen ze allemaal met lederen schoenmakersschorten, waarschijnlijk hebben ze geen van allen ooit een schoen gemaakt zien worden. De wholecut was helaas niet meer in mijn maat. Wel een halve maat te klein en de verkoper wilde de schoen wel even voor me oprekken....
Wel veel value for money, prijzen van 280-350 euro voor Goodyear gemaakte schoenen van goede kwaliteit. Cordovan voor 475 en croco vanaf 3000.
Verder zijn er veel kleine winkels met veel handgemaakte tassen, sjaals etc. Voornamelijk voor vrouwen btw.
Madrid staat bekend om haar uitgaansleven. En terecht. Eten en voornamelijk drinken gaat er prima. Heel veel barren en discotheken die tot een uur of 6 openblijven.
Prima dus, maar voor veel mooie spullen moet je er niet zijn.
Maar wellicht wordt het beter. Of is dit een forumspot?