Auteur Topic: New Tailor  (231748 keer gelezen)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #615 Gepost op: 09 december 2010 – 18:17:36
Peacoat ook leuk. Ben wel benieuwd of je voor die 'vanaf' een goede overjasstof krijgt.

tnimble

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #616 Gepost op: 17 januari 2011 – 23:04:12
Leek me beter om dit tipic verder te gaan.

Wat vooraf ging







- stof van Dugdale Thomas Fisher
- gemeleerd grijs met paarse voering
- knopen gulp,geen riemlussen
- hemd NT MTM wit, stefige stof met een pin head in het weef patroon
- iets aanepaste layout binnenzakken

Had geen bretels er bij aan gedaan. Dus telken malen voor de zelfontspanner springen zakte de broek soms ietsjes af.

Geen commentaar op de schoenen graag, dat wordt donderdag bij Greve geregeld.

badje

  • Gebruiker
  • Berichten: 220
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #617 Gepost op: 18 januari 2011 – 00:09:15
Ik vind de voering wel leuk, lekker kleurtje. Wat voor knopen zitten hierop?
Ik hoop dat je die das zo even snel gestrikt hebt, dit kan beter. Zie WDDHV.

tnimble

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #618 Gepost op: 18 januari 2011 – 13:05:35
Ik vind de voering wel leuk, lekker kleurtje. Wat voor knopen zitten hierop?
Ik hoop dat je die das zo even snel gestrikt hebt, dit kan beter. Zie WDDHV.

Hoornen knopen, bijna zwart.

De das is idd even snel om gedaan. Weet eigenlijk niet of deze knoop een naam heeft. Maar knoopt lekker snel vast en los. Je kruist het dikke deel over de dunne en haalt hem er naar voren toe door heen. Dan een draai om beide kanten van de nu gevormde lus om je ne zodat je aan de achterkant uit komt, naar voren toe om laag de de lus.
Voordeel: met een rukje is alles weer helemaal los
Nadeel: vrij breed en niet echt strak te trekken want dan gaat het weer los

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #619 Gepost op: 18 januari 2011 – 13:09:24
Geen blijvertje dus, die knoop.

tnimble

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #620 Gepost op: 18 januari 2011 – 13:22:09
Geen blijvertje dus, die knoop.
:lol:

But what about the fit?

Vanavond post ik nog een paar detail pics van de stof en afwerking.

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #621 Gepost op: 18 januari 2011 – 13:25:19
Ik vind de fit zo beter lijken dan op de foto gisteren in het WDDHV-topic.
Maar ik moet zeggen dat juist de kraag, waar toch het 'probleem' zit, niet echt goed te zien is tegen deze achtergrond.
Als je detailpics gaat maken, kan dat tegen een witte achtergrond?
Dan zou het een stuk beter te beoordelen zijn imho.

Het zou ook kunnen dat de fit verbeterd is door het vestje -een extra laag-, maar dat lijkt me eerlijk gezegd sterk.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #622 Gepost op: 18 januari 2011 – 13:30:05
Ik vind de fit eigenlijk niet zo best, tnimble. Natural shoulder/ comfort/ of whatever daargelaten, heb je bij de mouwen van zowel het shirt als het pak erg veel stof over, op de bovenarm. Er lijkt iets niet lekker bij de mouwaanzet te gaan. Ook maak het geheel je dikker dan dat je bent. Jasje volgt je rug wel mooi.

Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #623 Gepost op: 18 januari 2011 – 13:50:49
Het zou ook kunnen dat de fit verbeterd is door het vestje -een extra laag-, maar dat lijkt me eerlijk gezegd sterk.

Zou best kunnen hoor, het lijkt hierdoor wel dat de kraag van het jasje beter aansluit.

Verder over de fit; jasje lijkt iets te plooien bij de middelste knoop en de broek lijkt wat te lang.

tnimble

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #624 Gepost op: 18 januari 2011 – 14:20:00
Ik vind de fit zo beter lijken dan op de foto gisteren in het WDDHV-topic.
Maar ik moet zeggen dat juist de kraag, waar toch het 'probleem' zit, niet echt goed te zien is tegen deze achtergrond.
Als je detailpics gaat maken, kan dat tegen een witte achtergrond?
Dan zou het een stuk beter te beoordelen zijn imho.

Het zou ook kunnen dat de fit verbeterd is door het vestje -een extra laag-, maar dat lijkt me eerlijk gezegd sterk.

Probeer de wand van de dag er voor te gebruiken. Probleem momenteel thuis is dat de vloer in de woonkamer vervangen wordt. Even weinig ruimte zeg maar.  :wink: De bijkeuken is vrij leeg maar wat weinig afstand van de camera (ten zij ik hem buiten zet en voor de ramen ga staan  :-k

Denk niet dat een vest de fit heel veel zal veranderen,  maar een paar mm, en de verhoudingen blijven gelijk.

Ik vind de fit eigenlijk niet zo best, tnimble. Natural shoulder/ comfort/ of whatever daargelaten, heb je bij de mouwen van zowel het shirt als het pak erg veel stof over, op de bovenarm. Er lijkt iets niet lekker bij de mouwaanzet te gaan. Ook maak het geheel je dikker dan dat je bent. Jasje volgt je rug wel mooi.

Het hemd heb ik momenteel aan. Bij de borst heb ik 4 cm ruimte, bij de taille aan beide kanten 2 cm. Bij de boven armen 3,5 cm en bij de onder armen net geen 2 centimeters. Manchetten gaan net aan over de handen en bieden geen plaat voor een pols horlage (zo wil ik het ook). Boord passen net aan een vinger links en rechtes er tussen.

Voor mijn gevoel kan bij de jas de onderkant van de mouw hoger ingezet worden.

Heb ook het idee dat het wat dik kleed. Weet niet precies waarom. Taille is al vrij smal vooral van het vest.

Zou best kunnen hoor, het lijkt hierdoor wel dat de kraag van het jasje beter aansluit.

Verder over de fit; jasje lijkt iets te plooien bij de middelste knoop en de broek lijkt wat te lang.

Op een aantal foto's is de broek iets gezakt. Maar hij is idd aan de lange kant. Bij de eerste fit hebben we de lengte van de broek zo gekozen, omdat ik toen hoge wandelschoenen aan had (reizen met trein, eind lopen, icm weer) en geen goede nette schoenen meer heb.

Die op de foto zijn zeker ca 20 jaar oud en hebben enkele jaren ongebruik (en zonder spanners) in de kast gestaan. Bij de hiell zitten ze nu te los, bij de wreef juist te strak, en er zitten kleine scheurtjes in het leer en in de leren zool.

(donderdag bij Greve). Kan altijd korter zodra ik die heb, denk 3 cm. zodat een randje kous zichtbaar komt.

o.v.g. over ca 2/3 wekern een eerste fit voor een navy haringbone pak. Die heeft smallere schouders en geen slant. Aan de hand van de fit van deze zijn verschillende maten zijn wat veranderd.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #625 Gepost op: 18 januari 2011 – 14:31:35
Je moet de broek echt even goed bekijken als je hem goed hebt opgetrokken, en heel belangrijk: met schoenen eronder. En maak hem niet te kort; een streepje sok aan de achterkant is al snel te kort, zeker bij dit pak.

tnimble

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #626 Gepost op: 18 januari 2011 – 22:26:40
Knopen mouw


Binnenkant


Nu in de bijkeuken


Jas los



HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #627 Gepost op: 18 januari 2011 – 22:37:39
Het oogt beter dan gisteren maar dat komt denk ik dat het vestje de witte "kieren" bedekt. Ik zou nog steeds laten kijken of ze de kraag wat beter kunnen maken.
if i stop lying i just disappoint you

Caesarius

  • Gebruiker
  • Berichten: 648
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #628 Gepost op: 18 januari 2011 – 22:38:13
Het borstpand en de schouders lijken op de foto iets te ruim, en zoals eerder geconstateerd wijkt je kraag. Is die kraag een van de meegenomen punten bij je volgende pak?


Het hemd heb ik momenteel aan. Bij de borst heb ik 4 cm ruimte, bij de taille aan beide kanten 2 cm.


Dat lijkt me vrij sterk. 1x ademhalen en je knalt uit je shirt, afgaande op de foto's heeft je taille zo'n 10/14 cm ruimte. (ik hou zelf 7 aan, en da's goed strak)
Always have a better answer.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #629 Gepost op: 18 januari 2011 – 22:42:56
Zomaar een idee hoor, maar heeft iemand al tegen je gezegd dat ze misschien de kraag een beetje moeten knijpen?