Auteur Topic: Stoffen  (369177 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #555 Gepost op: 06 augustus 2011 - 19:00:16
Heeft zo'n Donegal nou overeenkomsten met een birds-eye? Het lijkt zoveel op elkaar. :) Ik ga eind van de maand een vogeloogpakkie in deze kleur laten maken, weet nog niet waar. ;-)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #556 Gepost op: 06 augustus 2011 - 19:08:10
Boven Donegal (een vrij 'gladde' versie), onder bird's eye:

En nog dichterbij:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #557 Gepost op: 06 augustus 2011 - 20:21:20
Heb je ook nog een vergelijking op iets grotere afstand C.?

Palmeiras

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #558 Gepost op: 06 augustus 2011 - 21:13:05
Nice. Donegal-pakken zijn een goed idee. Is dit de lichte of zware variant?

De lichte. Porter & Harding heeft ook nog een variant van 560 gr, maar dat leek me een beetje te veel van het goede. Voor mij is 330 een goed 4-seizoenen gewicht, en 400 lijkt me dan ook nog OK voor de herfst en winter. 

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #559 Gepost op: 06 augustus 2011 - 22:46:05
Heb je ook nog een vergelijking op iets grotere afstand C.?

Ja, maar nu geen daglicht meer...

Wel stofstaaltjes en foto's van een jasje.

Donegal:

Bird's eye:

De lichte. Porter & Harding heeft ook nog een variant van 560 gr, maar dat leek me een beetje te veel van het goede. Voor mij is 330 een goed 4-seizoenen gewicht, en 400 lijkt me dan ook nog OK voor de herfst en winter. 

Kan ik me voorstellen, zeker voor een driedelig pak.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #560 Gepost op: 07 augustus 2011 - 15:44:02

Toch wel een heel andere structuur/"stofuitdrukking". Bird's eye's zijn er ook in een grovere versie, maar daar word je al snel duizelig van als je ernaar kijkt.
Laatst bewerkt op: 07 augustus 2011 - 15:46:21 door Carwo

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #561 Gepost op: 07 augustus 2011 - 16:52:46
Inderdaad. Birdseye is prima voor een zakelijk pak, waar de Donegal dat imho absoluut niet is. Dank voor de vergelijking. Wat denken jullie van de draagbaarheid van een birdseye; alleen als najaar-/winterpak, vier seizoenen? Zomers zal 'ie denk ik geen dienst doen, maar ik denk zelf dat je zoiets, mits niet te donker ook goed in het voorjaar nog kan dragen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #562 Gepost op: 07 augustus 2011 - 17:47:18
Ik heb wel eens een fijne c.q. kleine birdseye gezien in een lichter-dan-navy blauw. Zag er uitstekend uit voor de lente, misschien zelfs de zomer.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #563 Gepost op: 08 augustus 2011 - 00:22:31
Inderdaad. Birdseye is prima voor een zakelijk pak, waar de Donegal dat imho absoluut niet is. Dank voor de vergelijking. Wat denken jullie van de draagbaarheid van een birdseye; alleen als najaar-/winterpak, vier seizoenen? Zomers zal 'ie denk ik geen dienst doen, maar ik denk zelf dat je zoiets, mits niet te donker ook goed in het voorjaar nog kan dragen.
Nou, ik ben geen dagelijks pakkendrager, maar een van mijn pakken is toevallig wel een fijne bird's eye. En ook is hij trouwens van de gewraakte pakkenwinkel waar jullie niets meer over willen lezen, maar dit terzijde.

Persoonlijk vind ik het een prima vierseizoenenpak, omdat het licht 'ermee speelt'. In fel daglicht lijkt het blauw van de 'oogjes' lichter en oogt het pak grijzer. Binnenshuis bij gedimd kunstlicht lijkt het pak een donkerdere tint te hebben en lijkt de stof vlakker te zijn van structuur.

Qua gewicht zit het ook wel goed, die van mij is 280gr geloof ik en s130, hoewel dat laatste ook niet alles zegt heb ik onlangs weer geleerd.

Stefan

• Bekijk profiel
Reactie #564 Gepost op: 08 augustus 2011 - 16:01:18
Ik ben opzoek naar tweed. Wie kan mij een stoffenwinkel in Nederland of Belgie aanraden die goede Schotse tweed verkoopt? Ik wil namelijk een tweed pak laten maken.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #565 Gepost op: 08 augustus 2011 - 16:22:59
Ik zou er geen weten. Heeft je kleermaker niet genoeg keus?

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #566 Gepost op: 08 augustus 2011 - 17:59:00

Ik draag mijn vogeloogjes - ik heb een blauwe en een grijze - alleen in de kouwere maanden dus zeg van herfst tot en met voorjaar.

Mediaman

• Gast
Reactie #567 Gepost op: 12 augustus 2011 - 10:28:55
Loro Piana four seasons s120’s Glencheck.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #568 Gepost op: 12 augustus 2011 - 10:43:56
Erg geil. Van jou, Media?

Mediaman

• Gast
Reactie #569 Gepost op: 12 augustus 2011 - 11:03:36
Erg geil. Van jou, Media?

I wish.

Komt van de Tumblr-blog van Patrick Johnson Tailors: http://patrickjohnsontailors.tumblr.com/