Auteur Topic: H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.  (18186 keer gelezen)

Temming

  • Gebruiker
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Gepost op: 16 oktober 2007 – 11:20:22
Waarde stijlforumleden,

8 november a.s. laat de H&M de verkoop beginnen van de kleding die Roberto Cavalli voor haar heeft ontworpen. Verkoop vindt alleen in vestigingen in een aantal grote steden plaats (uit mijn hoofd Rotterdam, A'dam, Utrecht i.i.g.). Er zijn al eens eerder dergelijke stunts uitgehaald door winkelketens o.a. met Karl Lagerveld, Hans Ubbink en niet te vergeten de beruchte Jan Smit collectie voor C&A. H&M zwijgt als het graf over hoe de collectie eruit gaat zien. Er zijn ook nergens foto's te vinden. Mijn vraag (en wellicht een aardig punt van discussie) is: is het de moeite waard om die 8ste november af te reizen naar het (in mijn geval) Utrechtse?

Waar ik benieuwd naar ben: Hoe is de kwaliteit van kledingstukken uit dergelijke collectie's? (Pasvorm, stoffen) Die kleding zal wel niet met de hand door de grootmeester zelf in elkaar gezet zijn, maar zitten er wellicht leuke details aan? Is het schreeuwerig haute-couture-achtig werk, of zitten in dat soort collecties ook SF-waardige stukken?

Ik ben zelf nog nooit naar zo'n actie toegeweest vandaar.


Roberto in actie
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars, the rest I just squanderd" George Best

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2007 – 11:36:20
Ik denk dat je het antwoord zelf al geeft, er is nog niets over bekend. Met ontwerpers kan het alle kanten uit. Zou gewoon gaan kijken and please report back here ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2007 – 11:43:14
Weet niet of dit de dames- en/of herencollectie is? Als het ook voor dames is dan is de kans groot dat je in een menigte van gillende bakvisjes beland. Veel plezier iig! EN.. keep us posted 8)

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2007 – 11:50:14
jasje met luipaard-motiefje. :oops:

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #4 Gepost op: 16 oktober 2007 – 12:04:13
Citaat van: "Bogart"
jasje met luipaard-motiefje. :oops:

Ja, daaaag. :lol:
This, madame, is Versailles.

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #5 Gepost op: 16 oktober 2007 – 12:07:45
Citaat
Als het ook voor dames is

Uiteraard is het voor dames. Vooral voor dames. :D Ook zonder speciale collectie is het al retedruk in die H&M's. Met enig sarcasme kan ik zeggen: als je levensmoe bent, moet je zeker gaan op 8 november.  :D

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2007 – 12:38:09
Citaat van: "Bontius"
Citaat
Als het ook voor dames is

Uiteraard is het voor dames. Vooral voor dames. :D Ook zonder speciale collectie is het al retedruk in die H&M's. Met enig sarcasme kan ik zeggen: als je levensmoe bent, moet je zeker gaan op 8 november.  :D


Ik kan me nog wel de beelden van de opening voor de geest houden toen de collectie van Lagerfeld er hing.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2007 – 12:44:39
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "Bontius"
Citaat
Als het ook voor dames is

Uiteraard is het voor dames. Vooral voor dames. :D Ook zonder speciale collectie is het al retedruk in die H&M's. Met enig sarcasme kan ik zeggen: als je levensmoe bent, moet je zeker gaan op 8 november.  :D


Ik kan me nog wel de beelden van de opening voor de geest houden toen de collectie van Lagerfeld er hing.

De 3 dwaze dagen is er niks bij. :lol:
This, madame, is Versailles.

Michael

  • Gebruiker
  • Berichten: 570
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #8 Gepost op: 16 oktober 2007 – 12:56:30
Citaat van: "Bogart"
jasje met luipaard-motiefje. :oops:


best geinig hoor, santonis en een JC eronder en het is mijnziens erg stijlvol :lol:  :cry:  :wink:

Harm

  • Gebruiker
  • Berichten: 767
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2007 – 13:19:49

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2007 – 13:41:24
Citaat van: "Bontius"
Citaat
Als het ook voor dames is

Uiteraard is het voor dames. Vooral voor dames. :D Ook zonder speciale collectie is het al retedruk in die H&M's. Met enig sarcasme kan ik zeggen: als je levensmoe bent, moet je zeker gaan op 8 november.  :D


Dat kun je ook zonder enig sarcasme zeggen.. :)
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #11 Gepost op: 16 oktober 2007 – 13:43:19
Ben alleen totaal geen Cavalli fan. Designers zijn hier altijd beetje not-done geweest, al werkt een aantal ervan wel met mooie details etc, maar Cavalli heb ik altijd rotzooi gevonden.

Temming

  • Gebruiker
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #12 Gepost op: 16 oktober 2007 – 17:25:12
Citaat
Quote:
Als het ook voor dames is  

Uiteraard is het voor dames. Vooral voor dames.


Volgens mij hebben ze ongeveer 30 stukken voor dames en 20 voor heren. I.i.g. zat voor heren ook.
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars, the rest I just squanderd" George Best

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2007 – 17:33:48
Citaat
Volgens mij hebben ze ongeveer 30 stukken voor dames en 20 voor heren. I.i.g. zat voor heren ook.

Ik zie mannen niet zo snel voor de ingang van een willekeurige H&M bivakkeren tot openingstijd om vervolgens het filiaal binnen luttele minuten te ontdoen van alle (designer)kleding. :D Daar moet je als man niet tussenkomen; wel een originele manier om zelfmoord te plegen moet ik zeggen  :lol:

Temming

  • Gebruiker
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
H&M en Cavalli, Comme des Garcons, Lagerfeld etc etc.
Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2007 – 19:16:04
Ik heb op de mannenafdeling wel het rijk voor mij alleen idd. Ik heb even gekeken naar de "class" collectie van Cavalli, sommige dingen zien er nog best aardig uit. Op de foto's op zijn site zijn details moelijk te zien, maar er lijken nette hemden en jasjes tussen te zitten, en zonder tijgerprints end.. Ik hoop dat hij dergelijk spul ook voor H&M maakt.
En wat is er mis met een hele groep 16-jarige meisjes die dicht tegen je aangedrukt staan, dat is toch juist een reden om wél te gaan.  :lol:

Zo'n winterjas als op Yoox.com staat is ook best mooi

alleen 540 euro :shock:
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars, the rest I just squanderd" George Best