Auteur Topic: Schoenen voor bij slecht weer  (10621 keer gelezen)

klav

  • Gebruiker
  • Berichten: 266
    • Bekijk profiel
Schoenen voor bij slecht weer
Gepost op: 19 september 2007 – 17:14:57
Ik ben het een beetje beu om steeds natte voeten met leren zolen te krijgen en ben al helemaal niet van plan om m'n santonis sneeuw te laten proeven, dus ben ik op zoek naar een paar meer weerbestendige schoenen (rubberen zool of iets dergelijks) die toch elegant/stijlvol zijn. Iets in de prijsrange van C&J.

Voorstellen?
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #1 Gepost op: 19 september 2007 – 17:17:18
err....C&J misschien een optie?  :oops:

waarmee ik bedoel, dat ik mijn CJ's ook gewoon aantrek als het buttweer is.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #2 Gepost op: 19 september 2007 – 17:25:30
Mooie boots van Branchini bij Sir Max :!: Met rubberen zool.  :idea:


Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #3 Gepost op: 19 september 2007 – 17:26:53
Zoiezo is het geen goed idee om je goede schoenen met sneeuw aan te doen, want meestal word er ook flink gestrooid en water en zout lijkt me niet echt een goede combinatie voor het leer....

Anyway ik trek mn Santoni's ook aan als het slecht weer is, maar heb ook geen problemen gehad met mn lederen zolen of blaasjes op het leer... Heb ook nog 1 paar laarsjes van Redwood en 1 paar Boss Wholecuts, die doen het ook goed in de regen, desondanks de 'mindere' kwaliteit van het leer.

Mn C&J Savile heb ik nog niet aangehad, maar denk dat het ook prima schoenen zijn voor slechter weer.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #4 Gepost op: 19 september 2007 – 17:47:03
Of je nu met Santoni of C&J of welk merk dan ook in slecht weer loopt blijft voor mij het zelfde.Beiden merken zal nat en vies worden dacht ik zo.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #5 Gepost op: 19 september 2007 – 19:04:28
sneeuw is idd wèl iets waar je misschien wat mee moet oppassen met al die pekel en zooi..
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #6 Gepost op: 19 september 2007 – 19:46:24
Citaat van: "gusto napolitano"
Of je nu met Santoni of C&J of welk merk dan ook in slecht weer loopt blijft voor mij het zelfde.Beiden merken zal nat en vies worden dacht ik zo.


Een weinig empatische houding t.a.v. de sneeuwvlok Gusto! Bij westenwind komt de sneeuw uit Engeland, dus kan ik me inbeelden dat de vlok dan liever door een C&J dan door een Aubercy geplet wordt....
Bij zuidenwind uit Frankrijk ligt dat dan weer anders...
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Cornerman

  • Gebruiker
  • Berichten: 698
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #7 Gepost op: 19 september 2007 – 20:11:59
Citaat van: "Solitarias"


Een weinig empatische houding t.a.v. de sneeuwvlok Gusto! Bij westenwind komt de sneeuw uit Engeland, dus kan ik me inbeelden dat de vlok dan liever door een C&J dan door een Aubercy geplet wordt....
Bij zuidenwind uit Frankrijk ligt dat dan weer anders...


 :lol:
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #8 Gepost op: 19 september 2007 – 21:52:02
Citaat van: "klav"
Ik ben het een beetje beu om steeds natte voeten met leren zolen te krijgen


Bij welke schoenen heb je dat probleem? Is niet bepaald de bedoeling. Ik draag mijn schoenen ook gewoon door.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #9 Gepost op: 19 september 2007 – 22:15:40
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn C&J's. (Hallam) Misschien komt het doordat de zolen inmiddels al wat gesleten zijn, maar zo lang heb ik ze eigenlijk nog niet (sinds begin de zomer)  :?
Sterker nog, op bepaalde plaatsen is de zool niet eens 'hard' meer, maar kan je de zool indrukken met je duim   :shock:

Dit kan toch nooit de bedoeling zijn?

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #10 Gepost op: 19 september 2007 – 22:18:20
ehm  :-s  volgens mij is dat niet echt goed 8)

Lijnzaadolie helpt toch ook tegen het afstoten van water?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #11 Gepost op: 19 september 2007 – 22:20:01
Heel merkwaardig, zeker bij een goodyear schoen moet het water behoorlijk wat moeite doen om binnen in de schoen uit te komen. Ik heb dit probleem zelf alleen bij een paar Magnani's met een extreem dunne loopzool waar de binnenzool op geplakt is. Zodra ik daar mee in plassen ga staan krijg ik natte voeten. Met mijn Goodyear of Norvegese schoenen heb ik dit nog nooit gehad.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #12 Gepost op: 19 september 2007 – 22:45:49
Ben 1x met mn santoni's door de sneeuw gelopen, zag de dag erna alleen maar witte kringen  :evil:
Volgende keer doe ik wel kaplaarzen aan

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #13 Gepost op: 19 september 2007 – 23:08:19
Citaat
Heel merkwaardig, zeker bij een goodyear schoen moet het water behoorlijk wat moeite doen om binnen in de schoen uit te komen.

Bij mijn Hallams bestaat de onderzool uit een laagje leder en daarna kurk of bast of iets dergelijks. Dat laagje leder is inmiddels (na een half jaar! :?) al zo ver gesleten dat die zachte laag al bijna bereikt is. En dan heb ik het over, zegge, de voorkant van de schoen.

Het ziet er naar uit dat ik ze moet laten verzolen, maar ik sta niet echt te popelen om dat te laten doen. Dit in verband met de verhouding prijs verzolen : prijs Hallam : levensduur zool Hallam :evil:

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Schoenen voor bij slecht weer
Reactie #14 Gepost op: 19 september 2007 – 23:27:42
De kurklaag welke onder de loopzool zit is een mix van kurk en lijm, daar trekt in principe geen water doorheen, daardoor is het des te vreemder. Zodra de zool gaten begint te vertonen of zeer dun is wordt het inderdaad tijd om te verzolen. Wanneer je kiest voor een goed rendenbach onderwerk moet dit toch zeker lang meekunnen. Hoelang is sterk afhankelijk van de omstandigheden waaronder de schoenen worden gedragen, de frequentie van dragen en de manier van lopen. Ik doe redelijk lang met mijn zolen.

Overigens loont het verzolen van goede schoenen natuurlijk altijd. Een goede verzoling hoeft trouwens niet meer dan tussen de 50 a 75 euro te kosten.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors