Auteur Topic: Frans Boone  (293062 keer gelezen)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #930 Gepost op: 14 juli 2016 - 14:28:00
Raar voorbeeld.
Wat een collega tandarts/arts met zijn patiënten doet komt voor zijn eigen rekening.
Ik heb daar geen last van.
Het is een ander verhaal wanneer die patiënt zich laat inschrijven in mijn praktijk en ik dingen zie die niet door de beugel kunnen.

Laat ik een concreet voorbeeld noemen, omdat het concept van 'wettelijke regels ten behoeve van een level playing field' anders blijkbaar te verwarrend is: een tandarts is bijvoorbeeld wettelijk verplicht om alle relevante informatie over een behandeling aan zijn patient te verstrekken (net zoals Fransje dat verplicht is - doch nalaat - te doen bij zijn klanten, maar dan over het juiste retourbeleid).

Bijvoorbeeld over de aandoening van de patient, uitleg over de behandeling zelf, de gevolgen en risico's van die behandeling en eventuele alternatieve behandelingen. Een tandarts bij jou om de hoek vindt het echter te veel tijd en moeite kosten om al die informatie te bespreken en is bovendien bang dat patienten mogelijk afhaken wanneer ze horen dat er risico's zijn verbonden aan een bepaalde behandeling. Hij vindt deze wettelijke plicht dus maar 'gedoe' en e.e.a. staat zijn primaire doel enigszins in de weg - namelijk geld verdienen. Vijf minuten tijdswinst per patient (en geen patienten die afhaken) levert hem een mooi, maar oneigenlijk voordeel op.

Ander voorbeeld: een concullega accepteert merkhorloges als betaling voor uitgevoerde behandelingen, misschien zelfs ook wel zwart geld, terwijl jij alles netjes precies volgens de fiscale regels uitvoert. Hij behaalt op die wijze op het fiscale vlak dus een (oneigenlijk) voordeel.

Jij ziet dit alles misschien niet gebeuren, maar heb je er dan automatisch ook geen last van? Het is puur iets tussen die tandarts en die patient en dus in jouw ogen geen probleem? Interessante benadering.

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #931 Gepost op: 14 juli 2016 - 14:48:04
Bogart snapt het wel hoor, maar wil het denk ik niet begrijpen;)
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #932 Gepost op: 14 juli 2016 - 15:08:35
Het grappige vind ik dat Bogart bij lange na niet de enige is.

Fransje zal ongetwijfeld aardig zijn, maar hij doet het simpelweg verkeerd (en toevallig in zijn eigen voordeel). Of dat uit boos opzet, arrogantie en/of domheid voorkomt, zal mij verder koud laten (al heb ik wel een flauw vermoeden, mede gelet op de bijzondere teksten op z'n site). Dat is allemaal niet relevant en nee, ik ga ook de Consumentenbond niet bellen. Ik stel gewoon bepaalde feitelijkheden vast, die blijkbaar heel gevoelig liggen.

Ik zou zeggen: erken het feit dat Fransje fout zit (of negeer het) en we kunnen allemaal verder. Dat sommigen zich in zulke bochten wringen om hem tegen beter weten in te blijven verdedigen, vind ik uitermate boeiend.  :)

Prosit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #933 Gepost op: 14 juli 2016 - 15:13:36
Het grappige vind ik dat Bogart bij lange na niet de enige is.

Fransje zal ongetwijfeld aardig zijn, maar hij doet het simpelweg verkeerd (en toevallig in zijn eigen voordeel). Of dat uit boos opzet, arrogantie en/of domheid voorkomt, zal mij verder koud laten (al heb ik wel een flauw vermoeden, mede gelet op de bijzondere teksten op z'n site). Dat is allemaal niet relevant en nee, ik ga ook de Consumentenbond niet bellen. Ik stel gewoon bepaalde feitelijkheden vast, die blijkbaar heel gevoelig liggen.

Ik zou zeggen: erken het feit dat Fransje fout zit (of negeer het) en we kunnen allemaal verder. Dat sommigen zich in zulke bochten wringen om hem tegen beter weten in te blijven verdedigen, vind ik uitermate boeiend.  :)

Waarom maak je er zo'n probleem van. Jouw punt is toch duidelijk? Je komt nu een beetje over als Leone.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #934 Gepost op: 14 juli 2016 - 15:14:21
Fransje zal ongetwijfeld aardig zijn, maar hij doet het simpelweg verkeerd (en toevallig in zijn eigen voordeel). Of dat uit boos opzet, arrogantie en/of domheid voorkomt, zal mij verder koud laten (al heb ik wel een flauw vermoeden, mede gelet op de bijzondere teksten op z'n site).

--gooit olie op het vuur -- Hitler was ook aardig tegen zijn hondje, en we weten hoe dat is afgelopen
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #935 Gepost op: 14 juli 2016 - 15:15:33
Je hebt inhoudelijk helemaal gelijk Ramone. Knap hoor. Move on.
The man with style, is the man who can smile

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #936 Gepost op: 14 juli 2016 - 15:29:05
Waarom maak je er zo'n probleem van. Jouw punt is toch duidelijk? Je komt nu een beetje over als Leone.

Maar dan met méér minachting.

Ik heb niks met Frans of zijn omruilbeleid, maar snap het gezaag van Ramone ook niet. Wat is nu je punt, Ramone? Dat mensen die blij zijn met Frans moeten erkennen dat ie iets onwettelijks doet? Of wil je dat Bogart et al zeggen dat je gelijk hebt?

Voor iemand die er lappen tekst aan wijdt zou ik zeggen; stuur die man zelf eens een mailtje.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #937 Gepost op: 14 juli 2016 - 15:33:38
--gooit olie op het vuur -- Hitler was ook aardig tegen zijn hondje, en we weten hoe dat is afgelopen

Prima, hier eindigt die hele non-discussie voor mij.
Ramone je hebt gelijk, kerel.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #938 Gepost op: 14 juli 2016 - 15:36:42
Gelukt!
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Gaat over tot de orde van de dag!
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #939 Gepost op: 14 juli 2016 - 16:21:34
Had je dat niet eerder kunnen doen?

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #940 Gepost op: 14 juli 2016 - 16:28:06
Je hebt gelijk. Hopelijk gaat het nu weer over de mooie spullen die hij aanbiedt. Twijfel over de c&j loafers...

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #941 Gepost op: 14 juli 2016 - 16:30:12
Doen, je kunt ze gewoon terugsturen heb ik vernomen, wanneer de maat niet goed is :mrgreen:

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #942 Gepost op: 14 juli 2016 - 16:59:02
Doen, je kunt ze gewoon terugsturen heb ik vernomen, wanneer de maat niet goed is :mrgreen:

Hou me tegen jonguh

Sartoria Casper

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #943 Gepost op: 14 juli 2016 - 19:34:36
En zo is de humor weer terug!

DrTweed

• Gebruiker
  • “I am not young enough to know everything.”
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #944 Gepost op: 15 juli 2016 - 09:49:43
Los van het juristengepraat, mijn akkefietje met Frans is netjes en zonder enig probleem opgelost. Juiste maat is per ommegaande geleverd, en foutief gestuurd shirtje kon met een UPS label mee gegeven worden. Ik heb geen klachten.