Auteur Topic: Frans Boone  (293065 keer gelezen)

DrTweed

• Gebruiker
  • “I am not young enough to know everything.”
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #915 Gepost op: 11 juli 2016 - 16:46:20
Polootje gekocht in de sale: mt 50 besteld, mt 46 geleverd. Eens zien hoe het fameuze retourbeleid hiermee omgaat.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #916 Gepost op: 11 juli 2016 - 16:50:54
Dat heb ik even voor je opgezocht:

Citaat
fit is no reason!!

Sorry, flauw  :P

(Maar wel een letterlijk citaat uit zijn retourbeleid - zonder de uitroeptekens dan.)

DrTweed

• Gebruiker
  • “I am not young enough to know everything.”
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #917 Gepost op: 13 juli 2016 - 11:58:00
Inmiddels heeft Frans de goede (?) maat opgestuurd en een retouretiket zodat alles kosteloos en met excuses geregeld is.

Prima.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #918 Gepost op: 13 juli 2016 - 12:25:12
Frans is best aardig in het echt.

Denk dat ie met dit webshopbeleid voorkomt dat een hoop internet koopgekkies uit andere landen van alles bestellen in allerlei maten en dan met groot gemak retourneren.
Daar zijn zijn voorraden niet op berekend en moet ie tegen anderen nee verkopen en mist ie omzet.
Be yourself no matter what they say

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #919 Gepost op: 13 juli 2016 - 12:50:19
Dit.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #920 Gepost op: 13 juli 2016 - 14:42:48
Frans is best aardig in het echt.

Denk dat ie met dit webshopbeleid voorkomt dat een hoop internet koopgekkies uit andere landen van alles bestellen in allerlei maten en dan met groot gemak retourneren.
Daar zijn zijn voorraden niet op berekend en moet ie tegen anderen nee verkopen en mist ie omzet.

Volkomen irrelevant. Ik ben ook ontzettend aardig in het echt (heus), maar ik mag van oom agent ook niet door rood c.q. te hard rijden zodat ik voorkom dat ik te laat ben op een afspraak. Je kunt het met de wetgeving op dit punt oneens zijn, maar de regels zorgen voor een level playing field en gelden dus voor iedere webshop, ook voor fit-is-no-reason-Fransje.

Bogart, jij zou het ook prima vinden als 'concullega'-tandartsen in jouw omgeving elementaire wettelijke regels aan hun laars lapten om zo een oneigenlijk concurrentievoordeel te behalen, zolang ze maar aardig bevonden worden door hun klanten en er financiele motieven achter zitten?

Sartoria Casper

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #921 Gepost op: 13 juli 2016 - 20:03:05
Beetje principieel, maar Ramone heeft zeker een punt! Gelijke moniken, gelijke kappen voor alle webshops.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #922 Gepost op: 13 juli 2016 - 20:48:41
Wel iets voor een taalnazi.

Ryan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #923 Gepost op: 13 juli 2016 - 21:59:32
Bogart, jij zou het ook prima vinden als 'concullega'-tandartsen in jouw omgeving elementaire wettelijke regels aan hun laars lapten om zo een oneigenlijk concurrentievoordeel te behalen, zolang ze maar aardig bevonden worden door hun klanten en er financiele motieven achter zitten?

Zoals het ontvangen van betalingen in natura? ;-)

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #924 Gepost op: 14 juli 2016 - 00:13:45
Heren, Ramone heeft juridisch 200 procent gelijk . Ik snap de struggle van Frans met zijn klanten, maar wat je er ook van vind, je mag domweg retourneren,thats the law

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #925 Gepost op: 14 juli 2016 - 07:39:39
Ja, maar toch. Bij Zalando of SuSu bestel ik gerust 2 maten van 3 artikelen om er 1 van te houden. Elders voelt dat toch niet juist, ook al zou het (moeten) mogen. Snap 'm wel.
Laatst bewerkt op: 14 juli 2016 - 08:53:02 door Hamerhaai

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #926 Gepost op: 14 juli 2016 - 11:09:34
Burgermansfatsoen

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #927 Gepost op: 14 juli 2016 - 13:35:29
Heren, Ramone heeft juridisch 200 procent gelijk . Ik snap de struggle van Frans met zijn klanten, maar wat je er ook van vind, je mag domweg retourneren,thats the law

Het moet daarnaast gewoon mogelijk zijn om desgewenst een ander beleid te hanteren voor klanten uit het verre buitenland.

Consumentenrecht interesseert me overigens vrij weinig en de webshop van fit-is-no-reason-Fransje al helemaal niet - even los van de hilarische Engelse teksten natuurlijk. Ik blijf m'n punt vooral maken omdat ik geniet van de onvoorwaardelijke steun die hij krijgt van bepaalde forumleden, puur gebaseerd op emotie en niet op feiten (zie ook mijn vorige, wederom inhoudelijk onbeantwoord gebleven post).

Men komt eenvoudigweg niet verder dan 'maar hij is aardig' en 'je hoeft er niet te kopen'. Terwijl erkennen dat hij best aardig kan zijn, maar tegelijk al die jaren gewoon verkeerd bezig is, zo voor de hand ligt.

Het lijkt, kortom, allemaal een beetje op de Youtube-hit 'Leave Britney alone!!' van tien jaar geleden  :mrgreen:

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #928 Gepost op: 14 juli 2016 - 13:51:21

Raar voorbeeld.
Wat een collega tandarts/arts met zijn patiënten doet komt voor zijn eigen rekening.
Ik heb daar geen last van.
Het is een ander verhaal wanneer die patiënt zich laat inschrijven in mijn praktijk en ik dingen zie die niet door de beugel kunnen.

Natas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #929 Gepost op: 14 juli 2016 - 14:09:15

die niet door de beugel kunnen.

Hehe