Auteur Topic: Frans Boone  (293051 keer gelezen)

Winne2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Frans Boone
Reactie #1080 Gepost op: 30 januari 2026 - 13:20:15
Interessante keuze inderdaad. Merk deels gekaapt door hooligans.

Toch is het van oudsher een zeer innovatief merk heb ik door Ken Sakata op insta geleerd. Founder Massimo Osti heeft veel geëxperimenteerd met stoffen, kleuren, bewerken en interpretaties van klassiekers. Helaas wel in 2005 overleden, het zal enige impact gehad hebben.
TAFKADM

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1081 Gepost op: 30 januari 2026 - 13:28:24
In het verlengde hiervan, kan me herinneren dat vroeger de hermanos in een neppe Woolrich met bont liepen, maar deze lijkt toch aardig te zijn opgedroogd. Yay or nay?

Meh, zonder coyotebont is het een steriele opajas.

Stone Island ook allang gecastreerd.

S.f.S.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1082 Gepost op: 30 januari 2026 - 13:36:57
Dat is toch spotgoedkoop (of is dat wat anders dan Hermanos Fashion)? Dan zou ik eerder Philipp Plein zeggen.

Ik refereer inderdaad naar die gek met z´n prijsstunter.online gehengel, waar ik stiekem toch om moet lachen als ie voorbij komt.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1083 Gepost op: 31 januari 2026 - 21:47:13
Even een andere vraag: Zijn er eigenlijk fysieke winkels naast Frans Boonen die in hetzelfde segment qua stijl opereren? Dan doel ik vooral op de casual kleding, niet de pakken.

Vandaag uitgebreid in Den Bosch rondgesnuffeld en best wel wat "betere" herenzaken bekeken maar die inspireerden me niet echt. Het is allemaal zo "veilig" tegenwoordig. Dan kan je bijna nog beter PME Legend gaan dragen (maar dat is dan ook weer niets voor mij).

In Aachen heb je Dreist wat zich ook erg richt op "workman's clothes" in het betere segment (veel goede selvage,  Red Wing schoenen maar bijv. ook een armygreen peacoat van CP Company). Ik kan me in Nederland een dergelijke winkel niet bedenken.
Laatst bewerkt op: 31 januari 2026 - 21:50:47 door Fedor

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1084 Gepost op: 31 januari 2026 - 23:34:53
Sartoria in Naarden had vroeger wel eens wat CP company. Geen idee of dat nog zo is.
This, madame, is Versailles.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1085 Gepost op: 01 februari 2026 - 08:10:07
Even een andere vraag: Zijn er eigenlijk fysieke winkels naast Frans Boonen die in hetzelfde segment qua stijl opereren? Dan doel ik vooral op de casual kleding, niet de pakken.

Vandaag uitgebreid in Den Bosch rondgesnuffeld en best wel wat "betere" herenzaken bekeken maar die inspireerden me niet echt. Het is allemaal zo "veilig" tegenwoordig. Dan kan je bijna nog beter PME Legend gaan dragen (maar dat is dan ook weer niets voor mij).

In Aachen heb je Dreist wat zich ook erg richt op "workman's clothes" in het betere segment (veel goede selvage,  Red Wing schoenen maar bijv. ook een armygreen peacoat van CP Company). Ik kan me in Nederland een dergelijke winkel niet bedenken.

Ken er ook weinig. Pauw qua segment maar hele andere stijl.  Andere merken die FB wel voert krijg je hier en daar, zoals FullCount en RRL bij Tenue de Nimes, maar qua breedte van merken is FB in deze regio aardig uniek vermoed ik.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1086 Gepost op: 01 februari 2026 - 08:15:02
Aart in Rotterdam neigt een beetje zijn kant op, maar haalt het bij lange na niet in diversiteit en omvang van hun collectie.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1087 Gepost op: 01 februari 2026 - 09:18:12
Ik haal nog wel eens wat bij Arborator in Maastricht.
Be yourself no matter what they say

tango

• Gebruiker
  • 0,047 berichten per dag
    • Bekijk profiel
Reactie #1088 Gepost op: 01 februari 2026 - 10:28:42
Als je in Den Bosch was had je even een kwartiertje richting Waalwijk kunnen rijden, naar Van Dijk.
Blijft een mooie en enorme winkel met fijne mensen. Vreemde is alleen dat de collectie zo breed is, voor casual van Sease en Marco Pescarolo tot Profuomo en Carhartt.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1089 Gepost op: 01 februari 2026 - 11:52:35
Als je in Den Bosch was had je even een kwartiertje richting Waalwijk kunnen rijden, naar Van Dijk.
Blijft een mooie en enorme winkel met fijne mensen. Vreemde is alleen dat de collectie zo breed is, voor casual van Sease en Marco Pescarolo tot Profuomo en Carhartt.
Van Dijk vond ik  - toen ik er nog geregeld kwam - steeds meer aftakelen richting popiejopie merken en een beetje "fout" (en de rekken werden steeds voller voor mijn gevoel). Nu een paar jaar niet meer geweest dus het is wel  weer een poging waard.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1090 Gepost op: 01 februari 2026 - 13:06:59
Fijne winkel inderdaad!
En die gozer herkende de items uit Knokke.. :)

Wat ook prettig is: de vrouw is er ook graag..

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1091 Gepost op: 01 februari 2026 - 13:07:32
Ook voor je Mr Marvis

AJM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1092 Gepost op: 02 februari 2026 - 14:46:46

https://ballpark.store/
Is volgens  mij redelijk vergelijkbaar qua stijl, ook de webshop lijkt qua look en feel op die van Frans.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1093 Gepost op: 02 februari 2026 - 14:50:29
MN heeft het hier geleerd van een zekere Immanuel zullen we maar zeggen
Be yourself no matter what they say

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #1094 Gepost op: 02 februari 2026 - 16:03:02
https://ballpark.store/
Is volgens  mij redelijk vergelijkbaar qua stijl, ook de webshop lijkt qua look en feel op die van Frans.
Leuke winkel! Kende ik nog niet, goede merken.