Auteur Topic: Schrijfgerei  (683286 keer gelezen)

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Re: Schrijfgerei
Reactie #2835 Gepost op: 10 maart 2023 - 15:45:09
Ja dat kan. Je kan het prima zelf doen. Je hebt schellak nodig, een nieuw rubber zakje en een fohn. Je verwarmt de oude schellak met die fohn en dan kan je het er met een mesje vanaf schrapen. Je knipt het inktzakje op maat en verlijmt die op de oude locatie van de vorige zak. Dat laat je even drogen. Mocht de pen te makkelijk open gaan, heb ik wel eens een klein drupje schellak ertussen gedaan om hem dicht te houden.

Waar je het spul kan kopen, weet ik even niet. Je moet de goede diameter hebben en een bepaalde lengte. Het is heen raketkunde, dus als je de tijd en moeite neemt, is het wel een leuk klusje. Fountainpennetwork.com heeft vast nog wel wat handleidingen. Dat is wel een gevaarlijke site, want voor je het weet, eindig je als Linger met een collectie veel te dure pennen :).

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #2836 Gepost op: 10 maart 2023 - 15:49:08
Dat is wel een gevaarlijke site, want voor je het weet, eindig je als Linger met een collectie veel te dure pennen :).

Ain’t that the truth…

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #2837 Gepost op: 10 maart 2023 - 15:51:30
Gelukkig kan je de jaloezie hier niet zo goed zien :mrgreen:

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #2838 Gepost op: 10 maart 2023 - 16:07:05
Ik weet niet of je jaloers moet zijn op een obsessief compulsief materialistische consumentistische en hedonistische geldsmijterij...

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #2839 Gepost op: 10 maart 2023 - 16:16:52
Ik wisselde iedere zes maanden van hobby. Met dezelfde instelling telkens die nieuwe hobby starten. Zo eindig je met 6 vulpennen (de rest is verkocht), 8 analoge camera’s en nog meer meuk:). Ik ken het gevoel.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #2840 Gepost op: 10 maart 2023 - 16:20:35
SF als support group. Warm bad.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2841 Gepost op: 11 maart 2023 - 14:00:52
Gebruiken jullie nog wel eens reguliere vullingen of is dat vloeken in de kerk? Een converter blijft mij intrigeren, maar ik ben bang dat een groot geknoei wordt met lastige vlekken.
Style is never out of fashion

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #2842 Gepost op: 11 maart 2023 - 15:22:58
Nèt geïntroduceerd: Iroshizuku is één van de beste inkten op de markt en komt nu ook in vullingen:

https://www.sakurafountainpengallery.com/nl/boutique/pilot-iroshizuku-inkt-amp-vullingen

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #2843 Gepost op: 11 maart 2023 - 17:23:36
Ik wisselde iedere zes maanden van hobby. Met dezelfde instelling telkens die nieuwe hobby starten. Zo eindig je met 6 vulpennen (de rest is verkocht), 8 analoge camera’s en nog meer meuk:). Ik ken het gevoel.
Zo deze kwam aan, volgens mij is mijn hobby vooral elke keer starten alles er van leren en dan weer door naar de volgende hobby.
Fotografie, vulpennen, kleding, parfum, hifi, cocktails, pc's etc. etc. allemaal flink in verdiept.
Wat ik nog altijd als hobby heb: hifi, kleding, cocktails. De rest is weer naar de achtergrond verdwenen.
Maar in ieder geval heb ik van al die hobbies heel veel kennis dus ik kan altijd wel over iets met iemand praten :mrgreen:

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #2844 Gepost op: 11 maart 2023 - 17:33:33
Ja dan voor de link Linger weer bijna in het konijnenhol getrapt Pilot Custom 823 in mandje maar toch maar niet
The man with style, is the man who can smile

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #2845 Gepost op: 11 maart 2023 - 18:24:29
Zo deze kwam aan, volgens mij is mijn hobby vooral elke keer starten alles er van leren en dan weer door naar de volgende hobby.
Fotografie, vulpennen, kleding, parfum, hifi, cocktails, pc's etc. etc. allemaal flink in verdiept.
Wat ik nog altijd als hobby heb: hifi, kleding, cocktails. De rest is weer naar de achtergrond verdwenen.
Maar in ieder geval heb ik van al die hobbies heel veel kennis dus ik kan altijd wel over iets met iemand praten :mrgreen:

Hoe gaat het met je wok en kamado?

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #2846 Gepost op: 11 maart 2023 - 23:12:07
Ja dan voor de link Linger weer bijna in het konijnenhol getrapt Pilot Custom 823 in mandje maar toch maar niet

Dat is wel een toffe pen voor het geld.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #2847 Gepost op: 12 maart 2023 - 14:30:48
Hoe gaat het met je wok en kamado?
Oja, die was ik alweer vergeten. Heb ik ook nog inderdaad. Kamado eens een foto van maken want dat gaat best lekker.
Groot fan van NOSKOS.

Zit nu vol in de mechanische toetsenborden, dat is ook een apart wereldje. Vergelijkbaar met pennen.

Maar verder on-topic. Pilot is een prachtig merk Avvo gewoon doen:)

Scarpa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2848 Gepost op: 12 maart 2023 - 17:16:33
Wil je niet eerst voelen hoe die schrijft?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2849 Gepost op: 12 maart 2023 - 19:00:03
Kunnen we het even hebben over die standaardjes, Linger? De pennen zijn wonderschoon.