Auteur Topic: Schoenen voor onder een smoking  (13759 keer gelezen)

Amazing Randi

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Gepost op: 30 juli 2007 – 20:32:32
Heren,

Wellicht is het jullie ook overkomen: het einde van het jaar nadert en de uitnodigingen voor Black Tie feestjes stromen binnen (in ieder geval is er minstens een niet-bralfeest bij). Dan pas dringt het tot je door dat je eigenlijk . . . voor je Black Tie outfit mist! En dan is het te laat. Vandaar dat ik dit in hartje zomer alvast wil gaan bedenken.

In mijn geval een mooi paar schoenen. Ik vind het wel iets om een mooi paar "patent leather" schoenen aan te schaffen, maar waar zou jullie keuze op vallen en waarom?

1) Crockett & Jones Chatham:
http://www.pediwear.co.uk/detail.php?stock_ID=241
Ik heb twee paar van dit merk en ze bevallen me buitengewoon, maar dit model heeft voor mijn gevoel wat te stompe neuzen (niet zo goed op dit plaatje te zien).

2) Montecatini:
http://www.studenttailor.co.uk/mt5101ap.html
Ziet er voor mijn gevoel iets mooier uit (iets spitsere neus), maar is het kwalitatief goed genoeg?

Nu hoeft zo'n paar van mij niet onverwoestbaar te zijn, het aantal feestjes per jaar is beperkt, maar het leer moet wel mooi blijven na een keer of 15 dragen.

Mijn dank is groot!

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2007 – 00:01:33
Magnanni anders?


Snob

  • Gebruiker
  • Berichten: 780
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2007 – 19:09:19
@Amazing Randi

Doen! Een must voor onder avondkledij.
Zo'n aankoop is een investering en die schoenen heb je voor heel lang.

Beide paren zijn goed, probeer ze eerst en zie welke het beste aan je voet zitten.
Ga zeker langs bij een goeie zaak - type Shoes & Shirts in Maastricht -  en laat je professioneel bijstaan. Zo een zaak heeft meestal meerdere brands en beslis na het aanpassen.

Succes

 :wink:
Where has all the glamour gone?

Amazing Randi

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Reactie #4 Gepost op: 04 augustus 2007 – 23:12:52
Crypendium, Clay en Snob,

Dank voor jullie adviezen! Nog een vraag, wellicht wat off-topic, maar niet al te ver hoop ik.

Welke kleur manchetknopen voor onder een smoking? Goud of zilverkleurig? Ik houd persoonlijk niet zo van goudkleurig, draag ze wel eens onder een blauw pak. Maar ik vroeg me af of mijn keuze voor zilverkleurig door de experts goedgekeurd zou worden.

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Reactie #5 Gepost op: 05 augustus 2007 – 13:38:03
Kies voor mooie zilverkleurige of titanium exemplaren, die staan overal bij
Stemt rechts en haalt links in

Snob

  • Gebruiker
  • Berichten: 780
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Reactie #6 Gepost op: 05 augustus 2007 – 17:40:02
Als je een shirt met studds draagt, ga voor manchetknopen in zwarte onyx met zilverkleurig randje en draag daar de bijpassende manchetknopen bij.

Studds:


Manchetknopen:



 :wink:
Where has all the glamour gone?

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Reactie #7 Gepost op: 06 augustus 2007 – 09:36:18
Wel mooi met dat onyx, staat erg goed lijkt me.

sthyl

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Hoezo goud
Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2007 – 10:41:49
Citaat
Welke kleur manchetknopen voor onder een smoking? Goud of zilverkleurig? Ik houd persoonlijk niet zo van goudkleurig,


Aangezien ik nieuw ben op dit forum  wil ik niet gelijk al te stellig overkomen, maar bij mijn weten (correct me if I'm wrong) draag je bij een smoking zilver en nooit goud, op de trouwring na dan.
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squanderd." George Best

sthyl

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2007 – 10:44:25
Overigens heb ik al eens eerder een paar berichtjes gepost hier, maar dat was onder het pseudoniem: (of hoe dat dan ook in internettaal heet) Temming.
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squanderd." George Best

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2007 – 11:17:18
Even over die studs... hoe worden die bevestigd ?
Magnetisch ofzo ? Lijkt me zonde om door je hemd te prikken...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2007 – 13:24:07
Citaat van: "Timothy"
Even over die studs... hoe worden die bevestigd ?
Magnetisch ofzo ? Lijkt me zonde om door je hemd te prikken...


Een stud kun je gewoon in de knoopsgaten van de manchetten plaatsen. Het is een klein stukje metaal met aan weerszijden een soort van knoppen. Iets meer friemelwerk dan een 'normale' manchetknoop die je gewoon door de knoopsgaten kan steken, maar er hoeft echt niet geprikt of met magneten gewerkt te worden hoor ;)

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Reactie #12 Gepost op: 22 augustus 2007 – 13:33:52
Citaat van: "Clay"
Citaat van: "Timothy"
Even over die studs... hoe worden die bevestigd ?
Magnetisch ofzo ? Lijkt me zonde om door je hemd te prikken...


Een stud kun je gewoon in de knoopsgaten van de manchetten plaatsen. Het is een klein stukje metaal met aan weerszijden een soort van knoppen. Iets meer friemelwerk dan een 'normale' manchetknoop die je gewoon door de knoopsgaten kan steken, maar er hoeft echt niet geprikt of met magneten gewerkt te worden hoor ;)


Een stud is een versiering voor de stof die bij een smoking shirt over de knopen heen zit een 'verdekte' knopen lijst noemen ze dat geloof ik. Dat weet ik wel ;) maar hoe je ze vast maakt weet ik dus niet. Studs zijn iig geen manchetknoop achtigen ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Reactie #13 Gepost op: 23 augustus 2007 – 11:56:58
Citaat van: "Snob"


Studds:



dit lijkt anders verdraaid veel op een setje knopen die ik in de dubbele manchetten van een rtw hemd vond. nja, dan weet ik het ook niet meer..

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Schoenen voor onder een smoking
Reactie #14 Gepost op: 23 augustus 2007 – 12:53:01
Is ook mooi onder smoking...............
Support your local Mikey Fuoco chapter.