Auteur Topic: Praag  (7544 keer gelezen)

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.540
    • Bekijk profiel
Praag
Gepost op: 23 juli 2007 – 16:10:02
Hoop van de zomer (voor het eerst) een paar dagen in Praag te zijn. Nog iemand tips voor mooie winkels daar? Schoenenzaken bijvoorbeeld.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Re: Praag
Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2007 – 11:34:28
Citaat van: "Willeam"
Hoop van de zomer (voor het eerst) een paar dagen in Praag te zijn. Nog iemand tips voor mooie winkels daar? Schoenenzaken bijvoorbeeld.


Reporter Men's Wear heeft leuke spullen. Adres moet je even zoeken hier op SF/google.
ww.dezinvanluxe.nl

Gotti

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Praag
Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2007 – 12:08:44
Er zit ook een Brioni zaak, erg mooi spul! Voor de rest kan je kijken op de Pariszka straat, vlakbij de Karelsbrug...het Praagse equivalent van de P.C.

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.540
    • Bekijk profiel
Praag
Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2007 – 11:22:09
Via internet al ้้n en ander zitten zoeken. De Parijse boulevard in de joodse wijk is uitgegroeid tot de PC Hoofstraat van Praag. Daar zit o.a. Villini, een mooie winkel met Italiaanse schoenen en tassen.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Edgar

  • Gebruiker
  • Berichten: 563
    • Bekijk profiel
Re: Praag
Reactie #4 Gepost op: 08 maart 2009 – 22:10:18
In april gaan we een week naar Praag. We hebben een appartement geboekt dat midden in het centrum ligt met uitzicht op Staroměstsk้ nแměstํ. Ik hoop er nog wat mooie dingen te kopen.


The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Praag
Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2011 – 20:49:02
Zo. Even een weekje business and pleasure in Praag. Geen sartoriale ontdekkingen -- vind het sowieso een beetje een achterlijke stad. De PC aldaar, Pařziskแ, biedt het decor voor de grote merken, maar het assortiment bestaat helaas uit de meer opzichtige stukken van een collectie.

De National Gallery is wel een bezoekje waard. Een imposant retestrak gebouw waarin mooie werken van de bekende impressionisten, een prachtige Klimt en twee handen vol Picasso's hangen, plus een aantal krampachtige pogingen tot originaliteit, in de volksmond: hedendaags, of in de geletterde volksmond: contemporain. Een cultuurbarbaar ben ik niet, maar als ik dit soort werken zie dan is zo'n subsidiestopje voor een jaartje of tien geen slecht idee. Ik ben die huppelende Rietveldtrutjes een beetje beu. Laat het maar even een tijdje ondergronds gaan, en weer sterk ontspruiten. 'Als je de vleugels van de verbeelding afknipt, komt deze twee keer zo groot weer terug.' Uiteraard onstaat kunst uit de bevlieging, maar zonder de overige 99% hard werk en constante productie, zal je altijd een natte scheet in een drassig polderlandschap blijven, solliciterend naar een kuurtje antidepressiva van een babyboom-psych met een hippe bril, een iets te ruim jasje en een iets te strakke zwarte broek in een glimmende weving van Boss (zo zien ze d'r uit tegenwoordig, ja, en dan wel met een heel algemene kop en een net-niet-cabrio, zo'n Eos). Met andere woorden: ga gewoon eens werken! Dat dacht ik toen even. Dus.

Het dansende gebouw van Gehry vind ik eigenlijk ook maar een lachertje, maar dat is persoonlijk. Het hotel, Carlo IV, een omgebouwd bankgebouw, was fantastisch. Een aanrader dus. Ik waande mij in een chic kuuroord in een Duitse plaats eindigend op -bad, maar het zou ook zo Baden Baden kunnen zijn.

Edit: een plaatje van de lobby --

Laatst bewerkt op: 23 januari 2011 – 21:04:24 door Swann

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Praag
Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2011 – 21:18:13
Het eten is overigens verschrikkelijk (de welbekende dumplings with beef goulasch เ 169 Ck.), maar dit restaurant/ wijnbar is een absolute aanrader: http://www.uzavoje.cz/cz/

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: Praag
Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2011 – 21:27:33
Een glimlach maakte zich van mij meester na het lezen van bovenstaande bijdragen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Praag
Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2011 – 22:46:03
Ja, mooi verhaal, Swann.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.685
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Praag
Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2012 – 22:21:24
Schop.

Vertrek vrijdag voor lang weekendje Praag met echtgenote om vrienden van ons te bezoeken. Wat mag ik niet gemist hebben?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Praag
Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2012 – 23:22:25
Je vriend ama resideert in die hoek, toch? Die weet vast wel wat.

No trol....
if i stop lying i just disappoint you

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Praag
Reactie #11 Gepost op: 22 april 2014 – 11:51:29
Nog een schop. Komende zomer ga ik even naar Praag (waarschijnlijk ้้n dag vanuit Dresden). Is er de laatste twee jaar nog wat interessants bijgekomen?

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Praag
Reactie #12 Gepost op: 23 april 2014 – 12:00:28
ken wel paar goeie tenten ja.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Praag
Reactie #13 Gepost op: 23 april 2014 – 12:13:34
ken wel paar goeie tenten ja.
Nou da's mooi.

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Praag
Reactie #14 Gepost op: 23 april 2014 – 12:15:12
Qua eten sowieso : Terasa  Zlate Studine ofzo. Prachtig restaurant.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.