Auteur Topic: Barbour  (555910 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Barbour
Reactie #390 Gepost op: 28 september 2009 - 12:50:29
Passend bij de countrylook, als het echte slijtage is vind ik het prima, gesimuleerde slijtage vind ik een beetje ver gezocht. Maar goed, ieder zijn ding, we dragen ook jeans met 'slijtage'

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #391 Gepost op: 28 september 2009 - 13:13:40
Lavenham, een alternatief voor Barbour: http://www.lavenhamhorserugs.com/homepage.html

Dit is inderdaad een alternatief! Hieronder een link naar tevens lavenham jackets.
http://www.asos.com/Men/A-To-Z-Of-Brands/Lavenham/Cat/pgecategory.aspx?cid=8595
Gezien de getailleerde stijl hoef je het niet eens meer in te nemen zoals bij Barbour altijd moet.
Ik ben verkocht!

Mediaman

• Gast
Reactie #392 Gepost op: 28 september 2009 - 13:37:05
Dit is inderdaad een alternatief! Hieronder een link naar tevens lavenham jackets.
http://www.asos.com/Men/A-To-Z-Of-Brands/Lavenham/Cat/pgecategory.aspx?cid=8595
Gezien de getailleerde stijl hoef je het niet eens meer in te nemen zoals bij Barbour altijd moet.
Ik ben verkocht!

Dat was ook het idee dat ik erbij kreeg. Het Chelsea model van Barbour is overigens ook meer getailleerd dan de standaard Liddesdale: http://www.countryattire.com/products/barbour-mens-chelsea-sportsquilt-jacket--navy-d1284.html

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #393 Gepost op: 28 september 2009 - 14:00:23
Beaufort staat ook nog op m'n lijst, kan 'em wel goed gebruiken.

@Daedalus: heb jij jouw Barbour door natuurlijk gebruik er zo geleefd uit laten zien? of is die slijtage-look verkregen op de wijze Jesper het hierboven beschreef?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #394 Gepost op: 28 september 2009 - 16:46:07
Passend bij de countrylook, als het echte slijtage is vind ik het prima, gesimuleerde slijtage vind ik een beetje ver gezocht. Maar goed, ieder zijn ding, we dragen ook jeans met 'slijtage'
Bij mijn Barbour jassen zie je ook slijtage maar dat is meer om dat ik er aktief mee ben.Bij de stads mensen komt de slijtage meestal doordat de jas niet tijdig gewaxed wordt.Grappig is wel dat stads mensen het wel mooi vinden de slijtage maar nog nooit een poot in de polder hebben gedaan.

Mediaman

• Gast
Reactie #395 Gepost op: 28 september 2009 - 17:05:36
Bij mijn Barbour jassen zie je ook slijtage maar dat is meer om dat ik er aktief mee ben.Bij de stads mensen komt de slijtage meestal doordat de jas niet tijdig gewaxed wordt.Grappig is wel dat stads mensen het wel mooi vinden de slijtage maar nog nooit een poot in de polder hebben gedaan.

Juist, geaffecteerd is dan het woord, toch? Ach, hoeveel mensen rijden niet een Defender zonder ooit de lage-gearing aan te zetten, zelfde laken een pak.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #396 Gepost op: 28 september 2009 - 21:53:49
Tijdens een tripje vorig jaar naar Schotland had de gids die ons een tour door Edinburgh gaf een waxjas van Barbour aan. Hoewel zijn outfit vrij 'stedelijk' was misstond deze outdoorjas niet.

Niet echt SF-stijl maar het laat wel zien dat je deze jas niet alleen tijdens het jagen hoeft te dragen.

ik liep destijds overigens in mijn Liddesdale jas door de stad, ben ook ooit (in NL) door Ierse uitwisselingsstudenten gevraagd of ik aan paardrijden deed toen ik hem droeg..  :oops:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #397 Gepost op: 28 september 2009 - 22:02:35
Ik moet een keer zo'n wax-Barbour hebben. Handig voor boswandelingen, in guur fietsweer (als ik ooit op zo'n ding zit) en voor in de dierentuin op regenachtige dagen. Wel een andere dan die op de foto.

Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #398 Gepost op: 28 september 2009 - 22:40:27
Blegh ik vind een wax barbour totaal niet stijlvol voor normaal gebruik. Voor tijdens de jacht of in het bos prima (want praktisch). Op straat wil je toch niet gezien worden in zoiets? Het heeft zeker charme, als je het maar draagt wel op de juiste plaats.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #399 Gepost op: 28 september 2009 - 23:05:54
Het lijkt me wel praktisch als regenvariant van mijn Montedoro-jasje. Ik vind de stof ook interessant. En waarom wel tweed en moleskin in de stad, maar geen gewaxt katoen? Deze kun je zelf tailleren:

Misschien is het een monsterlijke jas in het echt, maar ik zou 'm weleens willen zien.

Mediaman

• Gast
Reactie #400 Gepost op: 29 september 2009 - 06:50:45
Ga dan voor de motorjacks van Barbour, veel mannelijker en ook een origineel stuk.

http://www.barbour.com/index.cfm?fuseaction=products.view&ProductID=17094&PCategoryID=23&RangeID=1

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #401 Gepost op: 29 september 2009 - 09:39:43
Heb je dat logo gezien? En hij is niet Thornproof, terwijl dat by far mijn favoriete marketingwoord is. En ik heb geen motorrijbewijs. En ik vind de kraag minder. En ik vind de riem too much. De kleur is wel goed, maar de Terrier is er ook in die kleur. En zo.

Mediaman

• Gast
Reactie #402 Gepost op: 29 september 2009 - 10:03:03
Heb je dat logo gezien? En hij is niet Thornproof, terwijl dat by far mijn favoriete marketingwoord is. En ik heb geen motorrijbewijs. En ik vind de kraag minder. En ik vind de riem too much. De kleur is wel goed, maar de Terrier is er ook in die kleur. En zo.

Dat is een 'Nee' begrijp ik?

Bah, bah, bah, logo, make it go away!! :r :lol:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #403 Gepost op: 29 september 2009 - 10:10:38
Hehe. Maar mijn eigen voorbeeld is misschien ook een 'nee'. Ik ga een keer zo'n ding passen.

Mediaman

• Gast
Reactie #404 Gepost op: 29 september 2009 - 11:13:31
Het model Cowan Commander, Commando Carwo!

http://www.countryattire.com/products/barbour-cowen-commando-jacket--sage-a550.html

Enne anders zoek je het ff lekker zelluf uit,.... :)