Auteur Topic: Barbour  (555900 keer gelezen)

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Barbour
Reactie #360 Gepost op: 17 januari 2009 - 01:07:47
Vind zo'n Barbour totaal niet staan bij een pak. De kleur van die Barbour laat dit geheel met pak er nog wel aardig uit zien (doet denken aan klassiek tenue de ville), maar de Barbour komt veel te informeel over in vergelijking met de rest (jasje van het pak steekt er zelfs iets onder uit). Naar mijn mening valt dit in dezelfde categorie Tenson- of Gaastra-jas-over-een-pak.
Een mooie wollen, navy overcoat lijkt me veel beter alternatief.

Louis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #361 Gepost op: 17 januari 2009 - 10:48:54
Citaat
in dezelfde categorie Tenson- of Gaastra-jas-over-een-pak.

[-(
Nou nou, dat gaat wel erg ver. Ik heb zelf ook zo'n Barbour die ik wel eens over een pak heb gedragen en ik ben het met je eens dat een Barbour informeel is en dat een overcoat vaak beter is, maar om het nou over 1 kam te scheren met zeiljassen etcetera gaat me te ver.
Een Barbour kan mijns inziens prima over een pak zolang het bij de situatie past.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #362 Gepost op: 17 januari 2009 - 20:25:25
En die gepaste situatie is...?

Als je in je pak de stad verlaat en het bos ingaat?
Heel strikt bekeken is een Barbour niet voor in de stad en een Gaastra was/is bedoeld voor de watersporter, allebei situaties die niets met werken-in-pak te maken hebben. Vind het erg uitstralen alsof mensen in pak bang zijn er formeel bij te lopen en dus maar een, informele, barbour aan doen.

Ik draag zelf vaak een barbour, ook in de stad, maar over een pak vind ik een lange wollen overcoat toch stukken geschikter en beter zitten.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #363 Gepost op: 17 januari 2009 - 20:28:37
Ik snap je punt Pico. Andersom vind ik trouwens ook dat een mooie wollen over-coat er niet uit ziet in combinatie met bijvoorbeeld jeans en wat informelere schoenen...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #364 Gepost op: 17 januari 2009 - 20:34:53
Absoluut, ben ik met je eens

Louis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #365 Gepost op: 17 januari 2009 - 21:29:28
Ergens snap ik je punt ook wel, maar ik vind zeiljassen sowieso niet stijlvol. Ook niet in een zeilboot, daar ligt voor mij het grote verschil. Een Barbour vind ik daarentegen wel stijlvol, een overcoat is in veel situaties dan misschien beter ja maar qua uitstraling vind ik zeiljassen en (formeel gezien) jachtkleding een wereld van verschil.

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #366 Gepost op: 25 januari 2009 - 21:30:50
Om weer ff terug te komen op Barbour. ;-)

De kraag van mijn Liddesdale is nogal lang/hoog en zit te spelen met de gedachte om de kraag in te laten korten. Maar toen vroeg ik mij af; is dit überhaupt mogelijk? Je leest het niet veel en kan er op het forum ook weinig over vinden namelijk.

Het punt is eigenlijk dat ik vind dat zo'n jas met de kraag omhoog gedragen dient te worden (normaal houd ik niet van opstaande kragen dus het is niet om er "hip" uit te zien...), maar omdat ik nogal klein ben verdwijn ik bijna in de kraag! Hij komt bijna tot boven m'n oren. Dus is dit mogelijk? En zoja, is dit een moeilijke (dus dure) ingreep? En zijn er meer leden met dit jack die hier last van ondervinden?
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

Louis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #367 Gepost op: 25 januari 2009 - 21:46:40
Tja ik vind de kraag inderdaad ook eigenlijk wel iets te hoog, maar ik stoor me er niet genoeg aan om het te laten in korten of iets dergelijks.

Emka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #368 Gepost op: 06 februari 2009 - 09:45:08
Hallo allemaal,

Na het lezen van de berichten kon ik de verleiding niet weerstaan en heb een Barbour Liddesdale besteld bij
Country Attire. 2 weken terug heb ik de bestelling geplaatst en binnen een week was deze binnen, top!
Zoals bij zovelen onder jullie zal de jas nog wel getailleerd moeten worden en bij de mouwen moeten worden ingenomen. De lengte van de mouwen valt mij overigens niet tegen. Met mijn 1,83 meter en 78 kg heb ik een
M besteld. Na wat foto's bekeken te hebben op de voorgaande pagina's heb ik het idee dat de jas bij mij langer
valt! Het mooiste vind ik dat de jas net over de heupen valt maar bij mij valt hij tot over de billen. Zijn er onder jullie ook Barbour dragers die de jas hebben laten inkorten? Ik vraag mij af of dit mogelijk is of mooi wordt omdat je met
je zakken en drukknopen aan de zijkant zit.
Ik zit er over te denken om de jas te verkopen, terug te sturen voor een andere maat of de kleermaker extra werk te verschaffen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #369 Gepost op: 06 februari 2009 - 10:17:07
Allereerst, welkom.

De lengte van de jas is correct, zo is het model. Inkorten is nagenoeg onmogelijk, lijkt me ook een vreemd gezicht. Learn to live with it ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Emka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #370 Gepost op: 09 februari 2009 - 09:31:41
Afgelopen zaterdag een bezoekje gebracht aan de kleermaker. Het volgende zal worden uitgevoerd:
-mouwen worden ingenomen en korter gemaakt
-hij wordt getailleerd wat inhoudt dat ook de drukknopen worden verwijderd en opnieuw worden geplaatst
-de jas worden van onderen een paar cm ingekort (omdat hij anders vanwege het tailleren te strak om de
 de billen komt te zitten!)

Het is een hele operatie, normaal gesproken wordt volgens de kleermaker de Barbour tot aan de split
getailleerd. Omdat ik wel een M moet hebben bij de schouders was terugsturen geen optie. Omdat ik geregeld
bij deze kleermaker kom heeft hij wel een "special price" gemaakt. Donderdag kan ik de jas ophalen, zal een foto
plaatsen zodra ik hem terug heb...

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #371 Gepost op: 12 februari 2009 - 16:46:54

Barbour Duracotton Duffle, vandaag opgehaald bij de kleermaker.
Ingenomen en armen wat slanker laten maken.

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #372 Gepost op: 12 februari 2009 - 16:51:09
Leuke jas, Pico. Is het een echte winterjas of meer een tussenjas?

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #373 Gepost op: 12 februari 2009 - 17:05:54
Dank je. Zit een redelijke fleecevoering in. Vergeleken met de Liddesdale is het dan ook een zware jas. Het is winddichte, warme jas; met een trui kan je de Duracotton wel in de winter dragen.

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #374 Gepost op: 12 februari 2009 - 18:19:35
Mooi Pico. Waar heeft de kleermaker wat ingenomen? (of is dit een niet zo slimme vraag?)
"Style is not fashion, it's something we have inside"