Auteur Topic: Barbour  (555866 keer gelezen)

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Barbour
Reactie #1935 Gepost op: 19 januari 2024 - 06:50:59
Collega een nieuwe laten betalen?
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1936 Gepost op: 19 januari 2024 - 07:26:48
Spijkerbroek laatst gedaan met haarspray oid en keukenpapier eruitzuigen.
Werkte wel, maar resultaat wel onbekend, duurde met te lang, veel herhalingen.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1937 Gepost op: 19 januari 2024 - 07:50:34
Ik heb geen idee maar vind het een intrigerend verhaal. Je hebt een inktvlek van een bockworst van een collega, is dat codetaal uit de scene?
The man with style, is the man who can smile

B2P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1938 Gepost op: 19 januari 2024 - 07:56:36
Je moet die collega maar even doorverwijzen naar Linger voor inktadvies want dit is SF onwaardig. 

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1939 Gepost op: 19 januari 2024 - 08:32:34
Weer eens wat anders dan een frituurvlek :)

Ik zou het zelf zo laten en door dragen, maar mijn waxjas is dan ook niet als nette jas bedoeld.
Anders heel laag strijken zonder stoom, met veel keukenpapier tussen strijkijzer en jas?

G.Agnelli

• Gebruiker
  • Forumbenjamin
    • Bekijk profiel
Reactie #1940 Gepost op: 19 januari 2024 - 08:48:59
@Avvo dank, heb nu in ieder geval kunnen lachen om de situatie. @B2P ook n idee, Montblanc Highland Green was sowieso minder opvallend geweest.

Ga vandaag voor de zekerheid Barbour even bellen of ze een bekende oplossing hebben (je weet maar nooit), als daar niets uitkomt maar met haarlak/strijkbout in de weer. Dank voor de tips gents!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1941 Gepost op: 19 januari 2024 - 08:52:42
Op een oude doorleefde jas zou ik het ook laten, maar op een nieuwe is het natuurlijk geen porem.

Ik vrees dat je dat er niet uitkrijgt zonder de wax aan te tasten. Áls het al lukt. Alcohol of ossengal proberen.

Gebeurde het onder werktijd? Wellicht heeft je werkgever hier een verzekering voor. Snap dat je het gezeik niet wil maar het gaat wel om een paarhonderd euro. Waarschijnlijk niet de moeite om het te claimen, maar volgens mij zou de werkgever dit dan redelijkerwijs moeten dragen.

Ik heb geen idee maar vind het een intrigerend verhaal. Je hebt een inktvlek van een bockworst van een collega, is dat codetaal uit de scene?

:mrgreen:

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #1942 Gepost op: 19 januari 2024 - 09:11:47
Weet je wat voor inkt het was? Veel inkt is op waterbasis (voor vulpennen), al krijg je dat er niet heel gemakkelijk uit. Die waxlaag zal er waarschijnlijk wel aan gaan, maar misschien wel dat potje wax betalen.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1943 Gepost op: 19 januari 2024 - 09:15:48
groene zeep en reproof idd
live and let die

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #1944 Gepost op: 19 januari 2024 - 10:32:14
Uiteindelijk is het gewoon katoen, dus je kunt dit inderdaad gewoon met groene zeep/ossengal behandelen.
Daarna goed laten drogen en vervolgens de wax opnieuw aanbrengen, gelijk de hele jas doen, als je alleen de vlek opnieuw wax laagje geeft ziet dat er ook niet uit.

Wellicht helpt dit, staat trouwens ook uitgelegd hoe je van schimmel etc afkomt :mrgreen:
https://www.thesportinglodge.co.uk/blog/how-to-clean-a-barbour-wax-jacket-a-complete-guide/#:~:text=Spot%20clean%20any%20stains%20using,hand%20washed%20or%20dry%20cleaned.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1945 Gepost op: 19 januari 2024 - 10:35:31
Uiteindelijk is het gewoon katoen, dus je kunt dit inderdaad gewoon met groene zeep/ossengal behandelen.
Daarna goed laten drogen en vervolgens de wax opnieuw aanbrengen, gelijk de hele jas doen, als je alleen de vlek opnieuw wax laagje geeft ziet dat er ook niet uit.

Wellicht helpt dit, staat trouwens ook uitgelegd hoe je van schimmel etc afkomt :mrgreen:
https://www.thesportinglodge.co.uk/blog/how-to-clean-a-barbour-wax-jacket-a-complete-guide/#:~:text=Spot%20clean%20any%20stains%20using,hand%20washed%20or%20dry%20cleaned.

Maar omdat je plaatselijk vrij grof te werk moet gaan, loop je nog steeds een risico op plaatselijke verkleuring. Blijft gewoon ruk op een nieuwe jas. Of je moet de hele jas op die manier strippen van zijn oude wax. Lijkt me echt geen doen.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1946 Gepost op: 19 januari 2024 - 10:41:42
ding is gemaakt voor bloodsports fuoca
live and let die

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1947 Gepost op: 19 januari 2024 - 10:52:41
ding is gemaakt voor bloodsports fuoca

Het punt is dat er geen bloodsportsporen op zitten.

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1948 Gepost op: 19 januari 2024 - 10:53:38
Dan is het nu tijd voor een goede pub brawl : )

-edit-
Een kennis heeft zijn nieuwe Barbour eerst een week in de tuin begraven heeft alvorens deze in gebruik te nemen.
Ook een optie als het weer dooit  :)
Laatst bewerkt op: 19 januari 2024 - 10:56:14 door Chris

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #1949 Gepost op: 19 januari 2024 - 11:22:04
Ik zou het door een goede stomerij laten fixen. Die krijgen dat soort vlekken met de juiste middelen er vaak wel uit. Ja het tast de waxlaag aan, die moet je daarna opnieuw aanbrengen. Lijkt me 'no biggie'. Potje wax is 15,95. Kosten zou ik inderdaad proberen te declareren.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors