Auteur Topic: Barbour  (555871 keer gelezen)

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Barbour
Reactie #1875 Gepost op: 03 november 2022 - 16:57:33
Idd föhn en dan keukenpapier om teveel weg te vegen.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

BeauG81

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1876 Gepost op: 20 december 2022 - 11:53:49
Afgelopen weekend de Ogston aangepast, XL zat als gegoten. Had loafers aan en een pantalon, ik vond het niet misstaan. Andere modellen waren niet in mijn maat. Nu zit ik met een schuin oog te kijken naar de Corbridge, is deze qua pasvoering vergelijkbaar met de Ogston dat iemand weet?
Just a bloke who wants to live life easy

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1877 Gepost op: 20 december 2022 - 12:14:44
De ogston is een erg slank model, valt een stuk kleiner dan de klassieke barbour tentfit.
Corbridge ken ik niet.
RAW SPEED

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #1878 Gepost op: 20 december 2022 - 15:57:01
Afgelopen weekend de Ogston aangepast, XL zat als gegoten. Had loafers aan en een pantalon, ik vond het niet misstaan. Andere modellen waren niet in mijn maat. Nu zit ik met een schuin oog te kijken naar de Corbridge, is deze qua pasvoering vergelijkbaar met de Ogston dat iemand weet?

Ogston weet ik niet, Corbridge heb ik. Getailleerd, stug, warm bij 10 graden en dikkere trui. Maatje groter nemen is mijn ervaring (de M is retour gegaan en vervangen voor een L). Voor mij meer looks dan functie (gaat aan bij een boswandeling maar zonder hond of jachtgeweer  :mrgreen:).
Verder een beetje wat West zegt geldt ook voor de Corbridge.

Volgens site Barbour:

The Barbour Corbridge Wax Jacket
https://www.barbour.com/blog/mens-wax-jackets-a-guide-to-barbour-jacket-styles/
Another rugged, winter-ready staple, the Barbour Corbridge was originally designed for men who prefer a more contemporary, engineered style for their outerwear. Offering a slim, tailored fit, the Corbridge touches on the utility-style trend with its bold four front pocket design, while the Sylkoil waxed cotton outer completes the look with its matte, lived-in finish. In terms of weather-resistance, the Corbridge is an excellent choice for winter, the Nylon quilted lining offering additional warmth without weighing the style down.

Ogston:
https://www.barbour.com/barbour-ogston-wax-jacket-olive
Smart and stylish, the Ogston is a men's wax jacket from the heritage-inspired Classic Tartan collection.
This hard-working jacket is cut for a relaxed, masculine fit and crafted in Barbour's heavyweight Oban waxed cotton, which offers robust weather defence with a suede-like matte finish. An integral quilted vest creates an outdoorsy look and provides an extra layer of warmth, fastening through to a stand collar with a Barbour-branded zip. The outer jacket itself adds yet more practicality with hardy stud fastenings and four roomy pockets, plus distinctive details including leather elbow patches corduroy facings. The luxurious wool-mix lining is decorated with Barbour's exclusive Classic Tartan, adding an air of elegance and refinement to this rugged winter jacket.

Laatst bewerkt op: 20 december 2022 - 16:02:46 door oxfordstreet
"Style is not fashion, it's something we have inside"

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1879 Gepost op: 20 december 2022 - 15:59:05
ik neig meer naar dat vintage rangerover green dan de moderne mudgreen
live and let die

BeauG81

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1880 Gepost op: 20 december 2022 - 18:40:08
Bedankt voor de info allen. Heb zowel de Corbridge  (xxl) als de Ogston (xxl/xl) gepast en ben voor de Ogston  gegaan in (donker) olive green.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1881 Gepost op: 23 december 2022 - 18:00:50
Bedankt voor de info allen. Heb zowel de Corbridge  (xxl) als de Ogston (xxl/xl) gepast en ben voor de Ogston  gegaan in (donker) olive green.
Maar wat was het verschil qua fit nou?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

BeauG81

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1882 Gepost op: 30 december 2022 - 15:08:03
Maar wat was het verschil qua fit nou?
De Corbridge viel bij mij wat kleiner uit dan de Ogston.

B2P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1883 Gepost op: 30 januari 2023 - 20:49:31
Ik zag op End dat er nu ook een Beaufort SL (Slimline) is. Overgewaaid vanuit Japan. Lijkt me het perfecte model. Niet die Classic tent met korte mouwen..

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1884 Gepost op: 30 januari 2023 - 21:37:35
De Barbour Bristol is al een getailleerde versie van de klassiek Barbour. Scheelt een behoorlijke slok op een borrel.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

B2P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1885 Gepost op: 31 januari 2023 - 07:50:37
Ben benieuwd wat dan de verschillen zijn. Kan nergens de afmetingen van de Bristol vinden.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1886 Gepost op: 31 januari 2023 - 08:23:20
Heb de Bristol, maar die oogt in elk geval nog iets slanker gesneden dan deze.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1887 Gepost op: 31 januari 2023 - 09:33:46
Ben benieuwd wat dan de verschillen zijn. Kan nergens de afmetingen van de Bristol vinden.

https://www.bestinthecountry.co.uk/barbour-buyers-guide

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1888 Gepost op: 01 februari 2023 - 11:53:36

Zie pag 124 van dit draadje. Daar zie je mn foto's van Beaufort vs Bristol.

consiglieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1889 Gepost op: 10 oktober 2023 - 20:34:49

Collab Baracuta x Barbour.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.