Auteur Topic: Barbour  (555957 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1410 Gepost op: 25 december 2015 - 13:56:56
Ik draag mijn barbour regelmatig over een (tweed) jasje, pak minder snel. Gaat prima.

Normaal gesneden en mouwen zijn lang genoeg, overigens wel bewust een maatje groter gekozen.
Laatst bewerkt op: 25 december 2015 - 14:04:08 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1411 Gepost op: 25 december 2015 - 14:33:54
OK mannen, bedankt. Ik ga het proberen.

Charlie

• Gast
Barbour
Reactie #1412 Gepost op: 25 december 2015 - 22:29:55
Ja. Laat ik de vraag anders stellen: kan je een barbour beaufort ook als overjas gebruiken, dus over een pak? Niet stijltechnisch, maar maattechnisch? Is ie groot genoeg daarvoor?

Dat ie meer geschikt is, en gebruikt gaat worden, als buitenjas, staat buiten twijfel, maar ik wil ook graag eens wat anders over een pak/jasje dragen dan de formele donkergrijze overjas. Met name over een chino/jasje combi vind ik een wat meer casual jas weer eens wat anders dan altijd die overjas. Zit ook naar een aspesi te kijken, misschien is dat wat geschikter, maar heb lang geleden al een barbour gehad (90's modemeeloper) en wil er weer eens eentje.

En ik weet dat het makkelijkste is om te gaan passen, maar dat is in dit geval wat lastig - vandaar de vraag.

Prima te doen. Draag hem zelf ook wel eens over een jasje en heb geen last van uitstekende onderpanden. Overigens, in Engeland doen ze 't ook:

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1413 Gepost op: 29 december 2015 - 19:08:55
De barbour classic beaufort in XL kwam vandaag binnen, en gaat morgen weer retour.

Mouwlengte was goed (en dan voel ik hem al aankomen...), maar voor het overige is ie far beyond baggy. Er past een zwaar obese amerikaan in... Ik kan zonder overdrijven een basketbal voor m'n buik onder de jas houden en dan knelt ie nog niet.

Dus op zoek naar een wat meer getailleerd model. En ouderwetsch in een baksteencementen-winkel gaan passen...

Wel jammer want hij ziet er erg prachtig uit, zo net vers gewaxed met mooie matte uitstraling.

Charlie

• Gast
Barbour
Reactie #1414 Gepost op: 29 december 2015 - 19:51:30
En een kleinere maat is geen optie wat betreft de mouwen? Lijkt me toch dat je niet buiten proportioneel lange armen hebt ofwel?

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1415 Gepost op: 29 december 2015 - 19:53:31
Nhe. Ik vind het weinig hebben.
Formerly known as Ruby Tuesday

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1416 Gepost op: 29 december 2015 - 20:08:55
OK, misschien overdrijf ik een beetje. Oordeel zelf:

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1417 Gepost op: 29 december 2015 - 20:11:22
En een kleinere maat is geen optie wat betreft de mouwen? Lijkt me toch dat je niet buiten proportioneel lange armen hebt ofwel?

Dat ga ik proberen Charlie. Ik heb geen buiten proportioneel lange armen, maar gewoon lange armen. In andere woorden: mijn armen zijn in verhouding langer dan mijn buik dik is. Dit speelt bij shirts (thank the lord for SuSu MTM), truien, jassen, etc.

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1418 Gepost op: 29 december 2015 - 20:27:07
Dit ga je toch niet over een pak dragen?
Formerly known as Ruby Tuesday

guest45

• Gast
Barbour
Reactie #1419 Gepost op: 29 december 2015 - 20:31:28
wel joh!
hashtag menswear

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1420 Gepost op: 29 december 2015 - 20:32:25
Schitterend.

Mighty's jas is te ruim.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1421 Gepost op: 29 december 2015 - 20:34:08

Tja, puur stijlvol in de klassieke betekenis is anders natuurlijk. Maar ik ben op zoek naar een wat vlotter alternatief dan de klassieke wollen overjas en dit kan wel vind ik. Of zo'n aspesi die Mark020 dus net te koop heeft gezet.

In ieder geval is de beaufort het niet voor mij. Misschien een ander model. Zoeentje met een ceintuur die Chris of Guys heeft ofzo.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1422 Gepost op: 29 december 2015 - 20:35:03
Schitterend.

Mighty's jas is te ruim.

Ja. Maar zie je dat de mouwen wel mooi passen, Velp? Dat dilemma dus...

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1423 Gepost op: 29 december 2015 - 20:36:47
Ik gok dat je geluk hebt met die Aspesi. Lange mouwen meestal.

guest45

• Gast
Barbour
Reactie #1424 Gepost op: 29 december 2015 - 20:42:21
Tja, puur stijlvol in de klassieke betekenis is anders natuurlijk. Maar ik ben op zoek naar een wat vlotter alternatief dan de klassieke wollen overjas en dit kan wel vind ik. Of zo'n aspesi die Mark020 dus net te koop heeft gezet.

In ieder geval is de beaufort het niet voor mij. Misschien een ander model. Zoeentje met een ceintuur die Chris of Guys heeft ofzo.

Ja. Maar zie je dat de mouwen wel mooi passen, Velp? Dat dilemma dus...
Ik wil juist een ruimere anti-fitter erbij als buitenleven-ragjas. Die van mij is net een tikkie slank en kort om met veel lagen te dragen als je over hekken moet klimmen etc.
Als je een non-outdoorsy jas wil snap ik dat zo een klassieke barbour niet de beste keuze is.

Wel een prima matje om vis op te onthaken :mrgreen:
[spoiler]