Auteur Topic: Barbour  (555951 keer gelezen)

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1335 Gepost op: 02 juli 2015 - 21:06:17
Heerlijk waxdagje. Weghangen op warme plek geen probleem.

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1336 Gepost op: 02 juli 2015 - 21:25:05
Alexa chung idd. Stunner

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1337 Gepost op: 03 juli 2015 - 13:56:36
Ik denk eerlijk gezegd dat je ( Guys en Grindpad) door zulke reacties ook laat zien dat je de stijl niet helemaal begrijpt. Het waxen " hoort" er bij. Zonder een goede waxlaag ziet een Barbour er gewoon niet hetzelfde uit. Koop dan een katoenen jas bij C&A.

Ik vind een vers gewaxte jas eigenlijk juist lelijk. Ongeveer een jaar geleden liep ik door Ede centrum en kwam daar iemand tegen met een waxjas in onberispelijke staat, strak in de wax, Union jack speldje in de kraag, lege en dichte zakken en z'n rits helemaal stijf dicht. Vond het gewoon niet mooi ogen, leek net alsof die uit de showroom liep van het ene naar een ander filliaal (bij wijze van).

Door de glans lijkt het dan vaak net of je de winkel uitloopt met die jas terwijl hij er juist geleefd uit mag zien. Daarom draag ik 'm ook altijd en overal zonder 'm te waxen of af te stoffen. Patina komt vanzelf met dragen en (volgens mij, weet ik niet zeker) gaat wax juist patina vorming tegen omdat de wax een beschermlaag is. Daarnaast prop ik 'm ook altijd zo vol mogelijk met rommel zodat de zakken lekker gaan uitlubberen en op den duur uit hun voegen scheuren. (zakmes, zaklamp, handschoenen etc.)
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

Charlie

• Gast
Barbour
Reactie #1338 Gepost op: 03 juli 2015 - 15:30:53
Gewoon even de fohn pakken en over de net aangebrachte wax heen gaan, dan is de glans minder. Maar Ronnieboy heeft natuurlijk wel gelijk, als je wax niks vindt, koop dan een gewone katoenen jas.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1339 Gepost op: 03 juli 2015 - 18:55:29
Ik vind een vers gewaxte jas eigenlijk juist lelijk. Ongeveer een jaar geleden liep ik door Ede centrum en kwam daar iemand tegen met een waxjas in onberispelijke staat, strak in de wax, Union jack speldje in de kraag, lege en dichte zakken en z'n rits helemaal stijf dicht. Vond het gewoon niet mooi ogen, leek net alsof die uit de showroom liep van het ene naar een ander filliaal (bij wijze van).

Door de glans lijkt het dan vaak net of je de winkel uitloopt met die jas terwijl hij er juist geleefd uit mag zien. Daarom draag ik 'm ook altijd en overal zonder 'm te waxen of af te stoffen. Patina komt vanzelf met dragen en (volgens mij, weet ik niet zeker) gaat wax juist patina vorming tegen omdat de wax een beschermlaag is. Daarnaast prop ik 'm ook altijd zo vol mogelijk met rommel zodat de zakken lekker gaan uitlubberen en op den duur uit hun voegen scheuren. (zakmes, zaklamp, handschoenen etc.)

goed zo van buren.
live and let die

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1340 Gepost op: 04 juli 2015 - 00:22:24

Vreemd verhaal. Onderhoud enzo.

ronl

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1341 Gepost op: 04 juli 2015 - 02:33:50

Ik ben bang dat je nu twee dingen door elkaar haalt. Een Barbour in " onberispelijke staat", en een gewaxte jas. Wat vind je dan van een afgeleefde Barbour " strak in de wax?"
Denk je niet dat "wax-coat", staat voor een jas die gewaxt moet worden?
Om het even door te trekken....stop je dan ook met het poetsen van je schoenen omdat het de patina vertraagt. Stijl heeft ook tijd nodig, een zaklamp in je zakken stoppen...tja.
Geef hem dan even een uurtje aan je hond dat schiet tenminste op.
Laatst bewerkt op: 04 juli 2015 - 02:39:59 door ronl

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1342 Gepost op: 15 oktober 2015 - 12:48:52
Ik wil vandaag of morgen de Bristol of de Ashby bestellen maar ik twijfel. Is de Ashby ruim genoeg om een dikke trui onder te dragen? Is het verschil tussen beide alleen de lengte? De Bristol is momenteel flink in de aanbieding en daardoor voordeliger.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1343 Gepost op: 15 oktober 2015 - 14:24:38
Misschien een idee om eens te gaan passen?

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1344 Gepost op: 15 oktober 2015 - 14:33:46
Klopt! Ik ga ze allebei bestellen en stuur er wel eentje terug daarna. Als winkeliers in Nederland enigszins de prijsstelling konden evenaren van online winkeliers in Engeland hadden ze er een klant bij, maar het verschil is veel te groot.

Prosit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1345 Gepost op: 15 oktober 2015 - 15:43:38
Ben wel enieuwd waar je ze dan haalt? Ik kan namelijk alleen maar normale prijzen vinden die hetzelfde zijn als in Nederland

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1346 Gepost op: 15 oktober 2015 - 15:51:04
Ben wel enieuwd waar je ze dan haalt? Ik kan namelijk alleen maar normale prijzen vinden die hetzelfde zijn als in Nederland

end met pre-sale code

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1347 Gepost op: 15 oktober 2015 - 16:30:43

Country Attire nog betere prijzen dan End en geen verzendkosten.

ronl

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1348 Gepost op: 15 oktober 2015 - 17:20:01
En hebben authentieke.....daar moet je ook nog op letten.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1349 Gepost op: 15 oktober 2015 - 18:36:09
Quality Shop voert ze sinds gisteren/vandaag ook:

http://www.quality-shop.nl/nl/merken/barbour