Auteur Topic: Selvedge jeans  (260442 keer gelezen)

Hulsebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Selvedge jeans
Reactie #300 Gepost op: 17 september 2014 - 08:17:02
Zojuist via kickstarter deze besteld 12.5Oz
Ik heb de laatste tijd ook even zitten kijken naar selvedge op Kickstarter. Tot nu toe houden twee dingen mij tegen:
-Het feit dat het eenmalige runs zijn maakt het lastig vooraf te passen: ze hangen nu nergens in de winkel en ze kunnen niet geruild worden.
-Hoe weet je wat goed is? Grote kennis van de stoffen? Een gok? Je kunt wederom moeilijk even gaan voelen in een winkel.
Hoe ben jij tot de keuze voor deze Kickstarter gekomen?

Shine

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Selvedge jeans
Reactie #301 Gepost op: 17 september 2014 - 09:49:11
Het is inderdaad een gok, die nam ik ook toen ik vanmorgen besloot uit bed te stappen.

Wat voor mij van doorslaggevende betekenis was:
Zijn communicatie is meer dan uitstekend.
Het is geen starter.
Diverse opties met name die van het binnenwerk vind ik interessant, dit voorkomt indigo bleeding op mijn shirts en de jeans blijf op maat.
Je zit niet vast aan zijn twee modellen, mocht je een slim jim model willen is dit geen probleem.
Terugsturen om kosteloos aan te passen/repareren is ook mogelijk, gezien de verzendkosten voor ons iets minder interessant

Daarnaast is de goedkoopste jeans incl. verzendkosten onder de $100,-- , excl. eventuele inklaringskosten, voor dit bedrag durf ik de gok wel te nemen. Ik overweeg zelfs een tweede of derde, indien het mogelijk is om #1 eerst te leveren en hierna eventuele aanpassingen op de tweede en derde te laten uitvoeren.

tip: http://www.rawrdenim.com/2013/07/buying-your-first-pair-of-denim-the-beginners-guide/
Laatst bewerkt op: 17 september 2014 - 10:11:09 door Shine

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Selvedge jeans
Reactie #302 Gepost op: 17 september 2014 - 10:24:50
Het is inderdaad een gok, die nam ik ook toen ik vanmorgen besloot uit bed te stappen.

Sowieso is Kickstarter geen webshop en zo moet je het ook niet zien. De gok durven/kunnen nemen en het de persoon die het project start gunnen is vaak doorslaggevender dan de rationele overwegingen.

Shine

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Selvedge jeans
Reactie #303 Gepost op: 17 september 2014 - 11:09:57
Helemaal mee eens, je moet geduld en vertrouwen hebben in de mens. Ik kan mij niet voorstellen dat personen met enige mate van, al dan niet gezond, wantrouwen in de menselijke soort snel aan zullen schuiven.

Zijn manier van adviseren en communiceren zorgde er daadwerkelijk voor dat ik aan boord stapte.

Daarnaast heb ik ook gekeken naar twee andere partijen die volgens mij ook via Kickstarter zijn begonnen.
www.bravestarselvage.com
www.weargustin.com
Laatst bewerkt op: 17 september 2014 - 11:17:23 door Shine

Shine

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Selvedge jeans
Reactie #304 Gepost op: 19 september 2014 - 08:43:54
@Mark020, ik ben niet minder benieuwd, gisteravond heb ik er twee besteld. Met de verkoper afgestemd dat ik de tweede laat versturen nadat ik de eerste heb gepast, eventuele aanpassingen kan hij toepassen op de tweede broek.

Nu moet ik gaan nadenken over de opties, bijvoorbeeld selvage randjes bij de coinpocket, achterzakken en/of beltloops. Ik overweeg enkel de coinpocket.

Kleur stikdraad, standaardknopen of penny's ik denk dat als ik hem guldencenten stuur hij die er ook wel als gulpknopen op wil zetten. Standaard binnenwerk of zoals op de foto hierboven, modelkeuze uit zijn twee modellen maar ook een model van Nudie en niet onbelangrijk de juiste maat bestellen.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Laatst bewerkt op: 19 september 2014 - 08:49:20 door Shine

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Selvedge jeans
Reactie #305 Gepost op: 19 september 2014 - 09:18:48
Ik heb een broek met selvagerandjes op de achterzakken. Die zijn/worden nogal los aan de bovenkant; portemonnee waait er zo uit. Is wel een italobroek met wat stretch in de stof... Misschien iets om rekening mee te houden.

guest45

• Gast
Selvedge jeans
Reactie #306 Gepost op: 19 september 2014 - 09:41:06

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Selvedge jeans
Reactie #307 Gepost op: 19 september 2014 - 10:10:28
Ik heb een paar ASOS selvedge broeken met ook randjes op achterzakken (en andere plekken); merk ook dat die erg makkelijk uitlubberen - al is het natuurlijk ASOS kwaliteit, dus selvedge broeken van minder dan 50eu.
Ze missen daar een verstevigende zoom omdat ie niet omgeslagen wordt denk ik. Geen last van dat er dingen uitvallen, maar gewoon minder mooi.

Shine

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Selvedge jeans
Reactie #308 Gepost op: 19 september 2014 - 11:41:20
Wat de heren hierboven al aangeven, het verlies aan strakheid vind ik minder mooi en onpraktisch, vandaar dat ik de achterzakken standaard laat.
Beltloops met een selvage randje vind ik teveel van het goede. Selvage op de coinpocket, vind ik wel interessante optie, stikselkleur van onderstaand plaatje vind ik een mooie.

Tailor Finish ga ik zeker doen, het voorkomt bleeding op mijn shirts. Rek en krimp zal ook verminderen.

Rits of knopen is een makkelijke, knopen. Hier hebben ze als optie om vintage wheat penny's te gebruiken wel een leuke verborgen gimmick. Als ik het vraag zou ik ook een juliaantje uit mijn geboortejaar kunnen toesturen of een Lincoln gebruiken uit hetzelfde jaar gebruiken.

Laatst bewerkt op: 19 september 2014 - 11:45:05 door Shine

Dagobert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Selvedge jeans
Reactie #309 Gepost op: 19 september 2014 - 13:12:45
Leuk om te lezen wat d'r zoal mogelijk is! Heb zelf selvage op de coinpocket; wel leuk, maar ook daar zit het wat losser (niet erg verder, wel makkelijk om d'r iets uit te halen als je de pocket gebruikt).

Winne2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Selvedge jeans
Reactie #310 Gepost op: 12 november 2014 - 08:20:26
Naar aanleiding van Shine's posts heb ik inmiddels ook een paar besteld bij Ciano Farmer. Ik heb m'n best-passende jeans zo'n 4 maal nagemeten om de juiste maten te kunnen doorgeven dus ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Als dat bevalt, heb ik nog een ander denim-stofje op het oog.
TAFKADM

Shine

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Selvedge jeans
Reactie #311 Gepost op: 12 november 2014 - 21:30:07
En nu maar wachten

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Winne2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Selvedge jeans