Auteur Topic: Wat vinden jullie van deze brillen?  (8656 keer gelezen)

xerxes1358

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van deze brillen?
Gepost op: 03 juni 2007 – 21:24:50
Hoi,

Ik heb mijn keuze teruggebracht naar 5 merken en type brillen voor de zomer. Ik heb ze allemaal op gehad en ze zagen er allemaal goed uit.

Heeft iemand hier ervaring met deze brillen? Ik zou wat meer technische details van de brillen willen weten. Bvlgari, Tag Heuer etc.. zijn nogal summier op de website. Ik weet dat veel mensen hier Persols hebben maar wat vinden jullie van de andere typen.


Bvlgari (Brown)




Christiaan Dior Homme BLACK TIE 37/S (Havana Brown)




Persol 2837 (Brown) picture shows actually Grey glasses




Prada (Brown with golden lines)



Tag Heuer (Brown)

9001



9050

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #1 Gepost op: 03 juni 2007 – 21:31:20
je zou mss ook eens naar serengeti kunnen kijken.. fantastische glazen zijn dat..
Tribula

xerxes1358

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #2 Gepost op: 03 juni 2007 – 21:38:20
Ik heb mijn keuze al gemaakt. Het moet een van deze 6 modellen worden.

Serengeti/Oakly and Maui Jim zijn geweldige glazen maar 1- niet zo mooie monturen vind ik, 2-zijn moeilijk te krijgen en niet op veel plekken/winkels uit te proberen.

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #3 Gepost op: 03 juni 2007 – 21:49:02
Citaat van: "xerxes1358"
Ik heb mijn keuze al gemaakt. Het moet een van deze 6 modellen worden.

Serengeti/Oakly and Maui Jim zijn geweldige glazen maar 1- niet zo mooie monturen vind ik, 2-zijn moeilijk te krijgen en niet op veel plekken/winkels uit te proberen.


keuze al gemaakt?  waarom dan mening vragen aan anderen? volgens mij zijn het toch allemaal best verschillende modellen.. dan kies je toch welke de fijnste glazen hebben en welke het fijnste op je hoofdje staat  :wink:
Tribula

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #4 Gepost op: 03 juni 2007 – 22:11:26
ik zou voor die prada gaan

Napoleon

  • Gast
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #5 Gepost op: 03 juni 2007 – 22:18:54
Citaat van: "ruby tuesday"
ik zou voor die prada gaan
:D  (ik ook)

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #6 Gepost op: 03 juni 2007 – 22:26:26
Citaat van: "xerxes1358"
Hoi,

Ik heb mijn keuze teruggebracht naar 5 merken en type brillen voor de zomer. Ik heb ze allemaal op gehad en ze zagen er allemaal goed uit.

Heeft iemand hier ervaring met deze brillen? Ik zou wat meer technische details van de brillen willen weten. Bvlgari, Tag Heuer etc.. zijn nogal summier op de website. Ik weet dat veel mensen hier Persols hebben maar wat vinden jullie van de andere typen.

plaatjes

Wat mij betreft hangt het ervan af of je een bril zoekt voor de zomer of deze zomer.

Als het gaat om een bril voor één seizoen, dan maakt het volgens mij weinig uit. Gaat het om een bril die je langere tijd wilt kunnen dragen dan zou ik voor één van de Tag Heuer modellen gaan, omdat ze me iets tijdlozer lijken.

Ben zelf de gelukkige bezitter van een Serengeti Vedi 6821. Tot nu toe heb ik niets beters gevonden.

Groeten,
Don

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #7 Gepost op: 03 juni 2007 – 23:46:42
Ik heb ook een Serengeti. Fantastische brillen, wil nooit meer een andere.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #8 Gepost op: 03 juni 2007 – 23:48:44
Ik zou zeggen Prada of Persol
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #9 Gepost op: 03 juni 2007 – 23:53:34
Die prada vind ik verschrikkelijk. Het doet mij denken aan die tè grote insectenogen-achtige zonnebrilmode bij vrouwen heden ten dage.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #10 Gepost op: 03 juni 2007 – 23:57:04
Citaat van: "Bontius"
Die prada vind ik verschrikkelijk. Het doet mij denken aan die tè grote insectenogen-achtige zonnebrilmode bij vrouwen heden ten dage.


Ben het met je eens, breezah bril.

xerxes1358

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #11 Gepost op: 04 juni 2007 – 00:24:50
Ik heb niet alle modellen in 1 winkel kunnen proberen helaas. Dus kan niet zo goed meer herrinneren hoe helder welke glas nu precies was.

Polycarb glazen zijn per merk ook  verschillend (van kwaliteit: helderheid). Iemand enig idee hoe een Tag Heuer met een Dior vergelijkt? met Bvlgari's (glas trouwens)? Ik heb niet echt een informatieve/review site kunnen vinden op het internet.

Persol's glazen zijn wel ok, die Tag Heuer heb ik alleen binnen op gehad maar ze waren wel lekker donker meen ik me te herinneren. Bvlgari had wel erg contrast verhogend glas, erg fijn maar de montuur vond ik wel kwetsbaar uitzien.

On a side note:
Oakly, Serengeti en Maui Jims waren ook erg goed. Maar ja die modellen vind ik persoonlijk niet mooi. Als ik voor zo een model ga dan koop ik meteen een Maui Jim. Enige glazen waar ik duidelijk van kon zien dat ze duidelijk beter waren dan de rest waren Maui Jims.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #12 Gepost op: 04 juni 2007 – 09:04:26
--
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #13 Gepost op: 04 juni 2007 – 09:04:35
Dior, Persol, Prada. In deze volgorde ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

UncleBraz

  • Gebruiker
  • Berichten: 149
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van deze brillen?
Reactie #14 Gepost op: 04 juni 2007 – 10:10:29
Ik zou persoonlijk voor de persol gaan, toen ik een nieuwe bril ging kopen (maand of 2 geleden), werd mij bij de opticien verteld dat qua duurzaamheid/glas/krasbestendigheid merken als Persol/Ray-Ban toch wel iets beter zijn dan de "mode" merken als Dior,CK,Versace etc... ( Al kan dat misschien per model verschillen)..