Auteur Topic: Horloges  (6760317 keer gelezen)

merino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #9300 Gepost op: 30 juni 2010 - 18:24:28
De 'te scherp aangezette term' zag op het woord kloon. De propaganda ziet op de Chinese rommel. En ook in je laatste post blijf je de Chinese rommel promoten met als prijs een belangrijke premisse.

Ik betwijfel of het op dit forum wordt gepruimd wanneer iemand hier roept dat hij een pak heeft gekocht bij de Neckermann voor nog geen € 45,00 (heus, het bestaat echt :shock:) en dat die persoon dan zegt dat hij, vanwege het feit dat hij als student simpelweg geen MTM of bespoke kan betalen, het pak van de Neckermann een verdomd leuk instap exemplaar is. Zeker wanneer de enige recensie bij het pak is: 'Ben zeer te spreken over de aankoop. Kwa vormgeving is het kostuum perfect.' (eerlijk: ik heb die opmerking er niet bij gezet :mrgreen:)

Ik denk (zeker weten doe ik het niet) dat veel mensen over hem heen zullen vallen. Dat een dergelijke post niet past op Stijlforum (was de ambitie niet om het niveau naar een hoger plan te tillen?), maar op een of ander 'prijsvechterforum'. Wat mij betreft passen op dat 'prijsvechterforum' ook de posts over de Chinese rommel.

* edit* tikfout

"Carry your opponent’s proposition beyond its natural limits; exaggerate it."

Volgens mij de eerste truck die je leert bij het debatteren. Dat bedoeld GuyS toch niet te zeggen; hij bedoeld dat, om je lijn van redeneren door te trekken, naast de "savile row tailors" onder de horloges er ook een Aziatische WW Chan tussen kan zitten.

Ik ben voor deze alternatieven.
Laatst bewerkt op: 30 juni 2010 - 18:45:39 door merino

Norbertus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9301 Gepost op: 30 juni 2010 - 18:30:27

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9302 Gepost op: 30 juni 2010 - 21:02:16
Misschien weet GuyS wat mooi Chinees spul voor je :mrgreen:

Chinese skeletons zijn helaas wel echt rommel ;) allemaal te herkennen aan dezelfde wannabe-klassieke bruggen, vind ik niks. Zie bv:

Een skeleton moet zich vooral uiten in mooie uitholling van de bruggen zodat alle onderdelen in zicht komen, imho. Ik vind persoonlijk het uurwerk dat Steinhart in de verschillende Esqueleto's gebruikte fraai:

http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=168&Sel_ID=12#168

Het is echter wel een opengewerkte 6497 dus van nature al f*cking luid, ik wil niet eens weten hoe hard dat klinkt als de natuurlijke demping van de bruggen nu gewoon open is.

(ah, Norbertus was me voor :))

Norbertus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9303 Gepost op: 01 juli 2010 - 07:45:57
(ah, Norbertus was me voor :))
maar wel een hele goede tip van je :)

Naast de Steinhart zou ik niet zo snel een mooie, betaalbare skeleton weten. Jammer dat 3 van de vier modellen al zijn uitverkocht op de site van Steinhart.

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9304 Gepost op: 01 juli 2010 - 08:31:50

Maurice Lacroix

weet niet hoe betaalbaar je het zoekt, maar deze kost rond de €4500,-

Norbertus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9305 Gepost op: 01 juli 2010 - 18:51:50
weet niet hoe betaalbaar je het zoekt, maar deze kost rond de €4500,-
Dat zouden we aan Leone moeten vragen. De Steinhart is met nog geen 1000 euro in ieder geval een stuk betaalbaarder.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9306 Gepost op: 01 juli 2010 - 19:05:11
Ben ik de enige die dit niet zo mooi vind? En een beetje aanstellerij zelfs? Of mis ik iets wat wellicht alleen TU-ers zien?

Hou me ten goede, techniek is prachtig, net zoals wiskundigen kunnen genieten van een formule, maar beide zijn wat mij betreft niet van het etalerings-waardige genre.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9307 Gepost op: 01 juli 2010 - 19:10:04
Ik denk dat een liefhebber van een skeleton graag het gehele mechanisme ziet.Tenminste dat denk ik dan.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9308 Gepost op: 01 juli 2010 - 19:14:44
Ben ik de enige die dit niet zo mooi vind? En een beetje aanstellerij zelfs? Of mis ik iets wat wellicht alleen TU-ers zien?

Ik vind het wel leuk, maar dan moet de rest van het ontwerp retestrak en -simpel zijn. En dan zou ik het nog niet snel dragen.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9309 Gepost op: 01 juli 2010 - 19:26:15
Ik vind het wel leuk, maar dan moet de rest van het ontwerp retestrak en -simpel zijn. En dan zou ik het nog niet snel dragen.

Skeletons zijn ook meer voor de heb en om naar te kijken dan voor het echte dragen. Het past eigenlijk nergens bij.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9310 Gepost op: 01 juli 2010 - 19:26:48
Vind het ook wel aardig maar denk dat het snel verveelt.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9311 Gepost op: 01 juli 2010 - 19:44:38
Zie het als een verzamel stuk.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9312 Gepost op: 01 juli 2010 - 20:00:26
[...] om naar te kijken [...]

Ja, dat kan ik me voorstellen. Ik vind het ook nog steeds leuk om door mijn achterruitje te kijken (ook als zit daar niks spectaculairs onder).

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9313 Gepost op: 01 juli 2010 - 20:02:07

Hou me ten goede, techniek is prachtig, net zoals wiskundigen kunnen genieten van een formule, maar beide zijn wat mij betreft niet van het etalerings-waardige genre.

Nee hoor, hier nog zo een.

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9314 Gepost op: 01 juli 2010 - 20:12:13

Ik, (1 jaar TUE, daarna HTS, Natuurkunde nota bene) heb ook nooit iets aan skeleton horloges gevonden...