Auteur Topic: Horloges  (6760348 keer gelezen)

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #9255 Gepost op: 22 juni 2010 - 22:25:50
Ik weet wat een nieuwe band kost inderdaad. ;) Heb ook niet gezegd dat het een goedkope oplossing is.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9256 Gepost op: 24 juni 2010 - 01:22:51

Close-up opname van de kooi van een Liaoning tourbillon uurwerk. Ik blijf erbij: van nature een prachtig stukje techniek, maar onbetaalbaar uit Zwitserse hand. En voor de hobbyist-liefhebber wel bereikbaar als je Chinees koopt.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9257 Gepost op: 24 juni 2010 - 09:08:29
Chinese rommel en de propaganda ervan zou verboden moeten worden. Ook wanneer het als substituut van iets 'onbetaalbaar' wordt verdedigd. Wat is er mis om ergens over te dromen? 'Het bezit van de saeck is het einde van het vermaeck'. Zeker wanneer de zaak goedkope Chinese rommel is. Los daarvan: wat heeft een Chinese kloon met stijl te maken?
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9258 Gepost op: 24 juni 2010 - 11:36:59
wat heeft een Chinese kloon met stijl te maken?

Kloon van wat, Edgar? Deze uurwerken zijn door Chinezen zelf ontworpen.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9259 Gepost op: 25 juni 2010 - 00:29:51
Geen gehoor?

Jean

• Bekijk profiel
Reactie #9260 Gepost op: 25 juni 2010 - 22:38:55
Onzin ja. Veel zwitserse bedrijven zijn lui en bestellen hun horlogeonderdelen al jaren in Hong Kong & China.

Ik vind de Liaoning Tourbillon trouwens helemaal niet mooi. De goedkoopste tourbillon puur voor massaproductie.
De Seagull (manual) tourbillon (st8000) en de shanghai (automatic) tourbillon zijn wel mooi naar mijn mening. Zitten in de prijscategorie 1000+.

Maar het is lariekoek dat alle horloges uit china rommel zouden zijn. Het overgrote deel is dat overigens wel maar dat betekent niet dat je alles op 1 hoop kan gooien. Zijn best een paar merken die goed aan de weg timmeren en kwaliteit leveren. Het probleem is dat veel van de chinese horlogemerken plakmerken zijn. Dit zijn vaak producties van OEM workshops die de horloges leveren ....  Er zijn bijna geen goede goedkope horloges verkrijgbaar. Er is in china geen accuratietest voor mechanische horloges +/- 30 sec afwijking is standaard aflevering van de fabriek. Na de levering moet de accuratie dus nog worden bijgesteld/gefinetuned. Dit wordt gedaan door een paar bedrijven en die zijn in staat kwaliteit tegen een goede prijs te leveren maar het merendeel doet dat niet. Ik zie geen probleem aan originele horlogemerken (met chinese uurwerken) met goede garantie en accuratie. Er zit geen patent op horloges maken.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9261 Gepost op: 26 juni 2010 - 00:09:14
Ik vind de Liaoning Tourbillon trouwens helemaal niet mooi. De goedkoopste tourbillon puur voor massaproductie.
De Seagull (manual) tourbillon (st8000) en de shanghai (automatic) tourbillon zijn wel mooi naar mijn mening. Zitten in de prijscategorie 1000+.

Helemaal niet mooi ben ik het (uiteraard) niet mee eens. Maar de Sea-Gull en Shanghai zijn idd een stuk mooier.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9262 Gepost op: 26 juni 2010 - 10:36:07
Seagull maakt wel aardige horloges..
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mediaman

• Gast
Reactie #9263 Gepost op: 26 juni 2010 - 18:04:41
DLC/PVD Black Rolex Watches - proces:

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9264 Gepost op: 26 juni 2010 - 18:24:31
Zonde

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9265 Gepost op: 26 juni 2010 - 18:27:07
Mee eens.

Mediaman

• Gast
Reactie #9266 Gepost op: 26 juni 2010 - 18:55:48
Absoluut zonde, maar wel interessant om te zien toch?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9267 Gepost op: 26 juni 2010 - 18:58:49
Idd is wel leuk om te zien hoe dat nu gaat.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9268 Gepost op: 26 juni 2010 - 19:20:10
Altijd leuk om te zien maar eeuwig zonde inderdaad. Maja er is blijkbaar een markt voor....

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9269 Gepost op: 27 juni 2010 - 02:19:37
Mjah, ik vind dat dus op geen enkele wijze zonde. Als jij een Rolex koopt en je 'm toch graag zwart wilt hebben moet je 'm zeker eens laten PVD'n. Zo heilig zijn die modellen nou ook weer niet. Op alle andere vlakken zal een SF'r hier niet rusten voordat z'n kleding tot op het laatste puntje vermaakt is tot zijn wens, maar bij een horloge mag dat dan opeens niet?  8-[