Auteur Topic: Horloges  (6392949 keer gelezen)

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7755 Gepost op: 14 november 2008 – 11:23:54
Ik ben een leek op het vlak van uurwerken. Maar wat raden jullie aan voor een prijs van rond 1500 euro? Wat zijn goede uurwerkwinkels in Belgie (Limburg) en Nederland (regio Zuid Limburg)?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.367
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7756 Gepost op: 14 november 2008 – 11:33:49
Maastricht.
Steiner,Martens,Burger.
Bij Steiner en Burger gewoon even op de site kijken wat ze in de aanbieding hebben.

http://www.steinermaastricht.nl/

http://www.juwelierburger.com

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7757 Gepost op: 14 november 2008 – 13:10:50
Ik zie dat je met 1500 euro niet echt ver komt in de wereld van uurwerken. De prijzen beginnen eerder rond 2000 euro en meer.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7758 Gepost op: 14 november 2008 – 13:24:42
Bij Steiner en Burger gewoon even op de site kijken wat ze in de aanbieding hebben.

http://www.steinermaastricht.nl/
Zo goed als alles is "verkocht"...

RdB

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.202
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7759 Gepost op: 14 november 2008 – 13:38:30
Longines heeft dacht ik wel wat leuke horloges rond die prijs. Omega misschien ook? Enig idee wat voor soort horloge je zoekt?

J.F.Ruygaert

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7760 Gepost op: 14 november 2008 – 13:58:22
Ik ben een leek op het vlak van uurwerken. Maar wat raden jullie aan voor een prijs van rond 1500 euro? Wat zijn goede uurwerkwinkels in Belgie (Limburg) en Nederland (regio Zuid Limburg)?

Niet om het een of ander, maar waarom meteen beginnen bij 1500 euro als je nog een leek bent (tenzij je er een hele speciale reden voor hebt uiteraard...)?

JFR

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7761 Gepost op: 14 november 2008 – 14:12:46
Waarom zou je terzakekundig moeten zijn om een dure klok te kopen?

J.F.Ruygaert

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7762 Gepost op: 14 november 2008 – 14:15:45
Omdat het, in mijn ogen, dan meer om de prijs dan om de klok gaat...

Zeg dan: ik heb een paar mooie horloges gezien (noem eens een paar merken die 1500 euro kosten), wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie me aan?

JFR
Laatst bewerkt op: 14 november 2008 – 14:29:32 door J.F.Ruygaert

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7763 Gepost op: 14 november 2008 – 17:17:51
Nee maar dat is het bedrag dat ik voor een mooi en goed uurwerk over heb. En de uurwerken op dit forum zijn allemaal rond die prijzen en zelfs meer als ik het zo lees. Goede dingen hebben nu eenmaal hun prijs. En ik wil geen tweedehands uurwerk omdat ik er niet genoeg van ken om het te beoordelen of ik nu teveel of te weinig betaal. Gewoon een nieuw deftig mooi klassiek (zoals Longines, Panerai...) uurwerk, niet te groot en ronde wijzerplaat en lederen bandjes. De mooiste uurwerken zijn die van Cristiaan van der klaauw vind ik maar dat is me toch te duur.

Edzardo

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7764 Gepost op: 14 november 2008 – 17:26:48
De mooiste uurwerken zijn die van Cristiaan van der klaauw vind ik maar dat is me toch te duur.
Ik leg al een tijdje iets per maand opzij om, inderdaad over een lange periode maarja, er eentje te kunnen aanschaffen. Zoals iemand het hier op het forum al eerder zei: mooie spullen zijn nooit te duur, het duurt alleen wat langer voordat je ze kunt kopen.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7765 Gepost op: 14 november 2008 – 17:31:39
Ik leg al een tijdje iets per maand opzij om, inderdaad over een lange periode maarja, er eentje te kunnen aanschaffen. Zoals iemand het hier op het forum al eerder zei: mooie spullen zijn nooit te duur, het duurt alleen wat langer voordat je ze kunt kopen.

En zo blijven we bezig met het zoeken naar excuses om triviale aankopen te verantwoorden....  :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 14 november 2008 – 17:48:40 door Daedalus
cyka blyat

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #7766 Gepost op: 14 november 2008 – 17:52:49
Gewoon een nieuw deftig mooi klassiek (zoals Longines, Panerai...) uurwerk, niet te groot en ronde wijzerplaat en lederen bandjes.

Hmmm, Panerai is nou niet echt wat ik versta onder deftig, klassiek, niet te groot ;)... Mooie horloges, maar het blijven toch wel vrij lompe duikers.

Citaat
De mooiste uurwerken zijn die van Cristiaan van der klaauw vind ik maar dat is me toch te duur.

De goedkoopste vd Klauw is uit m'n hoofd zo'n 2000 euro? Het is wel meer dan wat je nu gespaard hebt, maar als dat je grote droom qua horloge is... is het nog best haalbaar.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7767 Gepost op: 14 november 2008 – 18:20:47
Tja een urwerk kiezen vind ik erg moeilijk omdat ik nog niet echt goed weet wat ik wil. Ik ga me eens verdiepen in fora toegspitst op uurwerken.

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #7768 Gepost op: 14 november 2008 – 19:07:18
Tja een urwerk kiezen vind ik erg moeilijk omdat ik nog niet echt goed weet wat ik wil. Ik ga me eens verdiepen in fora toegspitst op uurwerken.

Dat lijkt me sowieso een goed idee! Ik heb daar veel van geleerd. De Zin Van Luxe is een Nederlandse aanrader, WatchUSeek een favoriet Engels forum. Als je veel horloges voorbij ziet komen krijg je vanzelf een idee wat je smaak is en wat je graag zou willen dragen...

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7769 Gepost op: 14 november 2008 – 21:59:46
Hmmm, Panerai is nou niet echt wat ik versta onder deftig, klassiek, niet te groot ;)... Mooie horloges, maar het blijven toch wel vrij lompe duikers.

De goedkoopste vd Klauw is uit m'n hoofd zo'n 2000 euro? Het is wel meer dan wat je nu gespaard hebt, maar als dat je grote droom qua horloge is... is het nog best haalbaar.

Amsterdam Watch Company heeft CvdK regelmatig in gebruikte staat - misschien is dat een optie?
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.