Auteur Topic: Horloges  (6393338 keer gelezen)

WA van Buren

  • Gebruiker
  • Berichten: 154
  • Locatie: Valuetown
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7680 Gepost op: 01 november 2008 – 13:39:04
Ik weet niet wat voor uurwerk in deze nieuwe Portofino zit, maar ik meen dat in de oude versie een standaard Eta uurwerk zat dat je ook in goedkopere (lees: 300 euro) modellen kon krijgen van Tissot geloof ik.

Als je wat kleins zoekt, exclusief en manufactuur (dus geen inkoopwerkje) neem dan een Reverso Classique! Merk met een mooie historie en ook het desbeterffende klokje is een icoon op horlogegebied. Waardevast en tijdloos, mijns inziens bter dan een IWC met ETA. Ik kan je juwelier Köhler in Laren aanbevelen.
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

WA van Buren

  • Gebruiker
  • Berichten: 154
  • Locatie: Valuetown
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7681 Gepost op: 01 november 2008 – 13:39:47
Nee, helaas nog weinig tijd gehad om de juweliers te bezoeken. De Oris blijft wel in mijn gedachte zitten tot nu toe.

Ola, de Junghans is afgevallen? Toch niet helemaal wat je ervan had verwacht?
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7682 Gepost op: 01 november 2008 – 13:52:23
De basis is dan hetzelfde ETA uurwerk, maar dat wordt wel door IWC gemodificeerd. Dus dat vergelijken met een Tisot van 300e is niet steekhoudend.
This, madame, is Versailles.

Jay

  • Gebruiker
  • Berichten: 248
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7683 Gepost op: 01 november 2008 – 14:23:17
Le Locle had ik een oud model van gezien, de huidige collectie is me echt te volwassen en het minimalistische is er vanaf. Van een ander lid (en vriend) hoorde ik van Stowa, echter is dit merk niet in Nederland verkrijgbaar. Heeft iemand enig idee waar ik vergelijkbare horloges kan vinden? Ik heb zelf nog nergens iets dergelijks gezien, en de stijl van Stowa... =P~

Misschien is er zelfs interesse om Stowa een keer te bezoeken, de fabriek in Engelsbrand is volgens de website zeer gastvrij. Ook in enkele steden in Duitsland worden de horloges verkocht.

EDIT: http://www.stowa.de

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7684 Gepost op: 01 november 2008 – 14:28:17
Dat soort dingen kan je beter op dezinvanluxe vragen, Jaspert. Overigens is stowa volgens mij wél in Nederland krijgen.
This, madame, is Versailles.

Jay

  • Gebruiker
  • Berichten: 248
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7685 Gepost op: 01 november 2008 – 15:07:59
Naar aanleiding van een bezoekje aan DZVL, er staat daar een mooi berichtje over Watch2008. Stowa zal aanwezig zijn, weet iemand of aanschaf tijdens Watch2008 mogelijk is, of is dat enkel een expositie?

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7686 Gepost op: 01 november 2008 – 15:11:27
Heb net mijn Magrette Regattare (nr. 008/500) ontvangen met de post.
Mooie klok! Het signature bandje is overigens een aanrader.





Dit horloge ga ik dinsdag bij Stefan ophalen, en uiteraard mét signature polsband.

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #7687 Gepost op: 01 november 2008 – 15:40:31
Naar aanleiding van een bezoekje aan DZVL, er staat daar een mooi berichtje over Watch2008. Stowa zal aanwezig zijn, weet iemand of aanschaf tijdens Watch2008 mogelijk is, of is dat enkel een expositie?

Stowa's zijn online via hun eigen shop te bestellen, dus als je een mooi model vindt op watch2008 kun je 'm die avond nog van internet halen als ze daar niet te koop zijn. En heel toevallig ben ik sinds vandaag ook een Stowa bezitter:



Een Antea automatic, creme met date. 39mm, op een donkerbruine Hirsch Modena strap met deployant.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Horloges
Reactie #7688 Gepost op: 01 november 2008 – 19:48:40
Mooi klokje, nog even de datum er af en hij is helemaal perfect ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #7689 Gepost op: 01 november 2008 – 20:07:09
Dank je! Vind zonder datum zelf ook mooier, maar dat model zit al een tijdje niet meer in het assortiment dus dat zou flink zoeken worden...

Heb nog even een paar extra plaatjes geschoten:


WA van Buren

  • Gebruiker
  • Berichten: 154
  • Locatie: Valuetown
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7690 Gepost op: 01 november 2008 – 20:54:30
Dat soort dingen kan je beter op dezinvanluxe vragen, Jaspert. Overigens is stowa volgens mij wél in Nederland krijgen.
De basis is dan hetzelfde ETA uurwerk, maar dat wordt wel door IWC gemodificeerd. Dus dat vergelijken met een Tisot van 300e is niet steekhoudend.

Dus jij vind een paar leuke blauwe schroefjes, enigzins opgeleukte schiijven etc. wel 2.000 meer waard? Als het nog enig nut zou hebben zou ik met je meegaan, maar het is puur optisch!! De ETA in de IWC tikt hierdoor echt niet 20 jaar langer door ofzo, en onderhoud zal die ook net als de Tissot om de 5 jaar nodig hebben. Van het prijsverchil kan je dus gewoon de Tissot een leven lang laten lopen.. btje bizar.

Daarom adviseerde ik ook JLC, kwa naam en historie minstens zo indrukwekkend (vind JLC meer merk dan IWC persoonlijk, namelijk echt Zwiterse historie, IWC heeft toch iets Amerikaans) én dan nog een eigen uurwerk en kijk, dát vind ik dan wel weer wat extra knaken waard. (research, patenten etc.)
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7691 Gepost op: 01 november 2008 – 21:04:47
Wie zegt dat de modifacties alleen esthetisch zijn?
This, madame, is Versailles.

Mediaman

  • Gast
Re: Horloges
Reactie #7692 Gepost op: 01 november 2008 – 21:25:22
Ola, de Junghans is afgevallen? Toch niet helemaal wat je ervan had verwacht?

Zeker ook één vd kansmakers, de Max Bill range vind ik prachtig, Bauhaus is schitterend.

De Oris Pointer Date 40mm is een model wat ik als kind al mooi vond, vandaar.

Edgar

  • Gebruiker
  • Berichten: 563
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7693 Gepost op: 01 november 2008 – 22:09:50
Als je wat kleins zoekt, exclusief en manufactuur (dus geen inkoopwerkje) neem dan een Reverso Classique! Merk met een mooie historie en ook het desbeterffende klokje is een icoon op horlogegebied.

Zinvolle opmerking. Mijn liefje heeft er één.
Hij is ook draagbaar voor heren met een kleine pols.




The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Horloges
Reactie #7694 Gepost op: 02 november 2008 – 01:46:12
Heel fraai, staat hoog op mijn verlanglijstje. Ben reuze benieuwd waar de andere kant mee versierd is.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors