Is dit een JLC Master Reserve de Marche? En zo ja, welke uitvoering dan? Ik ken de versie met het datumvenster op vier uur namelijk niet.
Nee. Dit is de JLC Master Hometime. Deze heb ik nieuw gekocht in 2006. Als ik het goed heb, is dit model tot 2008 à 2009 in productie geweest. Nu is er een andere Hometime-variant in productie.
Zo ziet ie eruit zonder barsten. Ik vind het een leuk horloge (al kom ik nooit buiten Europa). De nag-/nacht indicatie volgt de hometime. De datum volgt de traveltime.

En hier een belabberde foto met de urenwijzers van de home- en traveltime. Alles kan via de kroon worden geregeld. De hometime wordt met de blauwe urenwijzer (en zit 'thuis' verborgen onder de traveltime) aangeduid. De traveltime wordt weergegeven met eenzelfde wijzer als de minutenwijzer, maar dan korter.
Ter verduidelijking: de foto zou bijvoorbeeld in Londen genomen kunnen zijn. Namelijk een traveltime die één uur voor de hometime ligt. Je ziet ook dat de dag-/nachtindicator aangeeft dat het iets na 12 uur 's middags is (het driehoekje is 12.00 uur: 12.00 's middags wanneer het zonnetje erboven staat en 0.00 uur 's nachts wanneer het maantje erboven staat). Dat klopt: want de hometime is 13.15 uur.

Ik draag 'm niet zo vaak, omdat de datum geen snelverzet heeft.