Auteur Topic: Horloges  (6759393 keer gelezen)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #17985 Gepost op: 13 augustus 2013 - 08:22:16
Dat is bij alle www's zo.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17986 Gepost op: 13 augustus 2013 - 08:38:10
Erg fraai, vooral die IWC.
Ben benieuwd naar je eigen foto's, die zeggen altijd meer dan zo'n
standaard foto.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17987 Gepost op: 13 augustus 2013 - 09:04:08

Die JLC is enorm mooi. Vraag me af voor hoeveel vintage Reverso's over de toonbank gaan.

Valt nogal mee... De vintage Reverso's zijn ongeveer even groot als de huidige dames/midsize modellen.  De emaille wijzerplaten gaan wel voor veel geld.

Leuk trouwens die Iwc en Jlc... Samen met een vintage Fifty Fathoms echter wel horloges die ik enkel van de eerste eigenaar/familie zou kopen.

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17988 Gepost op: 13 augustus 2013 - 09:19:42
De groei aan plantjes/schimmels op de wijzers van de Milgauss kan toch niet bevorderlijk zijn voor de staat van het horloge...?!

http://www.network54.com/Forum/207673/message/1376370564/FS-ROLEX+1675+UAE%2C1680+red+SUB+Tiffany%2CMILGAUSS+1019+Tiffany%2C+16520+Patrizzi

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17989 Gepost op: 13 augustus 2013 - 09:32:06
Ah, de welbekende Milgauss 'Funghi Dial' :mrgreen:
Lijkt me niet dat dat veel schade zou veroorzaken, itt leopard/cracked dials ed die kunnen schilferen..

Ging vandaag trouwens die rally strap van TF bestellen, nu blijkt dat hij geen PP accepteert, fml. Als iemand nog een idee heeft waar ik een 20mm perforated rally strap (dus kleine gaatjes, à la TAG) in lichtbruin/cognac/tan kan vinden,... ;)
Laatst bewerkt op: 13 augustus 2013 - 09:37:53 door Suprageex

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17990 Gepost op: 13 augustus 2013 - 10:03:26
Vorige week de nieuwe Tank MC geprobeerd in Amsterdam bij de Boutique.
Geen klein horloge, maar zeker ook niet te groot en erg goed zittend op de pols.

Vooral de stalen versie met witte dial sprak me erg aan.
Minder gecharmeerd ben ik van de vouwsluiting, die tegenwoordig aan twee kanten verstelbaar is.
Meer fotoos van de andere MC versies, staan hier in mijn rapportje;

http://revo-online.com/cartier-first-encounter-with-the-tank-mc/

Het horloge is nu in de Boutique en vanaf september bij de dealers verkrijgbaar en te zien.
Verkoop prijs voor het stalen model, ligt net boven de 5000.- euro, iets minder dan de Santos 100
en deze heeft een Manufacture caliber, de 1904 MC-PS

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17991 Gepost op: 13 augustus 2013 - 10:09:18
Heel mooi, Geo. Zag net op Timezone de aanwinst van Michael Sandler voorbijkomen. Sluiting zat wel al op andere modellen, als ik mij niet vergis?

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17992 Gepost op: 13 augustus 2013 - 10:14:54
Ja klopt Steef, deze sluiting is er al een tijdje en zit ook op alle FineWatchMaking modellen.
Ik vond de vorige veel mooier en ook fijner werken, maar dat is persoonlijk.
Leuk dat Michael er al een heeft. Hij is er snel bij.

MrMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17993 Gepost op: 13 augustus 2013 - 10:36:40
Ik ben bang dat ik deze Tank MC niet zo'n "winner" vind. Ik zal het horloge in het echt moeten gaan zien, maar de foto's doen mij vooralsnog niet jubelen. Zo vind ik de ronde en diepliggende secondeaanduiding niet zo mooi. Die had ik graag kleiner en, in lijn met de rest van het horloge, rechthoekig gezien. Het horloge doet nu, ook door de vorm van de wijzers en de opzet van de wijzerplaat, een beetje denken aan de laatste versie van de JLC Reverso Duoface.
Nu is het wel zo dat de Duoface geen datumvenster heeft, maar dat vind ik bij de Tank MC geen aanwinst; het verstoort de balans van de wijzerplaat en is, afgezet tegen de grote secondeaanduiding, erg klein.
Ten slotte lijkt het bij het stalen model met de witte wijzerplaat dat op sommige foto's ervan er onder Cartier wat zwarte puntjes/streepjes staan. Op andere foto's blijkt dan dat er Automatic staat, dat komt echter door de geguillocheerde wijzerplaat niet altijd even goed naar voren. Wellicht had men er een ander lettertype/dikkere letter voor moeten gebruiken.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #17994 Gepost op: 13 augustus 2013 - 11:02:57
Mooi Geo
The man with style, is the man who can smile

james125

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17995 Gepost op: 13 augustus 2013 - 11:06:26
Mrmrb, je plaatst een heel betoog waarin je beargumenteert hoe slecht het horloge is wat Geo wil kopen? Wat vreselijk onbeleefd.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17996 Gepost op: 13 augustus 2013 - 11:14:38
Heel fraai horloge Geo, en een mooie prijs gezien het uurwerk.

Ik ben meestal niet zo van de Cartiers, maar deze kan me wel bekoren.

(ik neem aan dat je wel een echte wilt kopen?  :mrgreen: :wink:)

MrMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17997 Gepost op: 13 augustus 2013 - 11:25:08
Mrmrb, je plaatst een heel betoog waarin je beargumenteert hoe slecht het horloge is wat Geo wil kopen? Wat vreselijk onbeleefd.

Ik had niet begrepen dat Geo dat horloge wil gaan kopen. Hij heeft, in zijn woorden, "een rapportje" erover geschreven. Geo is erg te spreken over het horloge en ik wat minder. That's all.

Ik denk dat Geo groot genoeg is om zich niet van de aanschaf af te laten houden door kritiek van anderen. Kritiek is ie, denk ik, wel gewend om te krijgen. Zeker van de leden op dit forum.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17998 Gepost op: 13 augustus 2013 - 11:33:27
Is toch prima? Als je het achteraf zegt, kan het lullig zijn (sorry wolf), maar vooraf maakt toch niet uit?

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17999 Gepost op: 13 augustus 2013 - 12:21:23
Ik vind alle commentaar altijd interessant als het serieus bedoelt is, of het nu de bedoeling was om het horloge te kopen of niet. We zouden hier toch moeten kunnen zeggen wat we willen, mits het niet cynisch is. Dat vind ik nu juist het aardige aan zo'n forum als dit.
het brengt mensen ook op ideeën.
@MrMB
SubSeconds kleiner had zeker gekund, dit is iets dat ik inmiddels veel gehoord heb.
Cartier maakt ze de laatste tijd vrij groot, zagen we al eerder op de Calibre en op de Tortue XL.
Kwa datum ben ik het helemaal met je eens, heel jammer. Er staat automatic onder Cartier, iets dat goed te lezen is,
maar ik denk dat de fotoo's een soort moiré effect hebben, waardoor het gerafeld lijkt
@Fedor
Ik denk dat dat precies de bedoeling is van Cartier, ze hebben duidelijk geprobeerd een andere doelgroep te bereiken.
De mensen die een wat steviger meer mannelijk horloge willen hebben.