Daar ben ik nog niet van overtuigd, maar moet bekennen dat mijn kennis beperkt is. Van Rolex kan je merkbreed wel zeggen dat het naar verhouding goed zijn waarde houdt, maar een waardestijging zit er de eerste tien, twintig (?) jaar niet in.
Natuurlijk zijn er exoten die hun waarde altijd houden, maar volgens mij schrijf je op de meeste merken en types horloges wel normaal af, zeker die met een aanschafprijs tot pak 'm beet 5k.
Ik laat me graag door jullie bijpraten trouwens, op dit gebied!
Hangt er een beetje vanaf welke merken/modellen. Rolex, Omega, JLC, AP, Breitling, Tag Heuer.... De 'grotere' merken zeg maar, hebben modellen die al jaaaaaren meegaan en die af en toe een kleine update krijgen (om de prijsstijging van zoveel % elk jaar te rechtvaardigen). Je hebt een Submariner (of elke andere sport Rolex), Reverso, Royal Oak, Navitimer, Carrera,... 10-15 jaar geleden nieuw gekocht, de doos en papieren heb je nog en je hebt er een beetje zorg voor gedragen... Dan ga je als je een beetje moeite doet nooit meer dan 10% van je aankoopprijs verlies maken. Laat staan dat je het horloge 10-15 jaar geleden met wat korting, jong 2dehands of in het 'grijze circuit' gekocht hebt.
Natuurlijk zijn er ook zeer veel merken en modellen die wel hard afschrijven.