Auteur Topic: Horloges  (6760079 keer gelezen)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #14775 Gepost op: 22 januari 2013 - 07:08:25
Adrem, die 500 euro zit er zo weer bovenop als de Douane klaar is met je pakje ;-)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

XRcrush

• Gebruiker
  • Amsterdam
    • Bekijk profiel
Reactie #14776 Gepost op: 22 januari 2013 - 07:17:16
Wil je ook echt quartz?

Zelfde vraag hier. Ik zou als (eerste) 'serieuze' horloge van een serieus merk nooit een quartz kopen. Naar mijn mening mist dat de charme en ziel van een mechanisch uurwerk dat met vakmanschap is gemaakt, mooi tikt, er mooi uitziet etc. Allemaal subjectief, persoonlijk en functioneel gezien onzin. Ieder quartz uurwerk loopt nauwkeuriger dan een mechanisch uurwerk. Maar daar gaat het niet om...

Het idee dat in een mooi, en meestal toch ook prijzig, quartz horloge van bijvoorbeeld Cartier of Omega een elektrisch uurwerkje van een paar euro zit dat wellicht ook in een Guess, Bijenkorf Armani of Swatch zit werkt voor mij niet. Je koopt dan eigenlijk alleen maar een mooi omhulsel.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #14777 Gepost op: 22 januari 2013 - 07:56:53
Alhoewel ik niet de grote quartz liefhebber ben toch even een rechtzetting. De uurwerken met batterij die in een Omega, Cartier of zelfs Patek  zitten, zijn niet te vergelijken met die van mode merken.

XRcrush

• Gebruiker
  • Amsterdam
    • Bekijk profiel
Reactie #14778 Gepost op: 22 januari 2013 - 08:22:35
Alhoewel ik niet de grote quartz liefhebber ben toch even een rechtzetting. De uurwerken met batterij die in een Omega, Cartier of zelfs Patek  zitten, zijn niet te vergelijken met die van mode merken.

Ze zijn idd niet precies hetzelfde maar de verschillen zijn niet zo groot als marketing het voordoet. Het basis quartz uurwerk van een Patek of Cartier is noch beter noch duurder dan in een Seiko van 389,- euro. Waar overigens niets mis mee is want die zijn meer dan uitstekend.

In het algemeen wordt ETA gezien als de fabrikant van de beste Zwitserse quartz uurwerken en worden door vrijwel alle grote merken gebruikt. De meest nauwkeurige versies met thermische compensatie en alle toeters en bellen kosten minder van 100 euro voor jou en mij. Laat staan voor een horloge fabrikant.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #14779 Gepost op: 22 januari 2013 - 08:31:46
Maar als ik t budget (10k) had was het de (automatische) tank louis cartier geweest:

Oeh, ja, daar zie ik mezelf in x jaar ook wel mee om de pols lopen. Denk dat dit eigenlijk een beetje m'n grail geworden is sinds ik doorheb dat de pols niet heb voor een IWC Portuguese Chrono.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #14780 Gepost op: 22 januari 2013 - 08:54:25
Ze zijn idd niet precies hetzelfde maar de verschillen zijn niet zo groot als marketing het voordoet. Het basis quartz uurwerk van een Patek of Cartier is noch beter noch duurder dan in een Seiko van 389,- euro. Waar overigens niets mis mee is want die zijn meer dan uitstekend.

In het algemeen wordt ETA gezien als de fabrikant van de beste Zwitserse quartz uurwerken en worden door vrijwel alle grote merken gebruikt. De meest nauwkeurige versies met thermische compensatie en alle toeters en bellen kosten minder van 100 euro voor jou en mij. Laat staan voor een horloge fabrikant.

Evenveel als de standaard automatische ETA's of de Vj 7750... Een Unitas handwinder is zelfs goedkoper.

XRcrush

• Gebruiker
  • Amsterdam
    • Bekijk profiel
Reactie #14781 Gepost op: 22 januari 2013 - 09:14:13
Evenveel als de standaard automatische ETA's of de Vj 7750... Een Unitas handwinder is zelfs goedkoper.

Nou... niet helemaal. http://www.ofrei.com/page240.html

Maar ik zou persoonlijk ook nooit een - om dezelfde kreet te gebruiken - 'serieus' horloge kopen met een van deze uurwerken. Hetzelfde uurwerk in een IWC als in een Hamilton die een kwart kost gaat bij mij ook niet goed...  :)  Voor de goede orde; met beide horloges is uiteraard niets mis!

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Horloges
Reactie #14782 Gepost op: 22 januari 2013 - 14:56:40
Je kunt natuurlijk ook een manufactuur IWC klokje kopen. De Pellatons zijn in-house gebouwd, toch?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #14783 Gepost op: 22 januari 2013 - 15:05:01
Over IWC gesproken, wat slaan ze met de nieuwe Ingenieur-lijn de plank mis zeg...

http://www.iwc.com/en/collection/ingenieur/
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

XRcrush

• Gebruiker
  • Amsterdam
    • Bekijk profiel
Reactie #14784 Gepost op: 22 januari 2013 - 18:19:28
Eens. Vind het ook 3 x niks maar over smaak valt...

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #14785 Gepost op: 22 januari 2013 - 18:24:25
bijna alles wat tegenwoordig gemaakt wordt is te groot en te bling.
live and let die

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Horloges
Reactie #14786 Gepost op: 22 januari 2013 - 18:41:56
Wow. Dat carbon ding. Wtf.

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #14787 Gepost op: 22 januari 2013 - 18:42:57
Ik kan niet ontkennen dat een automaat veel meer charme heeft en ook de kenmerken van iets waarvan we hier op stijlforum ook op andere gebieden voor warmlopen. (Kwaliteit, ambacht etc.)
Cartier quartz versus automaat zou ik dan vergelijken met een shirt van goede kwaliteit stof maar maar machinaal in elkaar gezet ipv handwerk.

Praktisch gezien is quartz echter prima voor mij draag namelijk niet steeds hetzelfde horloge en het geeft ook (meestal) een dunner horloge.

To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #14788 Gepost op: 22 januari 2013 - 19:07:55
Dit is inderdaad wel een erg mooie LC Tank van Cartier.
héél plat en daarom ook geen automaat, maar een handopwinder,
iets wat ik eigenlijk nog leuker vind.

Ja liever de dunnere quartz versie in plaats van de dikkere 2012 XL automaat met datum.

Maar als ik t budget (10k) had was het de (automatische) tank louis cartier geweest:

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #14789 Gepost op: 24 januari 2013 - 16:30:12
Net even een wrist shot gemaakt voor Wolf, om te laten zien dat dit echt geen
Russen horloge genoemd kan worden.
42mm Kast op een 18cm pols, ik teken er voor.