Auteur Topic: Horloges  (6760559 keer gelezen)

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #13740 Gepost op: 03 oktober 2012 - 14:21:28
Voor mij ook, maar deze is v.w.b. verhaal zo speciaal dat ik het op de koop toenam... (volgens mij al eens gepost, double-issued aan Royal Navy)
Do elaborate

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13741 Gepost op: 03 oktober 2012 - 14:32:55
Nice. Ik wil ook binnenkort gaan kijken voor een DD (op gouden band).
Dank! Gouden band is mij iets te vee van het goede  8)

heee. van de sultan gejat? nais!
Netjes gekocht  :mrgreen:
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13742 Gepost op: 03 oktober 2012 - 15:34:19
Royal Navy Nuclear Submarine Series 3 Single Button Non-Lume Lemania Chronograph (Issue No. 80472)
(flinke naam)

Ik moet nog een excuus verzinnen voor de afgeknipte cijfers op de wijzerplaat waar ik altijd commentaar op heb. Gelukkig is er geen sprake van een datumaanduiding.

Deze horloges waren al uitgegeven aan de Britse Marine en zijn ten behoeve van het gebruik in kernonderzeeërs aangepast. De casebacks zijn toen van een nieuw nummer voorzien, 3306 is doorgestreept en vervangen door 3312 (erboven). Het is mij onduidelijk of de wijzerplaten door of bij Lemania zijn vervangen. Ik vermoed stiekem van wel. Er zijn wijzerplaten met een (T) markering geweest, die voor deze horloges zijn voorzien van een likje witte verf of een stickertje over deze (T) markering. Ik neem aan dat men hier de lume niet van heeft afgekrabt, dus dat deze als halffabrikaat zijn aangepast. Mijn exemplaar heeft overigens een plaat waarop die (T) nooit aanwezig is geweest. Of een en ander voor Lemania een haastklus is geweest weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de witte verf een stukje is losgekomen (het voorstadium van afbladderen?) ter plaatse van de Broad Arrow. Je ziet eronder net de messing kleur van de kale plaat. Op de foto's is het natuurlijk weer een stuk duidelijker dan in 'real life'.

De asymmetrische kast (soort ingebouwde kroonbeschermer) en het feit dat het een single-pusher chrono is ('an sich' ook weer asymmetrisch) maakten dat ik tijdens de ABP meeting direct verliefd werd op dit horloge. Nu dus, mét zijn kleine onvolkomenheid, in mijn collectie. Geleverd met een mooie Union band, zwart met contrasterend stiksel, die ik ga vervangen door iets anders, zeker voor de zomer. Ik heb nog een grijs leren Jürgens NATO liggen die er ook wel stoer en militair op staat...

Foto's?

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13743 Gepost op: 03 oktober 2012 - 15:40:04
waarom zijn ze aangepast voor dienst op subs? is toch allemaal post radium?
live and let die

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13744 Gepost op: 03 oktober 2012 - 23:08:05
waarom zijn ze aangepast voor dienst op subs? is toch allemaal post radium?

Schijnbaar was tritium ook meetbaar? Geen idee verder. Verhaal is goed gedocumenteerd dus niet door d'een of d'ander uit de duim gezogen.

Edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tritium

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #13745 Gepost op: 03 oktober 2012 - 23:10:17
Ha, mooi verhaal! Vooral dat op de caseback dan even het typenummer wordt doorgekrast en vervangen :D

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13746 Gepost op: 04 oktober 2012 - 10:42:03
Ff een Nato'tje erop knallen en hij is af!
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13747 Gepost op: 04 oktober 2012 - 10:49:00
oh ik snap het al, jouwe heeft helemaal niks lichgevends dus hoeft ook geen T van tritium. er zit dus een aparte (halffabr.) plaat in en toen zijn ook de nummers gewijzigd. dat doorstrepen zie je ook wel bij ouwe rollies.
live and let die

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13748 Gepost op: 04 oktober 2012 - 13:05:47
Ff een Nato'tje erop knallen en hij is af!

Bah, NATO....

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13749 Gepost op: 04 oktober 2012 - 13:31:12
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13750 Gepost op: 04 oktober 2012 - 14:49:07
Dat vind ik ja. Ik vind het wel een mooi horloge  :P

Laatst bewerkt op: 04 oktober 2012 - 14:50:51 door acour_jeroen

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13751 Gepost op: 04 oktober 2012 - 15:10:08
Mooie olifant, Jeroen! Gaat deze mee naar Zwitserland? Of pats je daar liever met je Rolex en Panerai? ;)
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13752 Gepost op: 05 oktober 2012 - 07:51:26
Nieuwe Ronde van Cartier in staal en automatic caliber.
Met z'n 42mm kast en een prijskaartje van rond de 2700.- euro,
wordt dit denk ik wel een horloge dat aardig wat mensen aan zal kunnen spreken.
Meer woorden en foto's hier: http://bit.ly/Q08LmO

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13753 Gepost op: 05 oktober 2012 - 08:30:09
Mooi. Zie in je link dat er nu ook een wat grotere, stalen Tank is met automaat. Als Tank liefhebber leuk nieuwtje.
Laatst bewerkt op: 05 oktober 2012 - 08:32:22 door Miles

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13754 Gepost op: 05 oktober 2012 - 08:45:42
Hi Miles, ja een Tank is er ook. Iets groter dan de quartz uitvoering was en beschikbaar
met lederen band of stalen schakelband.
Zelfde prijsklasse als de Ronde, ca 2700.- op leer en ca 2900.- met stalen band.