Auteur Topic: Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers  (14027 keer gelezen)

xerxes1358

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Gepost op: 15 mei 2007 – 15:00:25
Hallo,

Dit is mijn eerste post hier. Ik heb SF gejoined omdat ik meer gevoel wil ontwikkelen voor stijl/fashion. Hier probeer ik vooral zoveel mogelijk te lezen over stijl in het algemeen en zullen mijn meeste vragen in het begin vooral in de trand van 'wat past bij wat' zijn. Ok hier gaan we.


Voor vrije dagen wil ik een donkere (eenvoudige) jean combineren met een polo en nette schoenen ipv sneakers. Welke schoenen kunnen hierbij? (modellen/kleuren aub, budget schoenen 100-150euro). EDIT na aanleiding van reactie van Rogier: dacht zelf aan van Lier/ van Bommel/ Bexely/ Loding.

Volgende week maak ik een afspraak met shirtbyhand om mijn maat op te laten nemen en 2 of 3 shirts te laten maken. 1 shirt dient voor het uitgaan en 2 shirts wil ik makkelijk kunnen combineren met blazers(zie onder). Welke kleuren/patronen raden jullie aan. Trouwens zijn manchetten too much voor causual wear?

Verder wil ik 2 blazers aaschaffen. Ik heb Andy's website over blazers gelezen en daarin wordt verteld dat ik moet zoeken naar klassieke navy blue met goudkleurige knoppen. Ik heb zelf nu een paar uitgezocht. Graag jullie mening hierover.

http://www.sierratradingpost.com/p/10018,52972_Silverstone-Blazer-Super-110s-Wool-For-Men.html

http://www.sierratradingpost.com/p/10018,53458_Southwick-Super-120s-Wool-Blazer-with-Gold-Crested-Buttons-For-Men.html

http://www.sierratradingpost.com/p/10018,48141_Corneliani-Super-110s-Worsted-Wool-Blazer-For-Men.html


En zouden jullie ook kunnen reageren op de kwaliteit van deze jasjes?

Aan de andere kant deze niet klassieke blazers gaan misschien tegen de regels in maar ik vind ze toch wel erg mooi (vooral de rechter):
http://www.esquire.com/style/5000-man/ESQ0407-APR_5000MAN

alvast bedankt

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2007 – 15:29:31
Eerste reactie na het lezen: GEEN blazer nemen met gouden knopen, dat is echt enorm fout. Gewoon een navy jasje halen bij Suit Suply! Verder zou ik gewoon twee simpele shirts nemen, iets wits en iets blauws. Ik zou een witte uni nemen en een witte met dunne lichtblauwe streep. Je uitgaansshirt kan je wel iets gekker doen. Overigens hebben shirt altijd manchetten, deze zijn alleen enkel, dubbel, of napolitaans. Over schoenen kan ik weinig zeggen, er is niet echt iets kwalitatief goeds in de prijscategorie die je noemt. Beter kan je het budget met 100e verhogen en een paar Magnini's kopen of C&J in de uitverkoop ofzo!
This, madame, is Versailles.

UncleBraz

  • Gebruiker
  • Berichten: 149
    • Bekijk profiel
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2007 – 15:39:55
Citaat van: "Rogier"
Over schoenen kan ik weinig zeggen, er is niet echt iets kwalitatief goeds in de prijscategorie die je noemt. Beter kan je het budget met 100e verhogen en een paar Magnini's kopen of C&J in de uitverkoop ofzo!


Meestal is een budget , een budget lijkt mij?, Misschien een idee om eens voor van Bommel/Preases te kijken? Denk dat dat wel in je budget past en misschien een leuk opstapje naar Magnanni en verder...

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2007 – 16:08:41
ik wilde iets zinnigs zeggen, maar Rogier heeft het mooi samengevat. GEEN jasje met gouwe knopen in ieder geval, da's misschien leuk (of niet) als je wat ouder bent. Aanzienlijk ouder, zeg maar ;)

Dubbele manchetten kunnen naar mijn mening ook prima voor wat meer casual situaties. Over niet al te lange tijd is het uitverkoop, misschien handig om dan voor schoenen te gaan kijken?
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Napoleon

  • Gast
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2007 – 16:10:13
goed getailleerd best mooi, beetje 'college' look, voor uitgaan en feestjes zou ik het zo aantrekken hoor

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2007 – 16:12:08
Citaat van: "Napoleon"
goed getailleerd best mooi, beetje 'college' look, voor uitgaan en feestjes zou ik het zo aantrekken hoor


Vind ik ook, ligt er beetje aan hoe je het draagt. Als je er voor de rest als een oude lul bijloopt tjah dan staat het niet. Mooie schoenen, roze sokken, jeans, strak hemd, getailleerd jasje, kleurrijk pochetje dan is er niks aan de hand.

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2007 – 16:14:28
het is idd maar net wat je ervan vindt; mij lijkt het niets (maar zoals Vortex zegt, als de overige outfit wat vlot oogt zou het voor jou wellicht kunnen werken.

Ik zou echter in 1e instantie denken aan het type jasje wat je laat zien in de laatste link. Deze kun je bijv. prima bij suit supply krijgen. Ze hebben daar ook wat minder conventionele jasjes dus keuze genoeg.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Napoleon

  • Gast
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2007 – 16:14:51
precies vortex, echter als je een rode broek + broques + een te groot geruit Suitable shirt erbij draagt is een heel ander verhaal!

Rutger Jan

  • Gebruiker
  • Berichten: 381
    • Bekijk profiel
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2007 – 16:24:44
Citaat
Voor vrije dagen wil ik een donkere (eenvoudige) jean combineren met een polo en nette schoenen ipv sneakers. Welke schoenen kunnen hierbij? (modellen/kleuren aub, budget schoenen 100-150euro).


Maak van die €150,- iets van een kleine €200,- en je hebt al Magnanni's, Praeses en dergelijke redelijk acceptabel schoeisel.
Zelf heb ik snel spijt gekregen na aanschaf van Van Lier schoenen, vaak zien ze er in de etalage leuk uit, maar daar blijft het ook bij. Vergeet ook niet dat wat schoenonderhoudspullen ook belangrijk zijn, zeker met een krap budget is dit op langere termijn belangrijk, omdat je niet steeds nieuwe schoenen hoeft aan te schaffen.
Magnanni monks heb je wel voor onder de €200,-, monks vind ik het meest geschikt voor casual gebruik, neemt uiteraard niet weg dat ze ook bij een formele outfit niet misstaan...

Citaat
Welke kleuren/patronen raden jullie aan?


Lichte kleuren als roze, wit en lichtblauw zijn het meest gebruikelijk. Effen, gestreeft of wat dan ook is uiteraard afhankelijk van je jasje.

Citaat
Ik heb Andy's website over blazers gelezen en daarin wordt verteld dat ik moet zoeken naar klassieke navy blue met goudkleurige knoppen.


Niet doen. Goudkleurige knopen zijn ontzettend oubollig, een navy blazer i.c.m. gouden knopen is echt het meest oubollige kledingstuk wat ik me voor kan stellen om eerlijk te zijn.
Ga gewoon voor een navy jasje zonder goudkleurige knopen en misschien kun je nog een leuke pochet aanschaffen.

Magnanni/Praeses kun je wel kopen bij Van Arendonk, als je niet wenst te wachten op de uitverkoop zoals Rogier voorstelt.
Shirts heb je al een winkel voor gevonden lees ik.
Als ik naar je budget kijk, kun je het beste naar de Suit Supply gaan voor een jasje.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Re: Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2007 – 21:02:14
Citaat van: "xerxes1358"
Hallo,


Welke schoenen kunnen hierbij? (modellen/kleuren aub, budget schoenen 100-150euro). EDIT na aanleiding van reactie van Rogier: dacht zelf aan van Lier/ van Bommel/ Bexely/ Loding.



ten eerste welcom xerxes1358!
Als je rekening met je budget wilt (moet) houden kun je beter nog even geduld hebben. Zoals meer SF-ers hier al aangeven begint de uitverkoop over een maand. Beter kun je de "echte uitverkoop" afwachten. Die begint ongeveer medio augustus. Dan zijn er zat schoenen voor de helft en minder in de aanbieding. De van Bommel-kwaliteiten koop je dan tussen de 80 en 100E. Zelfs C&J en Santoni tref je dan regelmatig voor ca 180 tot 250E aan. Als je voor C&J gaat wordt je kortstondige aankoopbevrediging gevolgt door jarenlang draagplezier. :wink:
succes!

Pom sedar S. Marela

  • Gebruiker
  • Berichten: 91
    • Bekijk profiel
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2007 – 13:07:16
heb een paar bommel brogues en een paar floris van bommels met krokodillen leer. crocket &jones ed. wordt hier geloof ik heel erg aangehangen, maar van bommel biedt erg goede kwaliteit m.i. voor een prijs die voor iedereen op te brengen is. ik kan me voorstellen dat als je eenmaal de geneugten van een segment hoger hebt geproefd dat je dan niet meer terug wilt, maar om mee te beginnen is je budget en keuze voor bommel niet erg absurd. als je later groot bent kun je nog alle magnani's en C&J's en santoni's kopen die je wilt.

HotFudge

  • Gast
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2007 – 11:59:06
vBommel zijn Zaakschoenen...

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #12 Gepost op: 17 mei 2007 – 12:11:16
ik zat al in spanning te wachten :)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2007 – 12:40:15
VanBommel,
lijkt altijd of de schoenendoos er nog omheen zit.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2007 – 12:40:24
Citaat van: "HotFudge"
vBommel zijn Zaakschoenen...
Zoals een Opel Astra een Zaakauto is?
esus saves, George Nelson withdraws!