Auteur Topic: Joseph Maligne  (5393 keer gelezen)

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Joseph Maligne
Gepost op: 28 april 2007 – 12:24:35
Even als vervolg op het plaatje van Gusto in het 'Panama Hoeden topic'

Ik vind de schoenen er erg mooi uitzien... als ze inderdaad 220 euro kosten lijkt het me dat dit een grote concurrent van bijvoorbeeld Magnanni kan worden.... even een paar modellen die mij persoonlijk aanspreken:







En deze mag natuurlijk ook niet ontbreken


:lol:
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Joseph Maligne
Reactie #1 Gepost op: 28 april 2007 – 12:32:40
Ik vind eigenlijk alleen de monk zoals boven weergegeven aanspreken. De rest is redelijk dertien in een dozijn.

Zie alleen geen bestel mogelijkheid op de site.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Joseph Maligne
Reactie #2 Gepost op: 28 april 2007 – 13:12:51
Hier staan er een paar uit de "goodyear" collectie:

http://cramaro-chausseur.com/boutique/joseph-malinge-m-15.html?sort=5d&page=1

Mij spreken ze allemaal niet aan eigenlijk. Ik vind de patina's saai, en bovendien stel ik vraagtekens bij de kwaliteit.

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Joseph Maligne
Reactie #3 Gepost op: 28 april 2007 – 13:17:56
Een update: er staat een fotoreportage van de maakwijze op die site. Ik ben geen kenner, en kan dus ook niet inschatten of de maakwijze prima is:

http://cramaro-chausseur.com/boutique/manufacturers-annexes-2.php#JOSEPH-MALINGE

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Joseph Maligne
Reactie #4 Gepost op: 28 april 2007 – 13:53:50
Citaat van: "Sergio"
Ik vind eigenlijk alleen de monk zoals boven weergegeven aanspreken. De rest is redelijk dertien in een dozijn.

Zie alleen geen bestel mogelijkheid op de site.



Agree!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Marcel

  • Gebruiker
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Joseph Maligne
Reactie #5 Gepost op: 28 april 2007 – 15:09:29
Citaat van: "Bontius"
Een update: er staat een fotoreportage van de maakwijze op die site. Ik ben geen kenner, en kan dus ook niet inschatten of de maakwijze prima is:

http://cramaro-chausseur.com/boutique/manufacturers-annexes-2.php#JOSEPH-MALINGE


Goodyear-welted. Prima maakwijze dus.
 know that I'm born and I know that I'll die, the in between is mine.

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Joseph Maligne
Reactie #6 Gepost op: 28 april 2007 – 16:40:16
Kan wel allemaal zo zijn, maar hoe verklaar je dan de prijs? Die is niet al te hoog voor een kwaliteitsschoen. Was het niet zo dat C&J handgrade nog niet eens goodyear was?

jvain

  • Gebruiker
  • Berichten: 85
    • Bekijk profiel
Joseph Maligne
Reactie #7 Gepost op: 28 april 2007 – 16:47:00
Voor zover ik weet zijn alle CJ's good year, zelfs de benchgrade collectie. Ik kan in mijn connaught's iig geen stiknaad ontdekken..

Ten tweede, wie zegt dat goodyear automatisch kwaliteit betekend. Ik kan ook wel schoenen gaan maken good year welted en met poep kwaliteit leer, dan betekend het nog niet automatisch dat het goede schoenen zijn.
any society that would give up a little liberty to deserve a little security, will deserve neither and lose both.”


Benjamin Franklin

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Joseph Maligne
Reactie #8 Gepost op: 28 april 2007 – 16:47:10
Citaat van: "Bontius"
Kan wel allemaal zo zijn, maar hoe verklaar je dan de prijs? Die is niet al te hoog voor een kwaliteitsschoen. Was het niet zo dat C&J handgrade nog niet eens goodyear was?

Kwaliteit wordt natuurlijk niet alleen door de maakwijze bepaalt, maar ook voor een groot deel door het gebruikte leer. En de C&J handgrade zijn wel GY volgens mij hoor.
This, madame, is Versailles.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Joseph Maligne
Reactie #9 Gepost op: 28 april 2007 – 16:47:50
Citaat van: "Bontius"
Kan wel allemaal zo zijn, maar hoe verklaar je dan de prijs? Die is niet al te hoog voor een kwaliteitsschoen. Was het niet zo dat C&J handgrade nog niet eens goodyear was?


 :shock:  :shock:
Wat een onzin  [-X !!! Wie heeft je dat wijs gemaakt!??
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Joseph Maligne
Reactie #10 Gepost op: 28 april 2007 – 16:50:32
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Bontius"
Kan wel allemaal zo zijn, maar hoe verklaar je dan de prijs? Die is niet al te hoog voor een kwaliteitsschoen. Was het niet zo dat C&J handgrade nog niet eens goodyear was?


 :shock:  :shock:
Wat een onzin  [-X !!! Wie heeft je dat wijs gemaakt!??


En de prijs zegt trouwens ook niet altijd alles hoor...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Joseph Maligne
Reactie #11 Gepost op: 28 april 2007 – 17:02:40
Citaat
Voor zover ik weet zijn alle CJ's good year, zelfs de benchgrade collectie.


Goed dat dat even bevestigd is. Ik twijfelde, aangezien Santoni, Berluti, EG e.a. gehuldigd worden, en C&J handgrade daar qua prijs flink onder zit.

Citaat
Ten tweede, wie zegt dat goodyear automatisch kwaliteit betekend. Ik kan ook wel schoenen gaan maken good year welted en met poep kwaliteit leer, dan betekend het nog niet automatisch dat het goede schoenen zijn.


Dit was nu juist mijn punt.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Joseph Maligne
Reactie #12 Gepost op: 28 april 2007 – 17:11:10
Citaat van: "Bontius"
Citaat
Voor zover ik weet zijn alle CJ's good year, zelfs de benchgrade collectie.


Goed dat dat even bevestigd is. Ik twijfelde, aangezien Santoni, Berluti, EG e.a. gehuldigd worden, en C&J handgrade daar qua prijs flink onder zit.

Citaat
Ten tweede, wie zegt dat goodyear automatisch kwaliteit betekend. Ik kan ook wel schoenen gaan maken good year welted en met poep kwaliteit leer, dan betekend het nog niet automatisch dat het goede schoenen zijn.


Dit was nu juist mijn punt.

Maar dan maak je zelf de fout door over een kwaliteitsschoen te spreken, want dat wordt dus niet alleen bepaalt door de maakwijze. :D
This, madame, is Versailles.

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Joseph Maligne
Reactie #13 Gepost op: 28 april 2007 – 17:17:26
Citaat
Maar dan maak je zelf de fout door over een kwaliteitsschoen te spreken, want dat wordt dus niet alleen bepaalt door de maakwijze.


Ja, ok. Ik hanteerde even als definitie van kwaliteitsschoen schoenen die hier op dit forum als zodanig in aanmerking kwamen. Aangezien er een thread over deze schoenen wordt geopend...maar goed, fout gekozen constructie.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Joseph Maligne
Reactie #14 Gepost op: 28 april 2007 – 17:23:11
Overigens in het foto-overzicht van de maakwijze wel curieus dat de gelengveer (cambreur) bovenop de kurklaag ligt en niet eronder zoals gebruikelijk is volgens mij.

Verder oogt het redelijk standaard machinaal werk allemaal. Zoals te verwachten is voor die prijs. Zou die monk wel eens IRL willen zien. Misschien leuk voor erbij.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors