Auteur Topic: Verkeerd plooien van vB  (2573 keer gelezen)

Thibault

  • Gebruiker
  • Berichten: 227
    • Bekijk profiel
Verkeerd plooien van vB
Gepost op: 20 april 2007 – 23:18:28
Ik heb vorig jaar een paar zwarte vB monks gekocht, en ik heb ze nog maar enkele keren aangehad omdat ik deze normaal enkel draag op mijn smoking.

Maar daarnet heb ik ze eventjes gedragen en bij het stappen plooide de schoen naar binnen op de verkeerde plaats, nl laag op mijn wreef. Dit irriteert enorm en is niet aangenaam. Ik heb er nu veerspanners ingestoken, ik weet dat het niet goed is, ik wacht op cederhouten spanners. Maar ze vullen de schoen heel goed en hoog. Misschien helpt dat een beetje, maar ik betwijfel het.
Ze zijn ook al opgerokken geweest omdat ze nogal smal zaten.

Iemand een oplossing?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Verkeerd plooien van vB
Reactie #1 Gepost op: 21 april 2007 – 08:49:24
Ik had ooit een paar.... Waarvan de rechterschoen naar binnenplooide en de linkerschoen naar buiten... UIterst irritant estetisch gezien, maar dus ook zoals jij zegt, irriterend aan de voet!

Dat was ook gelijk mijn laatste paar schoenen uit dat segment....
Temeer ook omdat de leesten eigenlijk totaal niet bij mijn voet pasten en ik veel meer en beter keuze had in het High end segment!!

Een oplossing voor jouw paar is er dus imho niet, maar let wel op dat het niet weer gebeurd bij een volgend paar!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Thibault

  • Gebruiker
  • Berichten: 227
    • Bekijk profiel
Verkeerd plooien van vB
Reactie #2 Gepost op: 21 april 2007 – 09:17:55
Het irritante is dat ik het nu pas heb, en niet de eerste keren dat ik de schoen droeg.
Maar zoals je zegt, ik begin er ook meer en meer aan te denken om naar een graad van kwaliteit te gaan die wat hoger ligt. Misschien eens naar Parijs in de solden, meteen 50% korting. Met een beperkt studentenbudget is dat wel nodig.
Een cognac wholecut van C&J...nice

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Verkeerd plooien van vB
Reactie #3 Gepost op: 21 april 2007 – 10:15:03
Zijn ze niet een halve maat te groot?
esus saves, George Nelson withdraws!

Thibault

  • Gebruiker
  • Berichten: 227
    • Bekijk profiel
Verkeerd plooien van vB
Reactie #4 Gepost op: 21 april 2007 – 10:35:44
Neen, dat is het hem juist. Ze waren te smal, dus ik heb ze laten oprekken. Nu heb ik enkel last van de rechterschoen, die nu zelfs nog wat te smal is. :)

Dus te groot zijn ze zeker niet, misschien betert het een beetje als ik er wat meer op stap.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Verkeerd plooien van vB
Reactie #5 Gepost op: 21 april 2007 – 13:05:26
... ik moet even rectiviceren.... :oops:

het paar waar het bij mij om ging, waren "van Liers" uit de Grandstand line... Wel volledig goodyear gemaakt. De maat is verder perfect, maar dat zegt toch niks over de pasvorm van de leest...

Een schoen kan exact de goede confectiemaat hebben, maar dan dus toch nog "slobberen" Hoe beter de leest bij je voet past, of in ons geval (we hebben geen bespoke), hoe beter de voet bij de leest past, hoe beter de pasvorm!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Jip

  • Gebruiker
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
Verkeerd plooien van vB
Reactie #6 Gepost op: 22 april 2007 – 10:03:41
Wat meestal goed helpt tegen dit probleem is uiteraard wachten tot de irritatie weg is, dan een half/heel inleg zooltje erin leggen. Dan is er geen ruimte meer om naar binnen te plooien!

werkt vrijwel altijd!