Auteur Topic: [Shirt] Society Shop MTM  (23962 keer gelezen)

Soprano

  • Gebruiker
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
[Shirt] Society Shop MTM
Gepost op: 17 april 2007 – 14:24:33
Een aantal weken geleden de stoute schoenen aangetrokken en een MTM shirt besteld bij de Society Shop in Den Haag. Een tijd lang gebladerd in de stoffenboekjes en me toch wel enigzins verbaasd over het feit dat er niet zo heel erg veel bijzonders bij zat. Dat wil zeggen, wanneer je voor je eerste maathemd niet zo heel erg veel geld wilt uitgeven.

In categorie C (€150) dan toch een mooie lichtblauwe stof gevonden. Netjes geholpen en vakkundig opgemeten. Vier weken gewacht en toen kon ik mijn shirt gaan ophalen. Het leek wel een jurk. Echt, dit sloeg werkelijk nergens op. De mouwen waren ook veel te lang. Ik snapte het niet helemaal. Ik kwam toch voor een MAATshirt?

Na welgemeende excuses werd me verzekerd dat ze er alles aan zouden doen om het in orde te maken. Opnieuw opgemeten, veranderingen doorgevoerd in het systeem en binnen een week was het shirt klaar. Opnieuw aangepast en het klopte nu allemaal wel.

Het goede gevoel was wel weg, maar dat zou waarschijnlijk wel wegebben wanneer ik het shirt ging dragen. Thuisgekomen het shirt eerst gewassen. Na het strijken vond ik de stof wel wat 'hard' aanvoelen. Dat verwacht je toch niet van een shirt van €150? Het model is verder prima, mooie kraag, mooie parelmoer knopen, mooie afwerking.

Tot op heden kocht ik voornamelijk shirts van Van Laack(Royal). Hele mooie stoffen, mooie afwerking en ze blijven lekker zitten. Bij dit shirt vrees ik het ergste.

Mijn vaste klantenkaart heb ik als protest opgezegd. De manager vroeg nog wel of hij nog iets kon om het ontevreden gevoel weg te nemen. Ik heb hem verteld dat we het hier maar bij moesten laten.

Heel erg jammer allemaal.
Laatst bewerkt op: 31 augustus 2008 – 20:16:37 door Sergio

Dennis

  • Gebruiker
  • Berichten: 290
    • Bekijk profiel
Ervaring met Society Shop MTM
Reactie #1 Gepost op: 17 april 2007 – 14:31:58
Heel erg jammer dat je eerste maatwerk ervaring zo gelopen is.

Voor 150 euro heb je bij Shirtmakers een Sea Island stof, die zal wel lekker zacht blijven ;)

Hoop voor je dat een volgend maatshirt wel goed is.
"Suits are full of joy! They are the sartorial equivalent of a baby’s smile" - Barney Stinson

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Ervaring met Society Shop MTM
Reactie #2 Gepost op: 17 april 2007 – 14:41:14
Society hoor je inderdaad niet veel goede verhalen over. Voor 150 e. zijn er betere alternatieven.

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Ervaring met Society Shop MTM
Reactie #3 Gepost op: 17 april 2007 – 22:38:45
Citaat
Thuisgekomen het shirt eerst gewassen. Na het strijken vond ik de stof wel wat 'hard' aanvoelen.


Over dat wassen van shirts: de stof wordt sowieso al harder na een wasbeurt, ongeacht het merk of kwaliteit en al zeker bij machinewas. Of het nu bijenkorf, society of Finamore betreft. Dat de stof al zo snel hard aanvoelt, zal wel aan de beroerde kwaliteit van de stof in kwestie liggen. Maar zelfs de beste kwaliteit stoffen worden na verloop van tijd 'harder'. Juist door het wassen en inwerking van wasmiddel. Maar zelfs dan is het natuurlijk geen excuus voor deze wanprestatie van Society.

Broker

  • Gebruiker
  • Berichten: 70
    • Bekijk profiel
Ervaring met Society Shop MTM
Reactie #4 Gepost op: 18 april 2007 – 00:43:21
Jammer dat het zo is verlopen met je shirt, ik weet dat ze bezig zijn met nieuwe producenten zoeken voor de maat shirts, omdat de huidige niet kan voldoen aan de standaarden van Society. Zelf ben ik wel tevreden met de maat shirt die ik ook daar heb laten opmeten, verder ook een hele lekkere stof voor die 100,- die ik heb uitgegeven.

Wat je misschien beter zou kunnen proberen als je toch naar de duurdere shirts kijkt, een brioni, corneliani of een duurder shirt van society uit 't vak nemen en die naar je wensen laten vermaken. Niet een oplossing van de ultieme maat lief hebber, maar uit eigen ervaring weet ik dat je hierdoor meer kwaliteit hebt voor je geld dan een gemiddelde maat shirt, dat achteraf toch net niet is (met meerdere leveranciers overigens), en langer duurt voordat je het kan dragen.

Hiermee zeg ik overigens niet dat alle maat shirts of leveranciers die in deze prijsklasse leveren het slecht(er) doen, maar als je een leukere stof in combinatie met een goede harde boord zoekt die met de hand afgewerkt is, moet je eigenlijk (vind ik) vanaf 250,- als een indicator gebruiken.

Ik ben overigens wel benieuwd door wie je bent geholpen, een Surinaams meisje dat daar werkt is over ’t algemeen vrij goed in maatwerken.
Je carrière dank je immers aan je eerste vrouw, maar je daarop volgende huwelijken dank je aan je goudgerande carrière."

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
[Shirt] Society Shop MTM
Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2014 – 18:38:19
Vandaag 2 shirts laten aanmeten bij Society Shop, actie waar ik 50% kreeg op een tweede shirt.

Als de hemden over 5-6 weken binnen zijn zal ik foto's plaatsen.

Er wordt bij Society Shop geen gebruikt gemaakt van een pasoverhemd, alles is gemeten vanaf het lichaam.

Mark.Huizen

  • Gebruiker
  • Berichten: 362
  • Usus magister est optimus
    • Bekijk profiel
[Shirt] Society Shop MTM
Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2014 – 11:48:28
Vandaag 2 shirts laten aanmeten bij Society Shop, actie waar ik 50% kreeg op een tweede shirt.

Als de hemden over 5-6 weken binnen zijn zal ik foto's plaatsen.

Er wordt bij Society Shop geen gebruikt gemaakt van een pasoverhemd, alles is gemeten vanaf het lichaam.

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
[Shirt] Society Shop MTM
Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2014 – 11:55:26
Ikzelf ook, er waren niet heel veel extra opties waaruit ik kon kiezen maar voor die actie kon ik het niet laten om ze een keer te proberen.

Mark.Huizen

  • Gebruiker
  • Berichten: 362
  • Usus magister est optimus
    • Bekijk profiel
[Shirt] Society Shop MTM
Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2014 – 12:02:29
Wat voor stoffen heb je uitgekozen?
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
[Shirt] Society Shop MTM
Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2014 – 12:05:34
Wat voor stoffen heb je uitgekozen?

Lichtblauwe oxford en heelfijn visgraatje. 140gr 100%cotton

Mark.Huizen

  • Gebruiker
  • Berichten: 362
  • Usus magister est optimus
    • Bekijk profiel
[Shirt] Society Shop MTM
Reactie #10 Gepost op: 30 maart 2014 – 12:14:24
Lichtblauwe oxford en heelfijn visgraatje. 140gr 100%cotton

Goede keuze!

The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
[Shirt] Society Shop MTM
Reactie #11 Gepost op: 30 maart 2014 – 12:36:56
Welke vestiging ben je geweest? In Den Bosch lopen me er toch een stel pannekoeken rond,
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
[Shirt] Society Shop MTM
Reactie #12 Gepost op: 30 maart 2014 – 12:40:04
Welke vestiging ben je geweest? In Den Bosch lopen me er toch een stel pannekoeken rond,

Ik ben bij de vestiging te Eindhoven geweest, ik ben erg goed geholpen daar.
Volgende week zaterdag is daar trouwens de officiële opening.

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
[Shirt] Society Shop MTM
Reactie #13 Gepost op: 30 maart 2014 – 12:40:36
Hooghuisstraat toch?
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
[Shirt] Society Shop MTM
Reactie #14 Gepost op: 30 maart 2014 – 12:44:25
Hooghuisstraat toch?

klopt oude pand van James Hoed