Binnenkort komt mijn eerste bezoek aan een maatpakkenshop er aan en ik wil daar goed op voorbereid zijn. Een aantal dingen vallen mij op aan de huidige mode. Althans, aan de maatpakken die ik om me heen zie. Vandaar dat ik een paar vragen heb waarvan ik hoop dat jullie me er mee kunnen helpen!
1. Onderaan zie ik heel vaak geen omslag. Ik dacht altijd dat een omslag vrij normaal was bij een broek. Is dit iets tijdelijks of is dit normaal bij maatpakken?
2. Dat bandplooi mij niet staat is iets waar ik na 2 dockers broeken pas ben achter gekomen (achter elkaar, dus tot op de draad versleten

). Verder ben ik er nog niet helemaal uit. Ben in het bezit van forse bovenbenen en stevige knieën, maar een lengte maat die tussen de 30 en 32 inzit (jeans maat). Qua jeans en andere vrije tijdsbroeken heb ik bootcut broeken als oplossing gevonden, die staan me prima bij een paar hoge schoenen. Maar hoe voorkom ik bij een pak dat mijn onderlijf er uit ziet als een wortel? En dat zonder eruit te zien alsof ik net uit Grease ben weggelopen?
3. Hoogwater pijpen. Waarom lopen er zoveel mensen rond met (imho) te korte pijpen? Creër je hier soms een effect mee dat ik niet zie? En verwacht een kleermaker dat je dit ook wilt en moet je hem er nadrukkelijk op wijzen als wilt dat je broek gewoon net boven of op de hak van je schoen valt?
Alvast bedankt voor de hulp!