hoe doen ze dat eigenlijk zo'n scar? Zou Mischa dat ook kunnen?
Berluti: second skin shoesToen de popart-ster Andy Warhal Olga Berluti´s eerste klant werd en na enkele jaren terug kwam om zijn schoenen te repareren, bleek dat een nieuwe schoenmaker geboren wasIn 1962 ging de zeventienjarige Italiaanse Olga Berluti bij haar oom in Parijs werken, de derde generatie van een familie van schoenmakers. Geruime tijd later, in 1993, bezocht de baas van het luxe concern LVMH, Bernard Arnault, de winkel in de Franse hoofdstad. Hij was zo enthousiast dat hij de hele zaak opkocht. Sinds die tijd heeft Berluti winkels in Italië, Engeland, Japan, Rusland, Amerika en Zuid Korea geopend.Hoewel de dessins van de schoenen van Berluti over het geheel genomen nogal modern zijn, blijft het productie proces hetzelfde als vroeger. Het vervaardigen van een handgemaakte schoen waarop Olga zelfs tatoeages of piercings aanbrengt, neemt negen maanden in beslag. In de periode daar tussen komt de klant nog minstens een keer terug voor een extra passessie. Na een uitgebreid voetonderzoek, kan de klant kiezen uit verschillende bijzondere leersoorten, waaronder ook krokodillen- en struisvogelleer en een variëteit aan kleuren van bruin tot knalroze. Een nauwkeurig gesneden houten model van de voet wordt de basis van de schoen die uit een stuk leer gemaakt wordt. Om uiteindelijk Berluti’s goedkeuring te krijgen, moet het paar schoenen aanvoelen als een tweede huid. Niets is vreselijker dan een paar schoenen dat niet comfortabel zit. Olga Berluti ziet zichzelf als een simpele arbeider, maar iedereen die een paar meter op ’haar’ schoenen heeft gelopen zal het hier ongetwijfeld niet mee eens zijn.Wilt u zelf ook een paar unieke Berluti schoenen hebben? Dat kan. Twee keer per jaar komt Olga Berluti of haar meesterschoenmaker naar onze winkel tijdens onze Meet to Measure weekenden.
Hoorde gisteren een verkoper van Oger tegen een klant vertellen dat men Berluti gaat verkopen in de Oger winkels. Ik bid op mijn blote knietjes dat het niet "per Oger Berluti's"worden.
Omdat Per Oger een beetje gelijk staat aan verkrachting van een merk (in mijn ogen iig, en kennelijk ook in die van Zampa)
Ja en waarom Per als ik vragen mag is de Nederlandse taal niet meer goed genoeg voor onze verkopers?