Auteur Topic: riem of niet?  (12966 keer gelezen)

Carlito

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
riem of niet?
Gepost op: 28 maart 2007 – 22:14:58
Binnenkort ga ik trouwen. Ik heb inmiddels alles aangeschaft, maar tijdens het passen van de kleding werd me verteld dat het mooier zou zijn het geheel zonder riem te dragen. Zelf heb ik daar mijn bedenkingen over. Het kostuum heeft nl. de lusjes voor riem en is dus niet per definitie bedoeld om zonder riem te dragen lijkt me. Is het dragen van geen riem wel of not-done?

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
riem of niet?
Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2007 – 22:16:57
Tjah persoonlijk zou ik op m'n huwelijksdag bretels dragen maar dan wel met een broek zonder riemlusjes. Velen vinden het not done om bretels te dragen als je broek riemlusjes heeft, zelf doe ik het wel eens.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
riem of niet?
Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2007 – 22:19:00
Ik ben het met Vortex eens. Misschien gewoon de riemlusjes eraf laten halen en er bretelsknopen in laten zetten. :D
This, madame, is Versailles.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
riem of niet?
Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2007 – 22:23:49
Draag je hem toch gewoon met riem die ene keer zal geen moer uitmaken lijkt me.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
riem of niet?
Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2007 – 22:36:17
Citaat van: "gusto napolitano"
Draag je hem toch gewoon met riem die ene keer zal geen moer uitmaken lijkt me.

 :lol:  :lol:
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
riem of niet?
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2007 – 22:38:54
Ja toch dat hij gaat trouwen is belanrijker dan die riem.Alsof ze alleen maar op zijn trouwdag kijken of die een riem aan heeft of niet.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
riem of niet?
Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2007 – 22:40:29
Zoals altijd gaat het om de details lijkt me.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Aaron

  • Gast
riem of niet?
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2007 – 22:40:30
Citaat van: "gusto napolitano"
Ja toch dat hij gaat trouwen is belanrijker dan die riem.Alsof ze alleen maar op zijn trouwdag kijken of die een riem aan heeft of niet.


 8)

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
riem of niet?
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2007 – 22:44:43
Citaat van: "gusto napolitano"
Ja toch dat hij gaat trouwen is belanrijker dan die riem.Alsof ze alleen maar op zijn trouwdag kijken of die een riem aan heeft of niet.

Opzich wel, maar hij vraag er zelf naar, dus het houdt hem bezig.
This, madame, is Versailles.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
riem of niet?
Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2007 – 22:46:28
ik zou of een riem of bretels dragen.
Alvast gefeliciteerd! :D

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
riem of niet?
Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2007 – 22:48:55
Citaat van: "Sergio"
Zoals altijd gaat het om de details lijkt me.
Dat wel maar de vraag van hem of het dragen van een riem dan wel done or not done is lijkt me duidelijk bij een broek met riemlussen.Dus gewoon een riem dragen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: riem of niet?
Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2007 – 23:19:19
Citaat van: "Carlito"
Binnenkort ga ik trouwen. Ik heb inmiddels alles aangeschaft, maar tijdens het passen van de kleding werd me verteld dat het mooier zou zijn het geheel zonder riem te dragen. Zelf heb ik daar mijn bedenkingen over. Het kostuum heeft nl. de lusjes voor riem en is dus niet per definitie bedoeld om zonder riem te dragen lijkt me. Is het dragen van geen riem wel of not-done?

Als je van plan bent om een broek aan te trekken met lussen én je biedt de aanwezigen een blik op je broeksband, dan sowieso een riem wat mij betreft. Hoewel je gasten zich er misschien minder aan storen, zou het -in mijn beleving tenminste- zonde zijn als je zo op foto's wordt vastgelegd.

De heer Kelder doet de 'bretels met riemlussen-look' op de onderste foto van de eerste post even voor:

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=76&postdays=0&postorder=asc&start=12

Hier hoef je dus alleen de bretels weg te denken om een idee te krijgen van het resultaat van je trouwfoto's.

Als de pasvorm van je broek bijzonder goed is, dan kun je natuurlijk de broek zonder riem dragen en de lussen laten verwijderen. Is de pasvorm minder dan geweldig óf je wilt een formelere verschijning, dan kun je altijd kiezen voor bretels, als de broek daarvoor geschikt gemaakt kan worden tenminste. Niet alle broeken zijn even geschikt voor bretels. Voor een voorbeeld daarvan, zie de bovenste foto van de post waar ik hierboven naar link.

Voor een illustratie van een broek die écht is gemaakt om gedragen te worden met bretels, met daarbij een beschrijving van het verschil door Nexus:

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=76&postdays=0&postorder=asc&start=128

Hier nog een beschrijving afkomstig uit de lijst met bookmarks die ik gedurende de afgelopen tijd heb aangelegd:

http://www.bownsbespoke.com/albertthurston.htm

Tot slot: wellicht ten overvloede, je zult natuurlijk wel een hemd zonder een borstzakje nodig hebben, wil je überhaupt over bretels na kunnen gaan denken.

Groeten,
Don

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
riem of niet?
Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2007 – 23:24:06
Bretels zijn wel grappig later op de avond als je gaat feesten, hangen al die vrouwen aan je, maargoed....


Voor je trouwerij zou ik kiezen of geen riemlusjes en bretels of riemlusjes en riem, rest is gewoon suf, een riem hoort gewoon...

Bretels wel met knopen in de broek en vorkjes om het te bevestigen natuurlijk :P

Carlito

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
riem of niet?
Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2007 – 16:43:24
Bedankt voor de reacties. Uiteraard maakt het voor het gevoel van het trouwen niet uit of er een riem om mijn pantalon zit of niet. Normaliter ben ik eigenlijk altijd van de riemen, maar omdat er nu gezegd werd dat het wellicht mooier zou zijn zonder, ontstond er enige twijfel. Inmiddels ben ik er uit: wel een riem.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
riem of niet?
Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2007 – 16:45:07
Precies dat zou ik ook doen alvast veel plezier op die speciale dag.
Support your local Mikey Fuoco chapter.