Auteur Topic: Slim fit polo's  (90184 keer gelezen)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Re: Slim fit polo's
Reactie #225 Gepost op: 31 mei 2012 - 15:10:17
De Polo is een goed alternatief voor een linnen casual shirt bij dertig of meer graden in de Provence.
Bijvoorbeeld al ik -s'ochtends naar de bakker loop, dan schiet ik even een paar mocassins aan (tegenwoordig heet het type dat ik bij warm weer draag driving shoes geloof ik ) een (korte) katoenen, of linnen broek en een Polo.

Ik vind het bij warm weer een prettig kledingstuk en alleen een T-shirt vind ik gewoon not done. Polo is toch veel gekleder. Een Polo is voor mij een zeer functioneel kledingstuk, bij warm weer en casual gebruik.

L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #226 Gepost op: 31 mei 2012 - 15:40:22
Sort of eens met Ama, ik vind een kraagje sowieso mooier staan dan de hals van een t-shirt.

Vrijwel al mijn polo's zijn van Lacoste, heb ook wel iets van elke lijn, de zilveren krokodil is mijn favoriet vanwege de pasvorm, stof en het wat subtielere logo.

Maar mijn twee meest favorieten zijn de gelimiteerde editie 75th anniversary polo's, die gebaseerd waren op de aller eerste polo's van Lacoste.
Beste pasvorm, hele fijne stof en net zoals op het eerste polo shirt staat er een geborduurde krokodil op in de kleur van de stof.
Deze waren toentertijd alleen verkrijgbaar in de kleuren: "Failaise" & "Chinchilla" (Eigenlijk gewoon net niet zwart en net niet wit.)

Laatst bewerkt op: 31 mei 2012 - 15:46:04 door Laurens
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #227 Gepost op: 31 mei 2012 - 15:43:00
Trucje, custom fit van RL maatje kleiner dan je gewend bent, zitten ze prima.
De polo's van RL blijven voor mij toch 1 van de beste.

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #228 Gepost op: 31 mei 2012 - 15:44:40
Bij de custom-fit is de achterkant altijd zo lang, groot nadeel.
De slim-fit heeft dit stukken minder.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #229 Gepost op: 31 mei 2012 - 15:44:53
De polo is een goedwaardeloos alternatief voor een linnen casual shirt.

Juist.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #230 Gepost op: 31 mei 2012 - 15:45:43
De Polo is een goed alternatief voor een linnen casual shirt bij dertig of meer graden in de Provence.
Bijvoorbeeld al ik -s'ochtends naar de bakker loop, dan schiet ik even een paar mocassins aan (tegenwoordig heet het type dat ik bij warm weer draag driving shoes geloof ik ) een (korte) katoenen, of linnen broek en een Polo.

Ik vind het bij warm weer een prettig kledingstuk en alleen een T-shirt vind ik gewoon not done. Polo is toch veel gekleder. Een Polo is voor mij een zeer functioneel kledingstuk, bij warm weer en casual gebruik.

Ook bij dit weer hoor. ;)
Kobaltblauwe RL, lichte zandkleurige Sartoria Tramarossa en Sperry's eronder.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #231 Gepost op: 31 mei 2012 - 15:49:03
Bij de custom-fit is de achterkant altijd zo lang, groot nadeel.
De slim-fit heeft dit stukken minder.
Klopt, maar daar hebben we een kleermaker voor. ;)

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #232 Gepost op: 31 mei 2012 - 16:47:20
Sort of eens met Ama, ik vind een kraagje sowieso mooier staan dan de hals van een t-shirt.

Vrijwel al mijn polo's zijn van Lacoste, heb ook wel iets van elke lijn, de zilveren krokodil is mijn favoriet vanwege de pasvorm, stof en het wat subtielere logo.

Maar mijn twee meest favorieten zijn de gelimiteerde editie 75th anniversary polo's, die gebaseerd waren op de aller eerste polo's van Lacoste.
Beste pasvorm, hele fijne stof en net zoals op het eerste polo shirt staat er een geborduurde krokodil op in de kleur van de stof.
Deze waren toentertijd alleen verkrijgbaar in de kleuren: "Failaise" & "Chinchilla" (Eigenlijk gewoon net niet zwart en net niet wit.)

Zeer mooi zo'n embroidered krokodilletje. Jammer dat ze dit niet meer verkopen.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #233 Gepost op: 31 mei 2012 - 16:50:34
Het lijkt me alleen niet echt een krokodilletje, eerder een beste krokodil..

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #234 Gepost op: 31 mei 2012 - 18:19:29
Juist.

Tja, Carwo dat ligt er aan hoe je het woord "alternatief" wilt uitleggen.

In het kort komt het er op neer, dat een casual linnen hemd mijn voorkeur voor warm weer bij >25c is.

Voor de momenten dat ik minder "gekleed" hoef te gaan en het geheel sportiever kan zijn.
Dus bijvoorbeeld, als ik de croissants en de pain brioche in de ochtend bij de bakker ga halen, volstaat de Polo.
Aan de rand van het zwembad met een glas witte wijn, vind ik de Polo bijvoorbeeld ook een beter "alternatief" dan een linnen hemd.

Kleed je naar de gelegenheid is en blijft het motto, wat mij betreft.

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #235 Gepost op: 31 mei 2012 - 18:21:12
Ik heb dit jaar al een keer gezegd dat polo's voor kinderen zijn, dus ik kom hier volgend jaar op terug.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #236 Gepost op: 31 mei 2012 - 18:26:43
Ik blijf graag kind.  :mrgreen:
if i stop lying i just disappoint you

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #237 Gepost op: 31 mei 2012 - 18:34:16
Hoe lang duurt het voor het doordringt, dat je wel veel kunt zeggen en niemand luisteren wil?   :wink:

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #238 Gepost op: 31 mei 2012 - 18:42:26
Hoe lang duurt het voor het doordringt, dat je wel veel kunt zeggen en niemand luisteren wil?   :wink:

Is dit een vraag aan jezelf? :wink:

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #239 Gepost op: 01 juni 2012 - 15:04:28

Dit soort temperaturen komen in Nederland niet voor, dus is de inzetbaarheid alleen al om deze reden net aan de orde alhier.

Ik ben het met je eens dat een polo gekleder staat dan een T-shirt, deze beide kledingstukken draag ik overigens uitsluitend tijdens het sporten en nimmer en plein public.

Strakke T-shirts en Polo's zijn helemaal niet gekleed, omdat het lijf dan toch wel erg in beeld verschijnt en dat is zelden fraai te noemen.
Een wat los zittende Polo is bij eerder genoemde temperaturen echter wel een alternatief te noemen, hoewel ik ze ook dan vermijd en een shirt draag van een wat zomers materiaal.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“