Auteur Topic: Delsiena shirts  (3787 keer gelezen)

klav

  • Gebruiker
  • Berichten: 266
    • Bekijk profiel
Delsiena shirts
Gepost op: 26 maart 2007 – 21:25:39
Daarstraks even gaan kijken in een winkel in antwerpen met een gigantisch aanbod Canali. De verkoper zei dat ie ook Delsiena verkocht "heel goed en niet duur", je mocht rekenen 120-150 euro

Iemand al eens van die merk gehoord?
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Delsiena shirts
Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2007 – 21:29:02
Citaat van: "klav"
Daarstraks even gaan kijken in een winkel in antwerpen met een gigantisch aanbod Canali. De verkoper zei dat ie ook Delsiena verkocht "heel goed en niet duur", je mocht rekenen 120-150 euro

Iemand al eens van die merk gehoord?


http://www.getshirty.com/getshirty/dept.asp?dept_id=3137&

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Delsiena shirts
Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2007 – 21:31:27
Ik zie wel eens de advertentie van hun in de L'uomo.....

http://www.delsiena.com/
Support your local Mikey Fuoco chapter.

klav

  • Gebruiker
  • Berichten: 266
    • Bekijk profiel
Delsiena shirts
Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2007 – 22:34:05
de vraag was eerder "is het wat?"
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Delsiena shirts
Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2007 – 22:39:50
Citaat van: "klav"
de vraag was eerder "is het wat?"


Ik heb geen idee, maar zover ik op de site de foto's heb bekeken is het niet echt mijn ding.

Zie ook net dat de shirts een rechte onderkant hebben ipv rond.
Vind het ook iets te kleurig, al zitten er wel mooie blauwe strepen bij.

TheShirtmakersGuild

  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: Delsiena shirts
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2007 – 13:23:50
Citaat van: "klav"
Daarstraks even gaan kijken in een winkel in antwerpen met een gigantisch aanbod Canali. De verkoper zei dat ie ook Delsiena verkocht "heel goed en niet duur", je mocht rekenen 120-150 euro

Iemand al eens van die merk gehoord?


Welke winkel was dat als ik vragen mag?

klav

  • Gebruiker
  • Berichten: 266
    • Bekijk profiel
Delsiena shirts
Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2007 – 14:10:28
De naam weet ik zo van buiten niet. In het Empire Center (appelmansstraat) zijn een 3-4 tal winkels. Aan de overkant is een "barbershop" met rood/blauw/witte ronddraaiende lichtdingen buiten (dit dus). In z'n etalage ligt alleen Canali.

Als ik er nog eens passeer kijk ik wel eens naar de naam.
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

Napoleon

  • Gast
Delsiena shirts
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2007 – 14:41:57
op de site staan niet echt bijzondere dingen

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Delsiena shirts
Reactie #8 Gepost op: 27 september 2008 – 11:48:48
De shirts bij shoes and shirts (eigen label) uit het rek worden gemaakt bij Milena (zei de verkoper). Na wat opzoekingswerk zie ik dat Delsiena shirts dezelfde als de Milena shirts zijn. Milena is de naam van één van de medeoprichters van het merk. Dus Milena is delsiena. Zij maken ook shirts voor ander fabrikanten en zijn erg gerenomeerd en maken enkel shirts. Ook de prijs is dik in orde (rond de 120 euro). Ik heb er twee shirts van en moet zeggen dat ze erg goed zijn. Dus prijs kwaliteit is het dik in orde.

Andreas

  • Gebruiker
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re: Delsiena shirts
Reactie #9 Gepost op: 27 september 2008 – 13:41:56
Ik heb weleens met zo'n hemd in mijn handen gestaan bij Megazino op de Rozengracht, maar ik was er niet erg gecharmeerd van. Wat mij betreft hooguit te vergelijken met Boss of D&G, maar dan misschien wat conventioneler. Qua maakwijze in ieder geval ondermaats vergeleken bij Borrelli/Kiton/Finamore/Barba. Het fatte a mano gehalte is erg laag, volgens mij alleen de mouwaanzet. De hemden zijn overigens ook voor een paar tientjes te koop op Yoox.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Delsiena shirts
Reactie #10 Gepost op: 27 september 2008 – 13:54:08
Ja maar een Borrelli en andere kost dan ook drie keer zoveel. Bovendien bezit ik wat Brioni shirts maar die zijn hun geld (300 euro) niet echt waard. Pasvorm is niet denderend en stof is niet beter dan de shirts van van Laack (die zijn goed maar ook veel goedkoper). Ik spreek dan wel over het RTW werk. Hoe het zit met maatwerk van Brioni of Borrelli kan ik enkel concluderen dat het goed is (van hier te lezen). Maar dan zit je al aan een erg duur shirt natuurlijk. Nu vind ik persoonlijk de afwerkingsgraad van de S&S shirts goed voor hun prijs. Persoonlijk wil ik niet meer dan 200 euro voor een shirt geven en wat meer aan schoenen (lees veel meer)