Auteur Topic: [Broek] Pijpen versmallen  (57885 keer gelezen)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Broek] Pijpen versmallen
Reactie #15 Gepost op: 06 juli 2007 - 19:51:53
Bedankt voor jullie reacties. Het verschil boven/onder de knie kan dan inderdaad wat groot uitvallen. Bij nader inzien lijkt me het versmallen van de hele pijp dan inderdaad een betere oplossing. De broek is in ieder geval niet laag van taille, dus in dat opzicht zou het moeten kunnen.

Ik denk dat ik eerst van een wat oudere broek die ik niet zo veel draag (nagenoeg hetzelfde model) de hele pijp laat versmallen en als dat goed uitvalt, laat ik met een nieuwe broek hetzelfde doen.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16 Gepost op: 07 juli 2007 - 00:05:03
Citaat van: "Jesper"
Een aantal van mijn broeken heeft een rechte pijp van zo'n 21 cm breed. Nu zitten deze broeken mij erg goed, alleen ben ik de toelopende, iets slankere pijp wat mooier gaan vinden (SF-invloeden? :wink:). Ik zit er dus over te denken om ze van de knie tot het uiteinde van de pijp (rond de onderbenen dus) te laten versmallen tot bijvoorbeeld zo'n 19 cm, zodat de pijp iets toelopend is. Geen hoogwater, maar een lichte knik op de schoen. Echter ben ik wat langer (ruim 1.90 meter) en smal (net geen 65 kg), dus ik vraag mij af of het wel zo'n een goed idee is.

Dus, waarde SF'ers, is dit goed mogelijk zonder dat de verhoudingen e.d. helemaal kwijtraken en zo ja, is dit verstandig?

Persoonlijk denk ik dat het zonder foto's moeilijk wordt om daar iets zinnigs over te zeggen.

Groeten,
Don

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17 Gepost op: 07 juli 2007 - 00:08:06
Gewoon doen, laat al m'n broeken vermaken. Als je een goede kleermaker hebt kan hij je goed adviseren.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #18 Gepost op: 07 juli 2007 - 00:29:04
Citaat van: "Don"
Een aantal van mijn broeken heeft een rechte pijp van zo'n 21 cm breed. Nu zitten deze broeken mij erg goed, alleen ben ik de toelopende, iets slankere pijp wat mooier gaan vinden (SF-invloeden? :wink:). Ik zit er dus over te denken om ze van de knie tot het uiteinde van de pijp (rond de onderbenen dus) te laten versmallen tot bijvoorbeeld zo'n 19 cm, zodat de pijp iets toelopend is. Geen hoogwater, maar een lichte knik op de schoen. Echter ben ik wat langer (ruim 1.90 meter) en smal (net geen 65 kg), dus ik vraag mij af of het wel zo'n een goed idee is.

Dus, waarde SF'ers, is dit goed mogelijk zonder dat de verhoudingen e.d. helemaal kwijtraken en zo ja, is dit verstandig?

Persoonlijk denk ik dat het zonder foto's moeilijk wordt om daar iets zinnigs over te zeggen.

Groeten,
Don

Citaat van: "Vortex"
Gewoon doen, laat al m'n broeken vermaken. Als je een goede kleermaker hebt kan hij je goed adviseren.

Behalve hetgeen Vortex hier zegt...

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 07 juli 2007 - 12:52:15
Goed, ik heb het gevraagd en het blijkt in mijn geval het beste te zijn om vanaf de knie te versmallen. Ik laat het resultaat wel weten.

Bedankt voor de reacties!  :)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #20 Gepost op: 10 juli 2007 - 22:38:30
Ik laat het resultaat wel weten.

De pijp is op het einde versmald tot bijna 19 cm en het resultaat is prima. :)
Ik post nog wel een keer een foto in het 'Wat dragen de heren vandaag'-topic.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Broek] Pijpen versmallen
Reactie #21 Gepost op: 24 mei 2010 - 09:20:18
Versmallen: binnennaad, buitennaad of allebei?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #22 Gepost op: 24 mei 2010 - 10:12:18
Versmallen: binnennaad, buitennaad of allebei?

Afhankelijk van hoeveel stof eruit moet. Meer dan twee anderhalve centimeter zou ik aan twee kanten laten doen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #23 Gepost op: 24 mei 2010 - 10:13:53
Afhankelijk van hoeveel stof eruit moet. Meer dan twee centimeter zou ik aan twee kanten laten doen.

Ongeveer één centimeter.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 24 mei 2010 - 10:15:42
Zie edit. ;) Zou de binnennaad nemen, maar misschien kan je dat beter aan de kleermaker overlaten. Eén centimeter van de omtrek of van de halve omtrek trouwens? Ik sprak over de totale omtrek.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #25 Gepost op: 24 mei 2010 - 10:17:47
Zie edit. ;) Zou de binnennaad nemen, maar misschien kan je dat beter aan de kleermaker overlaten. Eén centimeter van de omtrek of van de halve omtrek trouwens? Ik sprak over de totale omtrek.

Huiskleermaker... Eén à anderhalve centimeter van de helft. (Van 20.5 naar 19 cm voetwijdte.)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 24 mei 2010 - 10:21:23
Dan zou ik echt kiezen voor beide naden, pak je alleen de binnen- of buitennaad heb je grote kans dat de pijp onnatuurlijk om je been draait. En zo hoog mogelijk beginnen hè, liefst vanuit de heup, in een recht lijn naar beneden. Je verliest dan boven bijna niets dus je hoeft ook niet bang te zijn dat de broek dan te strak om de dijbenen zit. Je krijgt dan ook het meest natuurlijke resultaat. Begin je te laag dan ziet het er vaak maar gekunsteld uit.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #27 Gepost op: 24 mei 2010 - 10:23:56
Thanks, Mike. Ik leg het voor...

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #28 Gepost op: 24 mei 2010 - 22:44:36
Dan zou ik echt kiezen voor beide naden, pak je alleen de binnen- of buitennaad heb je grote kans dat de pijp onnatuurlijk om je been draait. En zo hoog mogelijk beginnen hè, liefst vanuit de heup, in een recht lijn naar beneden. Je verliest dan boven bijna niets dus je hoeft ook niet bang te zijn dat de broek dan te strak om de dijbenen zit. Je krijgt dan ook het meest natuurlijke resultaat. Begin je te laag dan ziet het er vaak maar gekunsteld uit.

Dit is een uitstekende tip, weet ik ook uit ervaring...

Kravata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #29 Gepost op: 29 december 2010 - 11:09:22
Ik zit met een aantal  jeans. standaard regular fits van boss. De brede pijpen vallen erg lelijk op een nette schoen. De pijpen wil ik wat smaller, rond de dijen gaat smaller niet meer.

Is dit goed te doen met jeans zonder een rare vorm te krijgen omdat het hele model recht loopt.
En aan wat voor kosten kan ik denken? 10-15eu per paar?