Auteur Topic: [Leiden] Winkels  (6101 keer gelezen)

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Leiden] Winkels
Gepost op: 06 november 2004 – 12:07:55
Citaat van: "fkk"
Dag allemaal, ontdek net het voorsteltopic

Ben 32, werk bij de NS (afdeling "treinen"), hou van mooie spullen die vaak - hoe kan dat toch - italiaans blijken te zijn. Woon samen in Leiden.
Sinds mijn eerste maatpak (Zileri, 3 jr geleden) kan ik niet meer zonder en gaat een aanzienlijk deel van mijn inkomen aan uiterlijkheden op....


Wat zijn jouw favoriete winkels in Leiden? (voor zover er die zijn in het uitermate schrale aanbod van 'kwaliteitswinkels' in Leiden)
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
[Leiden] Winkels
Reactie #1 Gepost op: 06 november 2004 – 12:11:46
Citaat van: "Solitarias"
(voor zover er die zijn in het uitermate schrale aanbod van 'kwaliteitswinkels' in Leiden)

:D
Maar daar heb je wel gelijk in, er zijn maar weinig winkels met een engzins leuk aanbod. Dennis is denk ik de enige die wat leuke dingen verkoopt...

fkk

  • Gebruiker
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
[Leiden] Winkels
Reactie #2 Gepost op: 06 november 2004 – 13:45:30
- Dennis heb ik een beetje een hekel aan, maar dat komt door die ouwe gladde mafia-lookalike verkoper van ze. Zo'n vent die zegt 'die mouwlengte is perfect meneer, u heeft ongelijk' als de mouw zo ongeveer tot aan je horloge komt. Of 'nee meneer, passen doen we niet, maar gaat u er maar van uit dat-ie goed zit' bij een Borelli hemd van 200 E. Maar ze hebben best mooie spullen inderdaad.
- Alessandro kom ik ook wel eens maar ook van dat mannetje krijg ik een beetje de kriebels.
- Heeren van Bree kwam ik vroeger vaker, heb daar drie maatpakken gekocht (2x Zileri Abito Privato, 1x Scabal Sartoriale).  Maar die Scabal heeft-ie eigenlijk verknald (ongelijke mouwen (!!), verkeerde zakken in broek, geen kissing buttons) en toen ik bleef klagen werd-ie geirriteerd en ik daarna ook, ga daar dus niet meer heen. (Oh ja, ook 2 Zileri maathemden die -ook na correcties- van geen kanten klopten (ongelijke mouwen, TE strak, slordige naden, hopeloos.))
En nou niet allemaal denken wat een zeikert die vent, het zijn echt alleen deze zaken waar ik dat heb en laten ze nou toevallig alledrie in Leiden liggen.... Ik ben gewoon een pietje precies en dat is de gemiddelde klant daar kennelijk niet...

Dus ik ga meestal naar Kool, Chasen's, PC Hooft.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Leiden] Winkels
Reactie #3 Gepost op: 06 november 2004 – 16:41:13
Ja, die kerel bij Dennis: herkenbaar!

Ik heb overigens nog NOOIT bij een Nederlandse winkel een pashemd aangetroffen, terwijl dit bv in Jermyn Street (Lewin, Pink, Hackett bijvoorbeeld) de gewoonste zaak vd wereld is.
Zelfs bij Oger hebben ze geen pashemden.....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[Leiden] Winkels
Reactie #4 Gepost op: 07 november 2004 – 11:23:08
Citaat van: "Solitarias"
Ja, die kerel bij Dennis: herkenbaar!

Ik heb overigens nog NOOIT bij een Nederlandse winkel een pashemd aangetroffen, terwijl dit bv in Jermyn Street (Lewin, Pink, Hackett bijvoorbeeld) de gewoonste zaak vd wereld is.
Zelfs bij Oger hebben ze geen pashemden.....

Dus koop je maar blind? Zou ik niet snel durven...

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
[Leiden] Winkels
Reactie #5 Gepost op: 07 november 2004 – 21:34:45
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Solitarias"
Ja, die kerel bij Dennis: herkenbaar!

Ik heb overigens nog NOOIT bij een Nederlandse winkel een pashemd aangetroffen, terwijl dit bv in Jermyn Street (Lewin, Pink, Hackett bijvoorbeeld) de gewoonste zaak vd wereld is.
Zelfs bij Oger hebben ze geen pashemden.....

Dus koop je maar blind? Zou ik niet snel durven...


Ik ken eigenlijk ook maar een paar winkels welke pashemden hebben. Waaronder Jacques D'Arriege in A'dam.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Huey

  • Gast
[Leiden] Winkels
Reactie #6 Gepost op: 07 november 2004 – 22:00:54
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Solitarias"
Ja, die kerel bij Dennis: herkenbaar!

Ik heb overigens nog NOOIT bij een Nederlandse winkel een pashemd aangetroffen, terwijl dit bv in Jermyn Street (Lewin, Pink, Hackett bijvoorbeeld) de gewoonste zaak vd wereld is.
Zelfs bij Oger hebben ze geen pashemden.....

Dus koop je maar blind? Zou ik niet snel durven...

Ik koop eigenlijk altijd blind ja.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[Leiden] Winkels
Reactie #7 Gepost op: 08 november 2004 – 08:02:49
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Solitarias"
Ja, die kerel bij Dennis: herkenbaar!

Ik heb overigens nog NOOIT bij een Nederlandse winkel een pashemd aangetroffen, terwijl dit bv in Jermyn Street (Lewin, Pink, Hackett bijvoorbeeld) de gewoonste zaak vd wereld is.
Zelfs bij Oger hebben ze geen pashemden.....

Dus koop je maar blind? Zou ik niet snel durven...

Ik koop eigenlijk altijd blind ja.

Heb ik nog nooit gedaan en zou ik ook niet snel doen.

Bij de Boss-winkel in Brussel weigerden ze een shirt uit de verpakking te halen om aan te laten trekken. Dan maar niet kopen dus. De Kenzo winkel was gelukkig wel klantvriendelijker.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Leiden] Winkels
Reactie #8 Gepost op: 08 november 2004 – 12:50:42
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Solitarias"
Ja, die kerel bij Dennis: herkenbaar!

Ik heb overigens nog NOOIT bij een Nederlandse winkel een pashemd aangetroffen, terwijl dit bv in Jermyn Street (Lewin, Pink, Hackett bijvoorbeeld) de gewoonste zaak vd wereld is.
Zelfs bij Oger hebben ze geen pashemden.....

Dus koop je maar blind? Zou ik niet snel durven...


Ja, vroeger wel, maar zou ik nu niet meer doen.....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

guest45

  • Gast
[Leiden] Winkels
Reactie #9 Gepost op: 09 november 2004 – 23:25:00
Blind kopen? Tuurlijk...geld moet wapperen  :wink:

Jason

  • Gast
[Leiden] Winkels
Reactie #10 Gepost op: 10 november 2004 – 18:36:42
wat ik doe om bij goede winkels goed behandeld te worden: neem iemand mee. The society shop is berucht om haar arrogante verkoper, maar zodra ik (in mijn geval een ouder iemand) meeneem, halen ze zelfs ong. 20 spelden uit een opgevouwen overhemd als je dat wil (ik wilde dat). Dit was trouwens in maastricht.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Leiden] Winkels
Reactie #11 Gepost op: 10 november 2004 – 18:45:24
Ik heb nooit problemen met verkopers draag veel maatwerk dus ze doen dan gelijk niet arrogant.Verkopers denken maar al te graag dat ze alles weten en gedragen zich daar ook naar.Zien ze aan de kleding die je aan heb dat het uit het hogere segment is dan fluiten ze gelijk een toontje lager.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
[Leiden] Winkels
Reactie #12 Gepost op: 10 november 2004 – 23:32:34
Het is voor mij heel erg simpel. Als ze arrogant doen of zijn ben ik gelijk weg. Heb een hekel aan van die simpele verkopertjes die denken dat ze alles zijn. Ze horen je bijvoorbeeld ook niet op je uiterlijk te beoordelen. Sommige mensen lopen er bij alsof het armoed zaaiers zijn, maar hebben geld genoeg.

Huey

  • Gast
[Leiden] Winkels
Reactie #13 Gepost op: 10 november 2004 – 23:36:18
Citaat van: "Bonne"
Het is voor mij heel erg simpel. Als ze arrogant doen of zijn ben ik gelijk weg. Heb een hekel aan van die simpele verkopertjes die denken dat ze alles zijn. Ze horen je bijvoorbeeld ook niet op je uiterlijk te beoordelen. Sommige mensen lopen er bij alsof het armoed zaaiers zijn, maar hebben geld genoeg.

Zo denk ik er ook over, als ik een arrogante verkoper te pakken heb zeg ik gewoon 'Bedankt voor de info' om er vervolgens niet meer terug te komen. Er zijn genoeg winkels waar ik wel netjes geholpen wordt.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[Leiden] Winkels
Reactie #14 Gepost op: 11 november 2004 – 07:36:23
Citaat van: "Bonne"
Het is voor mij heel erg simpel. Als ze arrogant doen of zijn ben ik gelijk weg. Heb een hekel aan van die simpele verkopertjes die denken dat ze alles zijn. Ze horen je bijvoorbeeld ook niet op je uiterlijk te beoordelen. Sommige mensen lopen er bij alsof het armoed zaaiers zijn, maar hebben geld genoeg.

Zo hebben er al een aantal zaken bij mij afgedaan...

Wil het na een tijd wel weer eens proberen maar meestal ben ik dan weer snel de zaak uit. Ik heb liever dat leuke zaken mijn geld verdienen.