Poll

Welke pak maat draag je?

Kleiner
5 (4.5%)
42
4 (3.6%)
44
12 (10.7%)
46
25 (22.3%)
48
27 (24.1%)
50
18 (16.1%)
52
14 (12.5%)
54
2 (1.8%)
56
4 (3.6%)
Groter
1 (0.9%)

Totaal aantal stemmen: 96

Poll gesloten: 06 maart 2007 – 16:29:44

Auteur Topic: Welke pakmaat draag je?  (34523 keer gelezen)

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #75 Gepost op: 02 november 2010 – 22:56:02
Weet eigenlijk zeker van niet, geloof me. Enige mogelijkheid lijkt mij om beide pakken te kopen door gebruik te maken van de aanbieding.

Designo

  • Gebruiker
  • Berichten: 286
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #76 Gepost op: 03 november 2010 – 13:38:39
Wanneer de poll nog open zou zijn geweest, dan zou ik een gemiddelde als antwoord hebben moeten geven.

Jasje maat 58, broek maat 54 maakt gemiddeld maat 56  :mrgreen:

Per saldo, bijna altijd maatwerk  :roll:
Just be yourself, there are plenty of others.

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #77 Gepost op: 03 november 2010 – 15:52:29
Je was 19 toch?

Designo

  • Gebruiker
  • Berichten: 286
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #78 Gepost op: 03 november 2010 – 17:49:50
Was dat maar waar  :mrgreen:
Tel daar maar 26 jaar bij op...
Just be yourself, there are plenty of others.

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #79 Gepost op: 03 november 2010 – 18:50:43
Sorry, ik dacht dat jij de jonge Sherry drinken en sommelier(lid van het gilde) was.

Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #80 Gepost op: 03 november 2010 – 19:56:42
Nee dat is Baccchus.

Grooveman1

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #81 Gepost op: 04 december 2010 – 17:07:34
Weet eigenlijk zeker van niet, geloof me. Enige mogelijkheid lijkt mij om beide pakken te kopen door gebruik te maken van de aanbieding.

Je hebt gelijk. Heb uiteindelijk twee dezelfde pakken gekocht en gecombineerd. De andere staan in de verkoop (mag hier nog geen vraag- en aanbod topic openen).

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanitΰ - modern tailors
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #82 Gepost op: 04 december 2010 – 17:35:49
Plaats het in 't algemene verkooptopic en indien nodig zal een moderator het afsplitsen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanitΰ - modern tailors

Grooveman1

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #83 Gepost op: 04 december 2010 – 17:47:58
Plaats het in 't algemene verkooptopic en indien nodig zal een moderator het afsplitsen.

Dank je voor de tip.

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #84 Gepost op: 06 december 2010 – 22:37:55
Volgende keer toch maatwerk grooveman?
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Grooveman1

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #85 Gepost op: 06 december 2010 – 22:59:31
Volgende keer toch maatwerk grooveman?

Ja.
Dit was vanwege het feit dat ik kostte wat het kost deze stof wilde hebben.
Volgende pak wordt maatwerk :)

Grooveman1

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #86 Gepost op: 10 december 2010 – 19:28:45
Helaas kan ik niet een eenduidig pak aan. Dit maakt de zoektocht naar een nieuw kostuum er niet makkelijker (enleuker) op.
Ik heb maat 47 jasje (smalle schouders) en maat 49 en soms 51 broek (oftewel ik ben lang en dun, maar mijn benen zijn toch weer stevig.)
3 jaar geleden kocht ik mijn eerste kostuum voor school bij V&D. IDEAAL. Je pakt je maat jasje, je pakt je maat broek en klaar. Echter na verloop van tijd ga je je meer verdiepen in kostuums. Je kijkt naar anderen, je kijkt op internet. Al snel ben je met een kostuum van V&D niet meer tevreden. Toen ben ik naar Barsoi gegaan voor mijn tweede kostuum (i.v.m. stage op kantoor). Mooi kostuum voor €399, tegenover €159 voor V&D. Maat 48. Gevolg: 3 keer aangehad. Te breed bij mijn schouders, te krap bij mijn broek (taille (uit te leggen)), maar ook broekwijdte te klein (niks aan te doen). Kortom, zonde. Sindsdien een trauma bij het kopen van een nieuw pak. Eergister is dat trauma flink aangewakkerd. Ik wil 2 nieuwe kostuums aanschaffen voor een traineeship. Bij Thom Broekman 2 perfecte kostuums gezien, zelfde probleem: geen ιιn maat pas ik (jasje is perfect, broek veel te smal of de broek is perfect (51) en jasje veel te breed). Ik baal er goed van!

Kennen jullie een winkel (ik ben hem nog niet tegengekomen) waar je maten kunt combineren net zoals V&D, maar dan kwalitatief beter? Daarnaast is het aanbod belangrijk; bij V&D bieden ze 3 kostuums aan en je moet er maar net 1 leuk vinden.
Ik ben maatpakken aan het overwegen. Ik ben nog student, dus met 2 kostuums zit je al snel op de 1000. Iets wat ik er wel voor over heb, maar als ik maten kan combineren dan heeft dat mijn voorkeur.

Grooveman1

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #87 Gepost op: 22 december 2010 – 22:49:37
Je bent er qua kwaliteit gelukkig wel op voorruit gegaan.  :)
Nu zou ik eens bij SuitSupply binnen lopen. Even kijken wat de mogelijkheden daar zijn. Misschien dat je daar kan combineren? (Weet het niet zeker) En anders een MTM oplossing kom je daar ook qua budget wel uit denk ik.

Verder kan je je hier even voorstellen.

Blijkbaar heb ik de verkoper van Suit Supply vorige keer niet goed begrepen (of hij heeft het niet goed uitgelegd). De Single Cut, tegenwoordig de Blue Line collectie, maakt het mogelijk om te... COMBINEREN!!
Voor €289 (vaste prijs) krijg je de mogelijkheid om te kiezen uit ongeveer 40 stoffen. Vevolgens schiet je allemaal jasjes en broeken aan en kijk je (natuurlijk) welke je het best past (1 standaard pasvorm). Vervolgens krijg je de mogelijkheid om max 10 aanpassingen te doen (zit bij die €289 inbegrepen). In mijn geval moesten de mouwen en het jasje langer worden gemaakt en de broek uitgelegd. De kleur is Light grey birds eye geworden. Levertijd is ongeveer 8 weken in mijn geval. Normaliter rond de 6 weken. Ik denk dat ik de perfecte oplossing heb gevonden :)
Laatst bewerkt op: 23 december 2010 – 19:12:59 door Grooveman1