Poll

Welke pak maat draag je?

Kleiner
5 (4.5%)
42
4 (3.6%)
44
12 (10.7%)
46
25 (22.3%)
48
27 (24.1%)
50
18 (16.1%)
52
14 (12.5%)
54
2 (1.8%)
56
4 (3.6%)
Groter
1 (0.9%)

Totaal aantal stemmen: 96

Poll gesloten: 06 maart 2007 – 16:29:44

Auteur Topic: Welke pakmaat draag je?  (34524 keer gelezen)

Dion

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Welke pakmaat draag je?
Reactie #45 Gepost op: 15 maart 2007 – 15:27:37
Citaat van: "Camiceria"
Zelfs semi-maat doet dat al teveel eer aan... Het jasje is op 4 punten aan te passen: mouwlengte, taillewijdte, arm rechts en arm links.


en de lengte van het jasje, evt kraagplooi, voering, knopen en binnenkort kraagvilt...

en volgens mij kan je geen armlengte aanpassen, maar wel de mouwlengte... anders had ik mijn armen wel iets korter laten maken   8)

Dion

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Welke pakmaat draag je?
Reactie #46 Gepost op: 15 maart 2007 – 15:31:26
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Dion"
Anders zou je ook een semi-maat jasje van the societyt shop kunnen proberen...


Wat is een semi-maat jasje? RTW maar dan beetje vermaakt?

Persoonlijk zou ik voor SuSu MTM gaan en niet voor society.


het personal tailoring systeem van society. De veranderingen worden al doorgevoerd voordat de doeken worden versneden. Dus het wordt wel voor jouw gemaakt en niet achteraf vermaakt...

Dion

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Welke pakmaat draag je?
Reactie #47 Gepost op: 15 maart 2007 – 15:31:53
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Dion"
Anders zou je ook een semi-maat jasje van the societyt shop kunnen proberen...


Wat is een semi-maat jasje? RTW maar dan beetje vermaakt?

Persoonlijk zou ik voor SuSu MTM gaan en niet voor society.


het personal tailoring systeem van society. De veranderingen worden al doorgevoerd voordat de doeken worden versneden. Dus het wordt wel voor jouw gemaakt en niet achteraf vermaakt...

Dionysus

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Welke pakmaat draag je?
Reactie #48 Gepost op: 17 maart 2007 – 01:53:49
46 of 48... hangt erom...
i]"I like hearing myself talk. It is one of my greatest pleasures. I often have long conversations all by myself and I am so clever that sometimes I don't understand a word of what I'm saying."[/i]

Oscar Wilde

Aaron

  • Gast
Welke pakmaat draag je?
Reactie #49 Gepost op: 17 maart 2007 – 03:59:43
Ik heb een paar dagen geleden een Corneliani jasje in maat 48 drop 8 gepast en dat zat eigenlijk heel erg goed :o. Behalve het innemen van de twee zijnaden op taillehoogte met 1cm elk hoefde er niets vermaakt te worden. Enige verbeterpunten voor een toekomstig MTM-jasje zouden voornamelijk te vinden moeten zijn bij de schouders, -inzet en mouwen.

adelante

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.346
    • Bekijk profiel
Welke pakmaat draag je?
Reactie #50 Gepost op: 24 februari 2008 – 12:12:15
kan iemand me ht drop-systeem uitleggen? zie hier ook regelmatig die term voorbijkomen (drop 7), maar zegt het wat over de lengtemaat van een pak?  :oops:
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Welke pakmaat draag je?
Reactie #51 Gepost op: 24 februari 2008 – 12:19:21
Citaat van: "adelante"
kan iemand me ht drop-systeem uitleggen? zie hier ook regelmatig die term voorbijkomen (drop 7), maar zegt het wat over de lengtemaat van een pak?  :oops:


Het zegt wat over de verhouding tussen schouders en taille. De formule om het te berekenen staat als het goed is meerdere malen op SF.

Alhier meer info:

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?p=95396#95396
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Welke pakmaat draag je?
Reactie #52 Gepost op: 24 februari 2008 – 14:01:35
Citaat van: "Peer Gynt"
Citaat van: "adelante"
kan iemand me ht drop-systeem uitleggen? zie hier ook regelmatig die term voorbijkomen (drop 7), maar zegt het wat over de lengtemaat van een pak?  :oops:


Het zegt wat over de verhouding tussen schouders en taille. De formule om het te berekenen staat als het goed is meerdere malen op SF.

Alhier meer info:

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?p=95396#95396


Die uitleg klopt niet, zeker niet de engelse. We hebben er een topic over waar ik het in beschreven heb.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Alberts

  • Gebruiker
  • Berichten: 791
    • Bekijk profiel
Welke pakmaat draag je?
Reactie #53 Gepost op: 24 februari 2008 – 15:16:11
Maat 46 met flinke aanpassingen. O.a. drop rond de 10 ivm hele smalle taille en fitness.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Welke pakmaat draag je?
Reactie #54 Gepost op: 25 februari 2008 – 00:16:38
46/48 ... hoewel een 48 broek altijd te groot is, kan het met de jasjes varieren.
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

StevenK

  • Gebruiker
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
Welke pakmaat draag je?
Reactie #55 Gepost op: 26 februari 2008 – 11:41:15
Als ik iets zou moeten dragen dat gebaseerd is op confectie, dan kom ik waarschijnlijk op 56 uit, omdat dat op mijn schouders toch wel nodig is. De rest zal dan behoorlijk vermaakt moeten worden.

Grooveman1

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #56 Gepost op: 30 oktober 2010 – 15:45:11
Helaas kan ik niet een eenduidig pak aan. Dit maakt de zoektocht naar een nieuw kostuum er niet makkelijker (enleuker) op.
Ik heb maat 47 jasje (smalle schouders) en maat 49 en soms 51 broek (oftewel ik ben lang en dun, maar mijn benen zijn toch weer stevig.)
3 jaar geleden kocht ik mijn eerste kostuum voor school bij V&D. IDEAAL. Je pakt je maat jasje, je pakt je maat broek en klaar. Echter na verloop van tijd ga je je meer verdiepen in kostuums. Je kijkt naar anderen, je kijkt op internet. Al snel ben je met een kostuum van V&D niet meer tevreden. Toen ben ik naar Barsoi gegaan voor mijn tweede kostuum (i.v.m. stage op kantoor). Mooi kostuum voor €300, tegenover €150 voor V&D. Maat 48. Gevolg: 3 keer aangehad. Te breed bij mijn schouders, te krap bij mijn broek (taille (uit te leggen)), maar ook broekwijdte te klein (niks aan te doen). Kortom, zonde. Sindsdien een trauma bij het kopen van een nieuw pak. Eergister is dat trauma flink aangewakkerd. Ik wil 2 nieuwe kostuums aanschaffen voor een traineeship. Bij Thom Broekman 2 perfecte kostuums gezien, zelfde probleem: geen één maat pas ik (jasje is perfect, broek veel te smal of de broek is perfect (51) en jasje veel te breed). Ik baal er goed van!

Kennen jullie een winkel (ik ben hem nog niet tegengekomen) waar je maten kunt combineren net zoals V&D, maar dan kwalitatief beter? Daarnaast is het aanbod belangrijk; bij V&D bieden ze 3 kostuums aan en je moet er maar net 1 leuk vinden.
Ik ben maatpakken aan het overwegen. Ik ben nog student, dus met 2 kostuums zit je al snel op de 1000. Iets wat ik er wel voor over heb, maar als ik maten kan combineren dan heeft dat mijn voorkeur.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #57 Gepost op: 30 oktober 2010 – 15:48:43
Je bent er qua kwaliteit gelukkig wel op voorruit gegaan.  :)
Nu zou ik eens bij SuitSupply binnen lopen. Even kijken wat de mogelijkheden daar zijn. Misschien dat je daar kan combineren? (Weet het niet zeker) En anders een MTM oplossing kom je daar ook qua budget wel uit denk ik.

Verder kan je je hier even voorstellen.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Peter Bastian

  • Gebruiker
  • Berichten: 795
  • //
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #58 Gepost op: 30 oktober 2010 – 16:11:06
Doorgaans maat 48, maar over het algemeen passen RTW jasjes mij bijna nooit, heb nogal smalle schouders. Laatst een jasje van Isaia gepast, maat 48 drop 9, zat als gegoten, maar vond € 1300 voor een jasje wat veel. Iemand trouwens een idee welke merken/winkels nog meer RTW "smal"-geschouderde jasjes hebben hangen?
//

Grooveman1

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
Reactie #59 Gepost op: 30 oktober 2010 – 16:16:46
Je bent er qua kwaliteit gelukkig wel op voorruit gegaan.  :)
Nu zou ik eens bij SuitSupply binnen lopen. Even kijken wat de mogelijkheden daar zijn. Misschien dat je daar kan combineren? (Weet het niet zeker) En anders een MTM oplossing kom je daar ook qua budget wel uit denk ik.

Verder kan je je hier even voorstellen.

Ik kom zelf uit Eemnes, dus ben snel in Laren (Suit Supply). Ik ben daar afgelopen woensdag geweest. Combineren is helaas niet mogelijk (zou zo fijn zijn). Maatpakken beginnen daar vanaf €289 (lees 1 pasvorm, enkele soorten stoffen, 10 opties). Voor een écht maatpak ben je rond de €500 kwijt. Daarnaast ben ik op zoek naar een hele specifieke stof, welke ze bij Suit Supply niet hebben (ik weet wat ik wil, maar dat maakt het soms wel verdomd lastig).
Voorstellen ga ik nu doen :)