Auteur Topic: Corneliani & Panerai match  (6354 keer gelezen)

Fratello

  • Gast
Corneliani & Panerai match
Gepost op: 02 november 2004 – 20:30:24
Mijn eerste post alhier, en mijn eerste 'snelle' shot van m'n overhemd-horloge combinatie :-) Eens kijken of dit werkt...



Overhemden haal ik meestal bij Oger hier in Den Haag en dit horloge heb ik gekocht bij Horloge Platform Nederland (ook in Den Haag, in dezelfde straat zelfs). Ik match meestal mijn horloges aan m'n overhemden of truien, hoe donkerder de streep of hoe donkerder de trui, hoe donkerder de wijzerplaat :-)

De band aan m'n Panerai is een Camille Fournet en is gemaakt van bever. Besteld bij TCstraps.com, een aanrader mbt bandjes.

Matchen jullie ook horloges aan de kleding, of overige accessoires?

Gr,
Robert-Jan

Huey

  • Gast
Corneliani & Panerai match
Reactie #1 Gepost op: 02 november 2004 – 20:34:14
Bij zo'n horloge hoort een Polso Orologio overhemd van Gallasso.

Fratello

  • Gast
Corneliani & Panerai match
Reactie #2 Gepost op: 02 november 2004 – 20:36:46
Citaat van: "Huey"
Bij zo'n horloge hoort een Polso Orologio overhemd van Gallasso.


Daar moet ik even op Googlen  :wink:

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Corneliani & Panerai match
Reactie #3 Gepost op: 02 november 2004 – 20:39:03
Welkom! (Ken ik je niet van 't horloge prikbord? :) )

Mooie combi (en natuurlijk mooie Pannie)!

Zelf probeer ik veel qua kleding te matchen, vind ik nl zeer stijlvol. Bijvoorbeeld manchetknopen en das (als ik 'n pak draag). Horloge hoort daar ook bij. Zo vind ik het bijv. mooi om horlogeband, riem en schoenen qua kleur te laten matchen. Ook hou ik 'n beetje rekening met het type horloge en de gelegenheid. Zo zou ik niet snel een diver of een horloge met stalen band onder een pak dragen, draag ik een chonograaf als ik iets meer casual gekleed ben en een dresswatch of pilotwatch onder het pak (onder het pak echter liefst witte wijzerplaat). Binnenkort wil ik er een diver bij als 'werkpaard' bijv. in het weekend tijdens het klussen.

Zo heeft denk ik ieder hier z'n eigen opvatting, zoals ieder z'n eigen stijl heeft :). Wel een interessante vraag.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Fratello

  • Gast
Corneliani & Panerai match
Reactie #4 Gepost op: 02 november 2004 – 20:46:28
Citaat van: "Nexus"
Welkom! (Ken ik je niet van 't horloge prikbord? :) )

Mooie combi (en natuurlijk mooie Pannie)!


Thanks, ja, ik kom sinds kort ook op 't horloge prikbord, maar zit al langer op het Omega Forum op WatchUSeek en heb m'n eigen sites. Ik moet wel even wennen om in 't Nederlands over horloges te tikken :)

Citaat van: "Nexus"
Zelf probeer ik veel qua kleding te matchen, vind ik nl zeer stijlvol. Bijvoorbeeld manchetknopen en das (als ik 'n pak draag). Horloge hoort daar ook bij. Zo vind ik het bijv. mooi om horlogeband, riem en schoenen qua kleur te laten matchen. Ook hou ik 'n beetje rekening met het type horloge en de gelegenheid. Zo zou ik niet snel een diver of een horloge met stalen band onder een pak dragen, draag ik een chonograaf als ik iets meer casual gekleed ben en een dresswatch of pilotwatch onder het pak (onder het pak echter liefst witte wijzerplaat). Binnenkort wil ik er een diver bij als 'werkpaard' bijv. in het weekend tijdens het klussen.


Als ik een donker pak draag, dan draag ik vaak een Speedmaster Pro (zwarte plaat) met zwart leren band of een Chronoswiss met zwart leren band. Ligt een beetje aan de gelegenheid, maar als het een beetje casual is, dan ben ik al snel geneigd m'n Sea-Dweller of Panerai er bij te pakken. Da's toch iets 'sprekender' op zo'n moment.

Ik kan je die Sea-Dweller van harte aanraden voor 'casual' en 'klussen'. Daar kun je echt spijkers mee in een muur slaan als het moet :)

Gr,

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Corneliani & Panerai match
Reactie #5 Gepost op: 02 november 2004 – 21:04:29
Citaat van: "Fratello"
Thanks, ja, ik kom sinds kort ook op 't horloge prikbord, maar zit al langer op het Omega Forum op WatchUSeek en heb m'n eigen sites. Ik moet wel even wennen om in 't Nederlands over horloges te tikken :)

Ik ken je site -- toevallig vandaag nog een stukje gelezen, complimenten :)

Citaat
Als ik een donker pak draag, dan draag ik vaak een Speedmaster Pro (zwarte plaat) met zwart leren band of een Chronoswiss met zwart leren band. Ligt een beetje aan de gelegenheid, maar als het een beetje casual is, dan ben ik al snel geneigd m'n Sea-Dweller of Panerai er bij te pakken. Da's toch iets 'sprekender' op zo'n moment.

Interessant hoe opvattingen hierover weer kunnen verschillen. Is toch iets moois, persoonlijke stijl :).

Speedmaster Pro staat overigens ook op m'n verlanglijstje, vooral de wijzerplaat vind ik een fantastisch stukje tijdloos design. :9~

Citaat
Ik kan je die Sea-Dweller van harte aanraden voor 'casual' en 'klussen'. Daar kun je echt spijkers mee in een muur slaan als het moet :)

Ik zou echt geen Rolex om durven doen tijdens het klussen :). Qua diver heb ik wel interesse in de Nettuno 3 van MarcelloC. Enige nadeel is misschien dat ie wel heel erg op de Submariner lijkt.

Zelf zat ik stiekem te kijken naar de SKX007, je kent ze wel de divers van Seiko. Robuust, en als je 'n dikke kras of deuk op je bezel of glas krijgt zet je er voor 'n paar tientjes 'n nieuwe op. Ik weet dat jij geen Japanner om je pols zou dragen ;).
Fashion can be bought. Style one must possess.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Corneliani & Panerai match
Reactie #6 Gepost op: 03 november 2004 – 08:31:29
Leuke site heb je!

Vooral deze beelden zijn cool (kwam ik via jouw site tegen)

http://alanwatch.homestead.com/electronwatch.html
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Fratello

  • Gast
Corneliani & Panerai match
Reactie #7 Gepost op: 03 november 2004 – 09:24:43
Citaat van: "Nexus"

Zelf zat ik stiekem te kijken naar de SKX007, je kent ze wel de divers van Seiko. Robuust, en als je 'n dikke kras of deuk op je bezel of glas krijgt zet je er voor 'n paar tientjes 'n nieuwe op. Ik weet dat jij geen Japanner om je pols zou dragen ;).


Ik heb net een stuk geschreven over Seiko's op m'n fratellowatches.com site. :-) Het is niet heel positief...

Anyway, ik vind een Rolex de perfecte kandidaat voor 'total abuse', daar zijn ze wel een beetje voor gemaakt. Net als Mercedes auto's dé taxi's zijn :-)

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Re: Corneliani & Panerai match
Reactie #8 Gepost op: 03 november 2004 – 17:00:17
Citaat van: "Fratello"
Mijn eerste post alhier, en mijn eerste 'snelle' shot van m'n overhemd-horloge combinatie :-) Eens kijken of dit werkt...



Overhemden haal ik meestal bij Oger hier in Den Haag en dit horloge heb ik gekocht bij Horloge Platform Nederland (ook in Den Haag, in dezelfde straat zelfs). Ik match meestal mijn horloges aan m'n overhemden of truien, hoe donkerder de streep of hoe donkerder de trui, hoe donkerder de wijzerplaat :-)

De band aan m'n Panerai is een Camille Fournet en is gemaakt van bever. Besteld bij TCstraps.com, een aanrader mbt bandjes.

Matchen jullie ook horloges aan de kleding, of overige accessoires?

Gr,
Robert-Jan

Foto werkt niet meer...  :cry:

Fratello

  • Gast
Re: Corneliani & Panerai match
Reactie #9 Gepost op: 03 november 2004 – 17:49:06
Citaat van: "Bonne"

Foto werkt niet meer...  :cry:




En nu?

Stansfield

  • Gebruiker
  • Berichten: 591
    • Bekijk profiel
Corneliani & Panerai match
Reactie #10 Gepost op: 03 november 2004 – 17:54:49
Ja ja hij werkt weer