Nou het is weer anders geworden

Ik wilde het toch nog even aankijken met huidige kleur en dacht gooi er eerst wat kleurloze schoencreme over. (leer nam extreem vocht op). Had ook aardig wat voorbeelden bekeken van patina aanbrengen dmv schoencreme en wax en vond eigenlijk geeneen resultaat mooi.
Nu dacht ik dat Saphir Renovateur kleurloze schoencreme was die geschikt is. Ik heb het er aardig dik opgesmeerd en in laten trekken. Leer zoog het makkelijk en al te graag op maar ging er niet compleet "af" met poetsen met borstel voelde nog net iets te olie-achtig. Met een doek 2 keer nagepoetst en daar kwam aardig wat pigment er mee af.
De schoen had een soort van antiqueing blijkbaar met de hand met schoensmeer aangebracht in de fabriek. Deze is er nu grotendeels vanaf. Had blijkbaar geen schoencreme of renovateur moeten gebruiken als ik de originele look had willen bewaren maar alleen wat kleurloze wax.
Maar wat een prachtig gezond soepel stralend leer is het nu geworden! Ben blij dat ik het heb gedaan. Echt groot verschil in uitstraling van het leer en ben hier veel blijer mee.
Net nog wat kleurloze Saphir Pate de Luxe besteld voor de wax finish, komt als het goed is morgen binnen. Plaats dan nog wel een fototje.