Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637078 keer gelezen)

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6855 Gepost op: 16 juni 2019 - 10:46:24
Zweedsspaanse collab. Van de Asserafjes denk ik. Ziet er goed uit en ik wil nog suede instappertjes.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
live and let die

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6856 Gepost op: 16 juni 2019 - 11:44:09
Iemand al die nieuwe penny loafers van Morjas shoes gekocht?
Alle influencers lopen daar tegenwoordig in. Zelfs Rubinacci. Dan moet het haast wel wat zijn..

Dat influencers er mee lopen betekent hooguit dat het merk budget heeft deze personen te betalen.  O:-)

Zijn 13 in een dozijn schoentjes, wordt tegenwoordig veel gedaan; nieuw merk creëren en goedkoper laten maken in Spanje zoals Lof&Tung, Morjas, Shoesnob etc. etc. t/m 13 en alleen Meermin kan er via China nog onder duiken qua prijs en kwaliteit.  :mrgreen:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6857 Gepost op: 16 juni 2019 - 12:42:11
Meermin zeg je?

Marcel77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6858 Gepost op: 11 juli 2019 - 00:43:59
Hoop dat het ok is dit hier te vragen. Volgens mij kan ik niet zelf een topic aanmaken (vanwege te weinig posts?)..

Ik heb in de uitverkoop een paar Church's oxfords "Westerham" in brandy calf gekocht voor een redelijke prijs.
Maat is 43 G (iets wijder, standaard wijdte is F bij Church). Ik heb redelijk wijde bal van mijn voet en een slanke hiel. Pasvorm van deze schoen is perfect bij de bal en niet zo nauwsluitend bij de hiel als ideaal zou zijn maar kan nog goed.
Vind de schoen verder erg mooi qua vorm en leer. Alleen.. het is net niet mijn kleur.
Nu vroeg ik me af of dit nog enigszins bij te sturen is dmv pomadier creme, Saphir Medaile d'Or dark brown of Paris brown bijv.
De kleur is me iets te "heftig" / "verzadigd" en lastig te omschrijven maar misschien iets te rood mid-bruin.
Heb laatst een riem gekocht van Brioni (uitverkoop) met erg mooi bruin leer. Rustiger van kleur, hoop het meer die kant op te krijgen (de donkere plekken). Is dit enigszins mogenlijk? Zal proberen foto's te plaatsen.

Zo niet mogenlijk, enige tips wat voor een schoenen met mooi leer werken met mijn pasvorm?  Budget helaas <300..

JorisJ

• Gebruiker
  • Als de schoen past, vergeet men de voet.
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6859 Gepost op: 11 juli 2019 - 01:10:37
Kleurverschil lijkt op de foto's niet zo groot... De kleur is met pommadier zeker wel wat te sturen, maar het is naar mijn ervaring lastig een exacte kleur te bereiken. De verzadiging kan je er moeilijk uit krijgen denk ik.

Een alternatief is Meermin. Ik heb gemerkt dat niet iedereen er fan van is maar het zijn aardige schoenen voor een schappelijke prijs. Alleen hebben ze geen fysieke winkels in de buurt; passen is dus wat moeilijk. Een ander en waarschijnlijk geschikter alternatief is Loake. Wordt op verschillende plekken verkocht en ze hebben een mooie winkel in Maastricht.

Marcel77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6860 Gepost op: 11 juli 2019 - 04:32:32
Kleurverschil lijkt op de foto's niet zo groot... De kleur is met pommadier zeker wel wat te sturen, maar het is naar mijn ervaring lastig een exacte kleur te bereiken. De verzadiging kan je er moeilijk uit krijgen denk ik.

Een alternatief is Meermin. Ik heb gemerkt dat niet iedereen er fan van is maar het zijn aardige schoenen voor een schappelijke prijs. Alleen hebben ze geen fysieke winkels in de buurt; passen is dus wat moeilijk. Een ander en waarschijnlijk geschikter alternatief is Loake. Wordt op verschillende plekken verkocht en ze hebben een mooie winkel in Maastricht.

Bedankt voor je reactie!
Ik heb gekeken naar Meermin maar dit lijken me smalle schoenen bij de bal van de voet. Kan het idd proberen maar lijkt me dat die me niet gaan passen (de schoen die ik nu heb is dus in Engelse breedte maat G).
Verder meestal het probleem als ik een breedte maat neem dat de hele schoen te breed wordt en daarmee lelijk en te groot bij mijn hiel. (Een keer C&J schoenen besteld in een breedte maat welke werkelijk klompen waren). Ben dus erg blij met deze schoen en vindt niet makkelijk iets van deze kwaliteit voor dit geld in deze pasvorm ben ik bang.
Maarja.. de kleur is gewoon net niet mijn smaak en staat net verkeerd bij mijn meeste kleren. Blijf in dubio dus of ik de kleur moet proberen bij te werken met het risico dat de kleur niet goed blijft voor me.
Hier nog een foto waar het kleurverschil met de riem beter zichtbaar is (riem is ook nogal veranderlijk qua kleur met licht, lijkt soms ook weer donkerder bruin). Vind ze ook niet zo mooi bij elkaar staan met kleding. Riemkleur is prachtig vind ik. Als ik in de buurt kan komen van het donkere gedeelte van de riem met of een nieuwe goed passende schoen of door bijwerken kleur zou ik erg tevreden zijn. Maar zie die kleur ook zo snel niet bij andere merken..

edit: ahh kleur bijwerken zal hem wel niet worden..
Dus tips voor schoenen passend/ mooi staand bij kleur riem <300 euro zijn zeer welkom! Dan ga ik ze wel allemaal passen tot er eentje werkt.
Laatst bewerkt op: 11 juli 2019 - 04:39:24 door Marcel77

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6861 Gepost op: 11 juli 2019 - 11:17:17
Die schoenen lijken me prima. Veel dragen en patina kweken; is het een goede kleur voor; worden ze wat donkerder en doorleefder van. Misschien poetsen met donkerbruin (vraag aan de poetsexperts)?

Kleur van de riem vind ik vrij dof/duf, en precies matchen met je schoenen is niet nodig.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6862 Gepost op: 11 juli 2019 - 11:18:42
O ja: je hebt granny knots.

Merick

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6863 Gepost op: 11 juli 2019 - 11:36:47
Poetsen met donkerbruin gaat denk ik wel het gewenste effect geven. Maakt niet zo heel veel uit welke variant donkerbruin, maar raad wel Saphir Medaile d'Or aan.

joostUSA

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6864 Gepost op: 11 juli 2019 - 11:43:42
Als je de kleur wat donkerder wilt krijgen kan je zelfs overwegen om zwarte wax te gaan gebruiken op de neus bijvoorbeeld, eerst met bruine creme poetsen en dan dun met zwarte wax gaan opbouwen, na een periode geeft dit een mooi patina

joostUSA

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6865 Gepost op: 11 juli 2019 - 11:44:14
, maar raad wel Saphir Medaile d'Or aan.

en dit

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6866 Gepost op: 11 juli 2019 - 11:49:10
Eens met NOBD, vind de kleur van de schoenen (een stuk) mooier dan de riem.

Marcel77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6867 Gepost op: 11 juli 2019 - 12:03:20
O ja: je hebt granny knots.
Ojee.. wat zijn granny knots?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen